pondělí 21. listopadu 2022

Nákupy on-line

Ještě před pár lety jsem takový způsob nakupování nevyužívala vůbec a považovala ho tak trochu za blbost. V obchodě přece vyzkouším, líbí-nelíbí a pokud líbí, tak zaplatím a balíček si nesu domů. 
Uběhlo pár let a na on-line nakupování jsem změnila názor. Využívám hlavně prověřené obchody, kde je možné vybrané zboží vyzkoušet a v případě nespokojenosti prostě nepřevzít. Samozřejmě to nejde pokaždé a tak využívám zásilkovny nebo poštu. Pošta, to je oč tu běží. 
Dostala jsem mail, že zásilku nemohl kurýr doručit vzhledem k neplatné adrese. U dodavatele objednávky jsem zjistila, že byla odeslána na moji správnou adresu. Hned druhý den jsem na poště podle čísla zásilky zjišťovala, kde je chyba a kde je balíček. Pracovník za přepážkou hledal a hledal a nakonec mi sdělil, že moje zásilka ještě neopustila celnici. Trochu divné, ale klidně počkám. Bylo 11,55 a uvedená pošta má od 12,00 do 13,00 zavřeno, což je pro tento případ celkem důležitá informace. Odešla jsem a ve 12,15 přišla SMS, že moje zásilka je na uvedené poště k vyzvednutí. Tak nevím, jsem blbá já nebo .....?
Na můj pozdější dotaz jsem totiž dostala takovou odpověď, že to stejně pořád nevím. 
Ještě na skok k těm nákupům. On totiž takhle rád nakupuje i můj muž. Jeho poslední majstrštych byl nákup telecí kýty. Objednal požadovanou váhu k vyzvednutí na prodejně hned druhý den mezi 9-10 hodinou a všechno perfektně klaplo. Maso krásně opracované a cena velice příznivá. 
Z toho plyne ponaučení, že někdy se i starý pes naučí novým kouskům. 










 

21 komentářů:

  1. Já nakupuji na internetu hodně. Mám své ověřené obchody, ale jednou jsem se nechala zlákat na ty nádobky pro vaření vajíček. prý že loupání dá hodně práce a tady stačí vajíčko vyklepnout do nádobky, ochutit, zavřít víčko a vaříme. Ve videu vajíčko snadno vyklouzne. Já vyzkoušela a zuřila. Při vaření začal bílek mírně pěnit a dostal se do závitů víčka. Umýt to celé byl horor, stejně vajíčko nešlo ven......Vrátila jsem to a peníze musela urgovat, telefony už mi nebyly brány, na e-maily nikdo neodpovídal. Tak jsem jednou v noci studovala možnosti ČOI a zjistila, že lze podat stížnost. Majiteli obchodu asi s druhojakostním zbožím jsem napsala, že už ho bombardovat nebudu, že věc předávám on-line ČOI, odpověděl mi vzápětí, i když to bylo v noci, že peníze pošle do 14 dní. Do týdne jsem měla peníze i včetně poštovného. A co se týká zásilkových služeb, tak jsem udělala celkem se všemi špatnou zkušenost, pouze Česká pošta bylo vždy k veliké spokojenosti. Přesně vím, kdy přijedou. Asi to záleží i na lidech v místě dodavatelské pobočky. Evi, ale inspirovala jsi mne k napsání jedné zkušenosti po platbě převodem. Hned je téma na článek. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo a ještě se mi nedávno stalo, že jsem dostala SMS o předání balíku dopravci GLS. Nic jsem si neobjednala a napadlo mne, jestli nejde o nějaké nekalé vymáhání peněz. Na firmě mi paní poradila, ať počkám na oznámení s číslem balíku. Ano, nyla jsem zrovna na zahradě, když mi volali, že mi vezou balíček. Řekla jsem jim, že jde asi o omyl, že jsem si nic neobjednala. Následovala SMS, že balíček nemohl být doručen a odkaz na změnu dodání. Opět jsem volala na firmu, ověřili si vše podle čísla balíku a zjistilo se, že čekatel balíčku se spletl v telefonním čísle. Snad četl e-maily. :) Tak jdu napsat článek o skutečném pokusu o vylákání peněz.

    OdpovědětVymazat
  3. Majko. jsem ráda, že tě můj článek inspiroval. Ráda si tvůj příspěvek přečtu, měj se hezky 😉😊

    OdpovědětVymazat
  4. Evi,také hodně objednávám všechno možné,ale většinu obchodů už mám prověřených.Je to pohodlné.Zboží si vyzvedávám v zásilkovně,protože s pouštou je to na dlouho a nikdy nenapíšou,kdy přijedou a kvůli tomu musím být celý den doma.Ale ani s ní jsem zatím žádný problém neměla,ale stát se může.
    Manžel je na všechno hodně opatrný,ale má zase zálibu mi objednávat věci do domácnosti,takové vychytávky.Kouká pořád na telku a v reklamách se nabízí takové věci.Ale tam jenom zavolá na telefon a objedná.Nejdřív se mě optá,zda to chci.No,byla bych hloupá,kdybych řekla ne.Zatím to byly všechno dobré věci,které používám.Že se dá také objednat maso jsem netušila.Ale jde asi všechno.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItko, maso mě také překvapilo, ale je to řezník soukromník, který má prodejnu kousek od nás a fakt jsme byli spokojení. Já objednávám i boty, naposledy kabát a teď čekám na pánské mikiny pro syna k Vánocům. Někdy se fakt i starý pes naučí 😉😀

      Vymazat
  5. Lezarts

    I já jsem přišla na chuť internetovému nakupování. Poště se většinou vyhýbám obloukem. Preferuji zásilkové boxy, je to levnější a jdu si vyzvednout zboží, kdy se mi to hodí a nemusím čekat na kurýra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, u nás jsou problémy s poštou docela časté, ne že bych ji tak často využívala, spíše naopak, ale slyším to v okolí. Pošta prý hodně lidí propustila a nabrala na rozvážku zásilek brigádníky, tak mi to bylo řečeno na poště. Ti to zřejmě berou tak, jak je uvedené v tom vtipu 😁😀

      Vymazat
  6. Nemám slov, Evi! Poště se fakt vyhýbám obloukem, nemám na to nervy. Tohle je tedy příhoda hodná tesání...
    Jezdí k nám kurýři konkurenčních firem, se kterými se dá domluvit a jen se modlím, aby jim někdo nezměnil trasu...
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, je pravda, že s kurýrem dodavatelské firmy potíže většinou nejsou, ale ta pošta je děs. Kolikrát už jsme měli ve schránce lístek, že jsme nebyli doma, ať si zásilku vyzvedneme na poště. A doma jsme určitě byli. Vím, že ti chudáci za přepážkou za to nemohou, prý máme podat stížnost přímo na Českou Poštu. Než dojdu domů, tak mě vztek většinou přejde. Ale štve mě, že si za své nekvalitní služby neustále zvyšují poplatky. No, nic. Hlavně klídek. Přeji hezké dny, zdravím 😀😉

      Vymazat
  7. Já mám s poštou zatím jenom dobré zkušenosti. Zavolají, přijedou, předají, nikdy žádné výmluvy. Určitě to záleží na lidech, jak už tu bylo napsáno výše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tak to jsi zatím měla štěstí. Možná je to spíš záležitost větších měst, kde se zaměstnanci střídají hodně často nebo jsou nahrazováni brigádníky. Měj se fajn, zdravím 😉

      Vymazat
  8. Docela dost on-line objednávám a s poštou u nás ve městě mám dobrou zkušenost. Přijde mi mail, sms, když se mi to nehodí, tak mohu zavolat a oni mi to dovezou druhý den. Ale ani s ostatními dopravci jsem zatím problém neměla. Někdy využívám i zásilkovnu.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, s jinými dopravci jsem zatím také neměla problém. Nejlepší je dodání na prodejnu, někde si ani neúčtují dopravné. Většinou volím Zásilkovnu, ta je u nás teď snad na každém rohu 😀😉

      Vymazat
  9. Přes internet nakupuji jen minimálně a pokud opravdu něco sháním, tak většinou buď do boxu Zásilkovny nebo na dobírku. Nerada dávám do "éteru" čísla platební karty, protože dnes člověk nikdy neví , kdo a kde to zneužije...Pošta u nás je poměrně problematická. Nemám dobré zkušenosti. O tom bych mohla napsat dlouhý článek... Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, myslím, že nespokojených zákazníků pošty bude víc, ale někdy nic jiného nezbývá. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  10. Evi, mám také různé zkušenosti s Poštou, např. dcera posílala pohlednice s pěknými známkami z dovolené v Dominikáně, všem došly, jen mně v Nera ne! Nebo balík roztržený po straně, asi byl někdo hodně zvědavý. Ale šok byl dnes, když jsme kupovali známky na pohledy k Vánocům pro známé, co nejsou na počítači - známky zdražily o 2 koruny z 19,- na 21,- Kč!
    Posílat obj.zboží na Zásilkovnu je pro mne docela přijatelné.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Jiřinko, ta cena poštovní zámky mě fakt dostala do kolen 😲

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Evi, na internetu nakupuju hodně, v ČR i v zahraničí. S poštou nemám nejmenší problém, naopak. Máme výborné pošťáky, vše mě přinesou i těžké věci až ke vchodových dveřím ( což někteří dopravci ani náhodou, volají ať si přijdu k silnici a tam mi to hodí na zem). Když nejsem doma, balíky mě dají za sloupek pod střechu, abych nemusela na poštu. Vše platím předem. Využívám i ostatní dopravce PPL, GLS a zásilkovnu - a s tou zrovna nejlepší zkušenosti nemám. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ono hodně záleží na lidech. Tady v Praze je ale celkem normální, že přijde lístek, že zásilka nemohla být doručena, protože adresát nebyl zastižen. Možná je to problém se zaparkováním nebo je to tak jednodušší, nevím. U ostatních dopravců to tak ale není. Měj se, také zdravím 😉😀

      Vymazat
  13. Copak Pošta, to je kapitola sama o sobě. Já nakupuji na netu často a ráda. Nejvíce využívám posílání přes Zásilkovnu, je to super.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pošta to je fakt věc, od února prý bude stát známka na dopis 23,- . Hlavně, že služby dokáží zdražovat skvěle 😀😀

      Vymazat