úterý 4. srpna 2015

Zfilmované knihy

Někdo si raději přečte knihu, někdo má raději film. Kniha dává větší prostor pro naší fantazii a představy. Film nabízí příběh již hotový a působí na naše smysly různými filmovými triky a efekty.
Když vidím film a později si přečtu knihu, jednotlivé postavy si spojuji s představiteli filmových rolí, např. Báječná léta pod psa, Sebemilenec, ze zahraničních Neslušný návrh.

Sebemilenec, Simona Monyová
Psychodrama o citovém vydírání, vyprávění o lásce, závislosti, sobectví a strachu ze samoty. Vynikající Simona Stašová.

Bylo nás pět, Karel Poláček
Na tuto knihu mám vzpomínky z dětství. V rozhlase ji tehdy na pokračování četl František Filipovský. Později, když jsem si ji četla sama, vybavoval se mi při čtení hlas pana Fiklipovského. Ráda jsem se dívala i na televizní seriál, který byl takovým pohlazením na duši.

Pro mne jeden z nejúžasnějších zahraničních filmů je Edith Piaf. Příběh jsem četla už hodně dávno, ale filmové zpracování bylo prostě fantastické. Popis života šansoniérky, její dětství, vzestupy i pád. Děj je realistický, drsný, takový jaký byl život E.P. Pohybově a výrazově ji bezkonkurenčně ztvárnila Marion Cottilard.

Zfilmovaných knih je spousta, o některých filmech jsem ani nevěděla, že předlohou byla kniha. Mám ráda obojí, knihu i film, ale přiznám se, že přeci jenom raději čtu.

Žádné komentáře:

Okomentovat