čtvrtek 3. listopadu 2022

Malostranské náměstí a jeho okolí

Koncem září jsme si opět udělala malou procházku. Tentokrát kolem Malostranského náměstí. Staré fotografie jsou pořízené z internetu nebo z knihy Pražské příběhy.

V Karmelitské ulici, nedaleko náměstí stojí kostel Panny Marie Vítězné. Je velmi dobře známý i ve světe, a to díky sošce Pražského Jezulátka, kterou do Prahy přivezla v roce 1956 španělská vévodkyně Marie, provdaná do Čech. 
Jezulátko má ve svém šatníku šedesát paré oblečení do kterého ho pravidelně převlékají jeptišky. Barva šatů se řídí podle období církevního roku a katolických svátků. 









Cestou od kostela míjíme bránu Vrtbovského paláce a vstup do zahrady. 
Brána na počátku 20. století 



a brána dnes 






Malostranské náměstí dříve 








a dnes 




A nakonec známá restaurace U Glaubiců, hojně navštěvovaná převážně zahraničními turisty. Původní pivnice byl byla otevřena už v roce 1521 a jmenovala se U Zlatého stromu. 








20 komentářů:

  1. Nádherné fotografie. děkuji za moc pěknou podívanou a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Evi,moc hezká procházka a krásné fotografie.Jezulátko je krásné,tatínek měl doma knihu o jezulátkách a ráda jsem si ji prohlížela.Staré fotografie mám také moc ráda.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, porovnání fotek z dřívějších dob a ze současnosti je vždycky hodně zajímavé. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  3. Evi, ty porovnávací fotky jsou super. No, čas nezastavíme ...
    Přeji fajn večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, to máš pravdu. Čas se zastavit nedá, ale mám čím dál pocit, že se nějak zrychluje. Ale to je tím věkem, babička mi vždycky říkala, počkej po šedesátce, to je teprve rychlost. Měla pravdu 😀

      Vymazat
  4. Tohle mě baví, na Pražské Jezulátko jsem se byla asi už 3x podívat a jak se doba i pokyny pro návštěvníky mění - poprvé přísný zákaz focení a pak už to šlo. Když ho mohou fotit příslušníci církve, můžeme i my ☺. Také nahoru, kde jsou vystaveny ty šatičky a monstrance, vždy zajdu. Ke Glaubicům jsem zašla ještě s mojí maminkou, takže to už je hoodně dávno. Těším se na další. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Evi, hezká procházka s Tebou . Zase jsem se něco dozvěděla. Opatruj se, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, příspěvky jsou stručné, ale sama nemám moc ráda rozvláčné čtení, tak to podávám telegraficky. Přeji ti pěkný víkend, i když nevím, u nás od rána prší 😉😊

      Vymazat
  6. Krásná procházka. Proč je ta Praha tak daleko od nás!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, já se zase těším z fotek míst vzdálených od Prahy. Všude je něco zajímavého. Měj se hezky, přeji klidný víkend 😉

      Vymazat
  7. Evi, to je moc hezký příspěvek! Parádní nápad ty fotky dříve a dnes.
    Děkuji za pohled na milá místa a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, jsem ráda, že se ti příspěvek líbil a také přeji příjemný víkend, pá 😀

      Vymazat
  8. Díky tvému blogu jsem se Evi dostala do míst,kde jsem byla před mnoha lety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Praha je pro tebe fakt "trochu" z ruky. Měj se hezky a v klidu si užívej víkend 😀

      Vymazat
  9. Evi, díky za krásný virtuální výlet! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jsem ráda, že se příspěvek líbil. Hezký víkend 😀

      Vymazat