čtvrtek 4. ledna 2018

Jsou sliby většinou jen chyby?

- sliby se slibují, blázni se radují
- sliby, chyby
- co já ti slíbím, to ti nikdo jiný nedá

Tak to je jenom pár rčení o slibech, které poměrně často rozdáváme, nic to nestojí a většinou udělají radost. Sama samozřejmě také rozdávám sliby, které se snažím dodržet a snad se mi to i daří. Neslibuji věci nemožné, tak jejich splnění není zase tak těžké dodržet, prakticky jde o překonání mojí vlastní lenosti. Většinou se přemluvím a potom už neexistuje nic, co by stálo v cestě danému slibu. Povšimněte si ovšem slovíčka většinou.
Určitě znáte situace, kdy si zavoláte nebo se potkáte s někým, koho jste už opravdu dlouho neviděli. Na konci hovoru nebo setkání většinou dojde na oboustranný slib, musíme se sejít, zajdeme na kafíčko, pokecáme. Moje zkušenost je taková, že z takových slibů většinou nic není. Klidně se zase nemusíte slyšet ani vidět několik měsíců, někdy i let.
A právě takové sliby už raději nedávám. Každý rok, většinou právě o vánocích, jsme se takhle domlouvaly s mojí kamarádkou spolužačkou, až bylo pozdě. Je to už patnáct let a dodnes mě to mrzí. Pokud mi na dotyčném člověku záleží, je nejlepší vyrazit hned a setkání neodkládat.
Jó, také se mi nedaří plnit sliby ke své osobě. Hlavně ten jeden, konečně zahodit ty cigarety. Je už to sice lepší, ale mohlo by to být ještě lepší.


Žádné komentáře:

Okomentovat