pondělí 21. září 2015

Omalovánky pro dospělé

Nedávno jsem v pořadu Sama doma viděla úžasný tip na zbavení se úzkostí, stresu nebo jen blbé nálady. Jde o antistresové omalovánky pro dospělé. Původní nápad vznikl asi před 6 lety v Anglii, nyní jsou omalovánky k dostání i u nás.
Úzkosti, stres i deprese provázejí v dnešní době mnoho lidí a v podstatě jde o záležitost mozku.
Pravá mozková hemisféra preferuje přítomnost, je pocitově zaměřená na sluchové vjemy, představivost, barvy, snění. Levá hemisféra se zabývá hlavně minulostí a budoucností. Spouští uložené prožitky, obavy, strach. Její činností je převážně logika, počítání, psaní, pojem o čase.
Při malování se do činnosti zapojuje pravá hemisféra, seoustředíte se na malování a levá hemisféra, tudíž obavy a strach, nemá absolutně šanci.
Takto to bylo v pořadu vysvětleno.
Zkusila jsem to. Zakoupila jsem ty nejjednodušší omalovánky Hravá geometrie (s matematikou to nemá fakt nic společného) a pastelky. Při malování jsem si zkusila navodit problémovou, nepříjemnou situaci a výsledek? Paráda, mozek se vážně odmítá na cokoliv jiného soustředit.
Stejné pocity mám i při hraní počítačových her. I ty dokáží odpoutat pozornost od nežádoucích myšlenek. Musím ale říct, že ty omalovánky mají vážně něco do sebe. Je to fakt úžasně uklidňující, kreativní, příjemné, a to, co se děje kolem nás, nám je úplně, ale úplně fuk.

Vyzkoušejte to, odreagujete se. Bezva relax.


Žádné komentáře:

Okomentovat