sobota 24. července 2021

Lesní procházka

Minulý týden jsem šla na procházku do lesa a zároveň se podívat, jestli nerostou houby. Nerostly. 
Nedaleko od naší chaty, zhruba tak kilometr je pěkná rozhledna, a tak jsem se rozhodla zase se tam jednou podívat. 

Cestou tam se jde kolem koňské ohrady, tak alespoň jedna fotka nesměla chybět.



Rozhledna je samozřejmě dost vysoká a vzhledem k tomu, že mám z výšek fóbii , nejdu až nahoru. Jednou jsem zabojovala a nahoru opravdu vylezla, a to mi stačí. Pár fotek přesto mám. 




Les, do kterého chodím už padesát let, byl pro mne najednou místem skoro neznámým. Kůrovec se rozhodl napadnout především smrky, a proto se tu už přes rok stromy kácí ve velkém. Je to smutný pohled, ale takových míst je u nás, bohužel, hodně. Tam, kde neřádí kůrovec, tam se zase vyřádily bouřky a vichřice. Najednou jsem narazila na přes cestu vyvrácený zdravý dub a dvě osiky. 



Všude kolem popadané větve i napůl vyvrácené menší stromy. Místo hledání hub bylo tentokrát mnohem bezpečnější sledovat zaklíněné stromy a větve, abych náhodou nepřišla k úrazu. Cestou se mi líbil jeden pařez, tak jsem si ho také vyfotila. 








38 komentářů:

  1. Koníci jsou nádherní. Už se těším, jestli si i my letos vyjdeme na houby s pejsky. 🙂
    Evi, přeji vám hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Někde houby prý rostou, dokonce krásné hřiby, ale u nás to teda není. Nikolko, také přeji hezký večer 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, moc hezká procházka i fotografie. Rozhledna by se líbila manželovi, já výšky také nemusím a tak se ani nahoru nepouštím. Zato koníčky bych si ráda vyfotila.
    Jak to vypadá v lesích na Vysočině jsi viděla na fotkách z našeho výletu. A aby toho nebylo málo, tak jsme cestou viděli u silnice vyvrácené mohutné listnaté stromy. Bolí z toho srdce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje kamarádka má chalupu na Vysočině, a tak i od ní vím, že je na lesy zoufalý pohled. Růžo, měj se krásně 😊

      Vymazat
  4. Hezké fotky, takové, co patří k létu. Česko je zemí rozhleden - jak se říká. Kůrovec hodně poznamenal krajinu, lesy téměř všude dost prořídly. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, je to tak a pohled to není zrovna příjemný. Přeji hezké dny 😉

      Vymazat
  5. Evi, letos ty vichřice způsobily škody snad na celém území. I u nás je spousta stromů vyvrácených a to nejenom v lese, ale i kolem cest. Podívaná je to strašná.
    Krásné výhledy u vás máte.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám obavu, že tomu ještě nebude konec. Opět se čekají velké deště a bouřky. Snad to nepostihne už takhle zkoušenou Moravu. Dášo, měj se hezky, pá 😊

      Vymazat
  6. To jsou parádní fotečky, krásná podívaná.

    OdpovědětVymazat
  7. Hezká procházka i fotografie. Také u nás jsou lesy v žalostném stavu a hlavně tou těžkou technikou jsou zničené i všechny cesty a mnohde i turistická značení, což může být pro turisty z jiných krajů dost problém. Moc hezké fotografie a líbí se mi moc ta rozhledna.Nastesti mi výšky nevadí a hned bych na ní vylezla. Díky za hezkou podívanou a užívej si léta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lesní cesty jsou také dost poničené a opravdu jsem měla pocit, že jsem snad někde úplně jinde, než v našem lese. Jarko, také si užívej léto v klidu 😉

      Vymazat
  8. Evi,krásná procházka a fotografie.Jsem na tom,jako ty.Pokud jsou rozhledny takto otevřené buď na ně nelezu a nebo tak do poloviny.Mám závratě a proto mám nejraději zděné rozhledny.My tu máme vnučky a tak výletujeme s něma a v lese taky ani jedna houba.Zdá se mi dost sucho.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám problém i s těmi zděnými rozhlednami, tam mám zase tak trochu klaustrofóbii 😊 Přestože pršelo docela často, v lese to zase tak moc poznat není, sucho tam fakt bylo. Měj se fajn 😉

      Vymazat
  9. Evi, mám moc krásný okruh k procházkám! Ty koně, to je nádhera!
    Kůrovec řádí skutečně všude, naprosto to mění vzhled krajiny. Bohužel...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. KOně jsou teď moderní záležitost, v našem okolí se koně chovají na dost místech. Při poslední procházce jsem potkala jezdce dokonce dva. Cesty podle toho také vypadají. Poničené od strojů lesníků i od koňských kopyt. Helo, měj se fajn 😃

    OdpovědětVymazat
  11. U nás v lesích také bohužel nepěkně zařádil kůrovec, je to smutný pohled na ty holé místa bez stromů. Škoda že jsi nenašla hřiby, u nás také zatím moc nerostou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hřiby bych našla moc ráda, ale žádný na mě nečekal 😜

      Vymazat
  12. Evi, moc hezké fotky. S těmi lesy máš bohužel pravdu, je to stejné i u nás na severní Moravě. I cestou na malinký kopeček Prašivá, kde jsme onehdy byli jsme se nestačili divit, jak to tam prořídlo... Přeji hezké letní dny P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud budou ta místa znovu zalesňovat, je to otázka spousty let. Škoda to je určitě 🙁

      Vymazat
  13. Pěknou rozhlednu u vás máte. Já mám z výšek taky respekt, ale na rozhledny lezu :). A kůrovec, potvora, řádí všude - u nás taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vylezla jsem až nahoru jednou, stálo to za to, to je fakt 😊

      Vymazat
  14. Evi, ahoj. U nás houby nerostou, ale zase spousta borůvek a jsou veliké. Vrátila jsem se po týdnu z chalupy a tam už rostou, hlavně hřiby. Měla jsi hezkou procházku. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás nejsou ani borůvky. Teda jsou, ale malé a moc jich tam není. V Praze prodávají litre za 300,-, takto ať si je nechají. Dcera bydlí v Krkonoších a tam koupila pět litrů za 350,-. Tomu už bych rozuměla 😜

      Vymazat
  15. Krásná procházka,leč jak tak čtu i nebezpečná. Myšleno vyvrácené stromy a větve nalomene,úraz je hned. Zrovna nyní to u nás buraci a blesky vše doprovází,snad vše proběhne v poklidu. Houby nerostou ani u nás.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odjeli jsme v neděli z chaty, protože měly být bouřky a silný déšť. Bouřky nebyly, což je dobře, ale spadlo jenom pár kapek. Déšť bych na zahrádce uvítala, tak třeba se něco přižene. Chceme zase zítra na chatu jet, tak to bude pršet určitě. Zákon schválnosti nezklame 😃

      Vymazat
  16. Já si myslím, že se dnes o lesy moc nestarají. Ony ty polomy jim asi taky brání a lidičky musí dávat velký pozor, aby se nezranili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně záleží, komu lesy patří. U nás se hodně kácí, ale zároveň se dřevo uklízí. Na popadané stromy díky bouřce se určitě také dostane. Ale každopádně je to smutný pohled. Měj se krásně 🌞

      Vymazat
  17. Zrovna minulý týden jsem byla udivená změnou části lesa, který znám od dětství.
    Stráň je bez stromů, je to divný pohled. Snad vysadí nové stromy.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem měla pocit, že jsem snad v úplně jiném lese. Smutný pohled to určitě je. Hezké dny 😀

      Vymazat
  18. Evi, zrovna jsem si už od 1. fotky říkala, zda polezeš na rozhlednu až nahoru. Je opravdu pěkně vysoká, j výšky taky nemusím, čím jsem starší, tím je mám ráda méně. No, možná jednou bych to dala... možná. 😁

    OdpovědětVymazat
  19. Když jsem to dala já, tak bys to určitě dala také. Já mám z výšek fakt strach a vadí mi to i v televizi. Jako malé holce mi to nevadilo, začala jsem mít fóbii po prvním porodu. Měj se krásně, zdravím 😧

    OdpovědětVymazat
  20. Evi i já nemám výšky ráda :o( a i u nás v lese je to k nepoznání.Hodně se tu kácí kvůli kůrovci a nebo ošklivé poplmy v lese po vichřicích :o( Ale ten pařez ten je jako z pohádky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pařez se mi také líbil, tak jsem si ho musela vyfotit. Na naše lesy je teď dost smutný pohled 🙁

      Vymazat
  21. Evi, jo jo, lesy mizí. My jsme jezdívali hodně na houby do Brancouz a když jsme tam loni přijeli znovu, nenašli jsme vůbec ten les, to byl takový šok. . . slzy se nám draly do očí. Vůbec to není hezká podívaná.
    Výhledy z rozhledny máš pěkné :-) Zdravím :-) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohá místa jsou k nepoznání, je to škoda. Důležité bude vysazování nových stromků, pokud to bude v plánu lesáků. Měj se fajn a přeji hezký víkend 🌞

      Vymazat
  22. Evi, na tuto rozhlednu bych tedy nevylezla. No nebo nahoru snad ano, ale dolů už by mne museli sundávat hasiči. Schody jsou naprosto průhledné. Při cestě dolů se musíš dívat pod nohy víc než cestou nahoru a vidět tu hloubku pod sebou, tak zdřevěním. Koníky ovšem mohu. Příroda se mění všude. Ale dobrý hospodář vysadí místo vykácených stromů nové a to je hned radostnější. jen to chce práci a čas. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám opravdu z výšek fóbii, ale jednou jsem tam vylezla. Je fakt, že jsem pořád koukala nahoru, dolů jsem se držela zábradlí jako klíště a snažila se dívat se jen před sebe. Byl to můj olympijský rekord 😜

      Vymazat