čtvrtek 4. listopadu 2021

Cestování trochu jinak

U jedné blogerky jsem kdysi četla příspěvek o cestopise Ladislava Zibury, do té doby pro mě naprosto neznámý autor. Ladislav Zibura narozený v roce 1992 je mladý spisovatel a cestovatel. Studoval žurnalistiku a svoji první knihu vydal v roce 2015. 
Při čtení jeho zábavných a vtipných cestopisů se dostanete do míst, která s největší pravděpodobností nikdy nenavštívíte. Rozhodně se nepodíváte do míst hojně navštěvovaných prostřednictvím cestovních kanceláří, ale poznáte zajímavé části světa z pohledu cestovatele-stopaře, případně majitele velmi starého bicyklu. Dostanete se i do těch nejzapadlejších vesniček, poznáte kulturu a pohostinnost jednotlivých národů, dozvíte se spoustu zajímavostí z historie i současnosti. 
Cestopisy sice nejsou mojí nejoblíbenější literaturou, ale při čtení těchto knih jsem se rozhodně nenudila. Výborně napsané, zajímavé, vtipné, jedním slovem skvělé.
Teď mám v plánu ještě autorovu poslední knihu Prázdniny v Česku, která vyšla v letošním roce. 
Zatím můžu doporučit

Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii 


Prázdniny v Evropě 






26 komentářů:

  1. Díky za tip, tyto knihy by mohly být můj šálek kávy, jak se říká. V zimě se zkusím vrátit ke čtení.
    Přeji příjemné čtenářské zážitky. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, zima bude dlouhá, na knížky se určitě dostane 😀

      Vymazat
  2. Evičko,tou blogerkou byla buď Helenka,nebo já🥰,Helenka nám na svém blogu dala tip a já po přečtení jsem se o knize a spisovateli na svém blogu také zmínila. Navíc jsem psala,že mě mrzí prosvihnuti besedy s tímto spisovatelem v Karviné na lodičkách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mám pocit, že jsem to viděla u tebe, ale ta paměť. Jsem ráda, že trefím domů 😀, každopádně tip to byl skvělý. Besed autor pořádá celkem dost, musím se podívat, jestli nějaká nebude i u nás. Hezký víkend 😀

      Vymazat
  3. Cestopisy bývají zajímavé hlavně s těmi zážitky cestovatelů. Už se mi ten seznam plánované četby hodně rozrůstá. :-D Hezký den evi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, tak to by se ti knížky líbit mohly. Zima bude určitě zase dlouhá, tak ten seznam třeba zlikviduješ. Měj se fajn 🍁😄

      Vymazat
  4. Hezké tipy. Také mám ráda cestopisy a také příběhy horolezců z jejich výstupů. to se čte jedním dechem. Měj se moc pěkně a děkuji za hezké tipy na čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, tak to by se ti knihy mohly líbit. Měj se krásně, užij si víkend 😀

      Vymazat
  5. Ta blogerka jsem byla já. Četla jsem knihu "40 dní pěšky do Jeruzaléma". Ládínek mne nadchl a přesto, že je to úplně jiná generace, doporučuji přečíst i starším ročníkům. Taky je známo, že na Ziburovy knihy je v knihovnách pořadník, proto jsem se k dalším zatím nedostala, ale už se těším, až si zase nějakou přečtu. A Ládínek není cestovatel on je poutník...Pěkné počtení všem. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, viděla jsem upoutávku u Fukčarinky, ale je možné, že i u tebe. Každopádně jsem za tip ráda, protože se mi knihy fakt líbily. Jednu jsem v knihovně natrefila hned a na jednu jsem také musela čekat. Díky, přeji hezký víkend 😉

      Vymazat
  6. Evi, další hezké tipy na četbu. Cestopisy měla ráda moje mamka. Sama cestovat nemohla a tak poznávala jiné země prostřednictvím knih.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cestopisy úplně nevyhledávám, ale tentokrát jsem dala na tip a jsem za to ráda. Skvělé čtení. Přeji hezký víkend, pá 😄

      Vymazat
  7. Evi,to jsou určitě zajímavé knihy.Píšu si.Cestopisy mám ráda,podívám se po knížkách v knihovně.
    Měj se hezky a díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko,knihovna je mít bude určitě. Jednu jsem natrefila přímo při návštěvě knihovny a na jednu jsem musela čekat. Měj se hezky, pěkný víkend 😃

      Vymazat
  8. Tyhle knihy čte naše Terka a moje mamka :o) Já se k nim zatím nedostala, ale obě jsou nadšené!
    Evi, děkuji za připomenutí a přeji hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, třeba na ně někdy také dojde. Já byla spokojená. Přeji hezký víkend a když by to šlo, tak i trochu sluníčka 😉😀

      Vymazat
  9. Evi, děkuju za tip. Já mám ráda cestopisy knížky. I v televizi občas koukám na různé cestomànie a dokumenty. Poznamenán si, jak si to nenapíše, zapomenu na to... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jsem lepší. Dokážu někdy zapomenout i to napsané 😁 V televizi se také ráda koukám na zvířata, přírodu a cestování. Přeji pěkný víkend, pá 🍀

      Vymazat
  10. Slyšela jsem o tomto autorovi, ale nečetla jsem od něho nic. Takže jsem si jméno zapsala a v knihovně se poptám.
    Díky za tip.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, v knihovně určitě bude, ale je teď dost vyhledávaným autorem, tak se někdy musí počkat. Měj se hezky a přeji hezký víkend 😀

      Vymazat
  11. Evi, díky za skvělý knižní tip, myslím, že v momentální situaci hodně lidí ocení Prázdniny v Česku :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem na tu knížku zvědavá. Jani, měj se hezky 😀

      Vymazat
  12. Určitě si pořídím, díky za recenzi🙂

    OdpovědětVymazat
  13. O autorovi jsem ještě neslyšela, dlouho jsem žádný cestopis nečetla, díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, myslím, že se ti jeho knihy budou líbit. Já se teď v knihovně chci objednat Prázdniny v Česku 😉

      Vymazat