středa 9. října 2024

Na chatě

 Tentokrát jsme vyrazili na chatu až po víkendu a udělali jsme dobře. Počasí bylo nádherné, sluníčko nám svítilo všechny tři dny, tak jsme si to opravdu užívali. Cestou jsme se zastavili na oběd, po příjezdu manžel zatopil a pak jsme vyrazili do lesa. Nalákalo nás, jak každý z lesů nosí košíky hřibů, tak jsme si mysleli, že tam nějaké hříbky čekají i na nás. Zřejmě bylo po víkendu vysbíráno, našli jsme jen dva, ale docela dost pěkných sameťáků a bedly rostly jako o závod. 








Na zahradě a v truhlících jsem zlikvidovala nevzhledné chudinky, ostříhala co bylo třeba, ale tyhle begónie jsem ještě neměla to srdce zlikvidovat. 



V úterý jsme dovezli brambory na uskladnění, tak je manžel přebral a připravil na zimu


a ve středu nás na zahradě čekalo překvapení. Večer nic a ráno vyvrácený smrk. Zachytil se na vedlejší túji a proto jsme raději hned objednali jeho poražení a rozřezání. Jen doufám, že vítr nebude rychlejší. 







8 komentářů:

  1. Anonymní9/10/24 18:57

    Tetkapernikarka
    Evi, s begóniemi to mám stejně, snad kvetou líp, jak v létě. A strom by mě tedy vyděsil 😮 Hlavně, že se nic nikomu nestalo. Budete mít palivo 😄
    Měj se hezky😊🍀🌞🍂 Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně jsi to zdokumentovala, Evi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Evičko,až na ten vyvráceny strom, pohodička. Ty houby závidím,ne pravidim 🥰

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, my takhle jednou přijeli na chatu a měli jsme strom na střeše - naštěstí nedopadl úplně (taky se chytil za vedlejší strom), takže nezpůsobil větší škody.
    Manžel, který je už dva týdny na chalupě, tvrdí, že u nás nerostou, resp. rostou málo. Pravda - u nás nezůstalo moc lesů, kvůli kůrovci je to v okolí hodně vykácené. Brambory na uskladnění máme v sousední vsi objednané taky (protože brambory z Vysočiny jsou brambory z Vysočiny), ale ještě je nemáme.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, krásné fotky. Brambory na uskladnění už dávno nekupujeme. Vždycky jsme je pak postupně probírali a brali přednostně ty poškozené a špatné a tak to bylo celou zimu. Dneska jsou brambory v obchodě i v zimě a u nás v Coopu mají české a chutné. Jinak hřiby manžel letos nějak nevidí Hezký blížící se víkend. Já valím na zahradu za chviličku.

    OdpovědětVymazat
  6. Evi, na houby jsem se ještě nedostala, ale vidím je všude!!! Nádhera! Obdivuji i ty begonie, zatím jsme nenašla místo, kde by mi šly, vzpomínám na babičku, ta je měla nádherné... Pro brambory jede manžel zítra :o)
    Měj příjemný den a držím palce s tím stromem! Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Lezarts
    Asi si houby někdy hrají na schovávanou:-))
    Mě letos begonie ani fuchsie nedělali moc radost:-(.také mě čeká likvidace a zazimování, činnost, která mě moc nebaví. Je to věčný problém “ kam s tím”?!
    Přeji vám, aby smrk počkal na dřevorubce!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Postupně to už na zahradě taky likviduji, jen ledovky ( to jsou vlastně minibegonie) jsou stále pěkné. Tak je nechám jak to dlouho půjde. U nás houby rostou, houbaření baví mého muže. Já ráda houbu najdu, ale ta správná houbařka nejsem. Ale les mám ráda a jdu se tam projít často - však ho mám skoro přes cestu :-). Tak snad už je akce strom zdárně u konce.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat