pátek 11. listopadu 2022

Pražský Hrad - Chrám sv. Víta

Hned při nejbližší příležitosti jsem navštívila, v minulém příspěvku zmiňovaný, Pražský Hrad. Prošla jsem toho celkem dost a dneska vás pozvu do Chrámu sv. Víta. 
Od tramvajové zastávky, po mostě přes Jelení příkop dojdete na II. nádvoří, kde vás určitě hned zaujme barokní kašna a kaple sv. Kříže. 


 


Katedrála sv. Víta je nejvýznamnějším pražským chrámem i místem uložení ostatků králů a knížat. V podzemí chrámu je královská hrobka se sarkofágy Karla IV., jeho dětí, čtyř manželek a dalších českých králů. Hrobka je v současnosti nepřístupná. 

Interiér chrámu je opravdu bombastický, připadala jsem si tak trochu jako malý mraveneček, úplně okouzlený místem a prostorem. V hlavní lodi katedrály je mimo jiné 19 kaplí, něco jsem nafotila. 










kaple sv. Ludmily 
                                                      




arcibiskupská kaple 




mramorové mauzoleum Habsburků 




barokní stříbrný náhrobek sv. Jana Nepomuckého 




A rozejdeme se na nádvoří s pohledem na boční část chrámu, kde je nádherná mozaika posledního soudu. Pokud budete chtít vystoupat do věže, budete mít nádherný pohled na Prahu. Já jsem nechtěla. 



Pro zvětšení klikněte na fotku 




26 komentářů:

  1. Evi, taky se chystám, už jsem tam asi 2 roky nebyla. Krásně sis to užila a nafotila. Pac Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, bylo to skvělé odpoledne. Překvapilo mě docela velké množství zahraničních turistů, ale vešli jsme se všichni, pá 😉😀

      Vymazat
  2. Evi, děkuji za fotky! Už jsme tam několik let nebyli, nelíbí se nám, kdo tam teď kraluje a hospodaří... Poslední kapkou byly Shakespearovské slavnosti v roce 2017 - namířený samopal, osahávání s malou kabelkou v letních šatech a červenobílé pásky v zahradě znemožňující se projít... Počkáme si, nespadne, je tam už tolik století...
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ty prohlídky trvají, ale pravdu máš, určitě nespadne. Hezký víkend, zdravím 😉😀

      Vymazat
  3. Lezarts

    Jak zpívá V. Neckář… Chrám Sv. Víta je gotiky chlouba… i když dokončen vlastně nedávno😉. Také si počkám, až se zase budu moci dostat na hrad volně, jako pták😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, snad se brzo dočkáme, prohlídky zatím trvají. Zdravím, pá 😊

      Vymazat
  4. Praha je krásná, jen lidi v ní občas překáží, hlavně. ti, kteří nevidí tu krásu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šla jsem schválně v pátek, že nebude tolik lidí, ale stejně bylo. Překvapilo mě docela dost turistů, ale jinak bezva procházka 😉

      Vymazat
  5. Evi to jsou moc krásné fotografie. Kdysi dávno jsme tam také byli, ale to už je fakt dávno...Je tam krásně a děkuji za nádherné fotografie. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, jsem ráda, že se ti fotky líbí. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  6. Tam jsem nebyla, ani nepamatuji. Díky za osvěžení! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, na rozdíl od tebe to tramvají nemám nijak daleko. Například já byla v Jablonci asi před 30ti lety, takže chápu 😀😉

      Vymazat
  7. Evi, určitě jsi měla moc hezký den. Myslím si, že je jedno zda je všední den či sváteční, v Praze to opět žije a nejen v Praze. Máme mnoho krásných míst,které stojí za to navštívit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, máš pravdu, je u nás krásně a skoro všechno, jen to moře chybí. Ale tam zase většinou nemají nádherné zelené lesy a louky a hory skoro ze všech stran naší malé zemičky. Pořád je u nás co objevovat. Měj se, pá 😀

      Vymazat
  8. Krásné, ráda bych se do chrámu Svatého Víta zase někdy podívala ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, určitě se podíváš. Já, přestože odkojená Vltavou, tam také jdu jen občas. Většinou procházím jen hradními nádvořími a pak třeba Nerudovou ulicí dolů na tramvaj. Taková fajn procházka. MOc zdravím, pá 😀

      Vymazat
  9. To je nádhera.Musíme se už konečně do Prahy vypravit.
    Evi,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, výlet do naší matičky vám určitě vyjde, jen co přijde ten správný čas a chuť. Měj se hezky 😉😊

      Vymazat
  10. To je pěkná připomínka, ve sv. Vítu jsem byla už několikrát, i když jsem z větší dálky. Na Hrad přicházíme tak, jak jsi v úvodu popsala, jenže... bylo to před covidem, ale vzpomínka nezapomenutelná. Během jízdy v tramvaji tam příteli někdo ukradl peněženku se všemi doklady, tak se náš výlet do Prahy změnil ve vyřizování na policii, od té doby nebyla chuť tam zavítat. ☻

    OdpovědětVymazat
  11. Hanko, stává se to docela často, právě na lince 22, která jede na Hrad. Dříve na to v tramvaji cestující upozorňovalo hlášení. Je tam většinou dost lidí a pro zloděje zřejmě ráj. Tak to není vůbec pěkná vzpomínka na Prahu 🤢

    OdpovědětVymazat
  12. Byla jsem, ale pamatuji si jen na spoustu lidí a že dost kontrolovali, aby se nefotilo. Ale to bylo ještě před covidem. Je to krásná stavba a na Hradě je toho spoustu k vidění. Děkuji za fotografie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady zákaz focení nebyl, aspoň já jsem si nevšimla. I kolem mne hodně lidí fotilo a bylo to parádní odpoledne. Měj se, pá 😀

      Vymazat
  13. Evi, tam jsem nebyla spoustu let... Až teď s Tebou, ráda jsem nakoukla. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jsem pražské dítě, ale tak často tam zase nejdu. Všude se dneska platí a vstupné není nijak levné, takže jsem využila pádícího času a jako sedmdesátiletá mám vstup zdarma. No, aspoň nějaká výhoda 😀😉😁

      Vymazat
  14. Skvostné. Doufám, že se tam ještě někdy podívám. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Majko, určitě se podíváš. Nechala bych to na teplejší počasí 😁

    OdpovědětVymazat