čtvrtek 6. července 2017

Motýl nebo kolibřík?

Už v minulém roce jsem si všimla zvláštního tvorečka, který přilétal na truhlíky s petúniemi a dlouhým sosáčkem nasával nektar. Za letu vlastně stojí na místě a neustálým kmitáním křídel připomíná malého kolibříka. Také jsem si myslela, že je to kolibřík, ale vzhledem k tomu, že kolibříci u nás nežijí, vrtalo mi to hlavou. Co to vlastně je?
Zjistila jsem, že se jedná o motýla dlouhozobku svízelovou, která se v našich zahradách a na loukách objevuje v květnu a červnu. Koncem léta migrují na jih, do teplejších krajin Evropy a na jaře příštího roku opět přilétají. Vyskytují se i v severní Africe a Asii.
Zkoušela jsem ji vyfotit, ale na to jsem příliš velký fotografický neználek, tak jsem si vypůjčila fotky z internetu.



Žádné komentáře:

Okomentovat