pátek 12. února 2016

Domov

Co je to vlastně domov? Herec Jan Werich viděl domov jako místo, kde si člověk může pověsit svůj klobouk. K domovu se vztahuje i mnoho dalších citátů a tento od německého básníka Ch. Morgensterna mě hodně oslovuje: "Domov není místo, kde bydlíš, ale místo, kde ti rozumějí." Samozřejmě, že jedno nevylučuje druhé.
A co je vlastně domov podle mne?
Je to místo, kam se můžeme vždycky vracet a ke kterému nás něco váže. Místo, kde máme rodinu, vzpomínky, svoje knihy, obrazy, osobní potřeby a samozřejmě svojí postel.
Prvním mým domovem byl byt, kde jsem se narodila a prožívala svoje dětství se svými rodiči a bratrem. Moji rodiče v tomto bytě žijí dodnes a přestože je pravidelně navštěvuji alespoň jednou týdně, můj domov už to vlastně není. Na otázku, kde že je tedy můj domov musím říct, že už přes čtyřicet let je to byt, kde žijeme s manželem, kde jsme vychovali naše děti a kam se vždycky moc rádi vracíme. Jenom doufám, že se tam společně budeme vracet ještě hodně dlouho.
Na závěr ještě citát, který mě hodně pobavil od Vladimíra Jiránka:
"Já vím, že je tady bordel, ale domov máš vždycky jen jeden, synáčku."

Žádné komentáře:

Okomentovat