sobota 3. srpna 2024

I to se stává

Při každém příjezdu na chatu mám takový svůj rituál. Před chatou upustím tašky na lavičku a jdu obhlídnout zahradu. Jak to roste, jak to kvete, co mi zase ze záhonku vyhrabali kosáci, kam jako první vyrazit s konví. Pak na sebe hodím staré tričko a jdu vybalovat. 
Dneska dopoledne jsme dorazili, tašky už mám vybalené, ze zahrady přišel manžel a povídá, že jde kopat hrob. V první chvíli jsem se lekla a říkám si, je to tady. Přepadení tím nevítaným Němcem. Ale všechno bylo jinak. 
Zatímco já kontroluji zahradu, první kroky mého muže vedou k bazénu a právě tam objevil toho nebožtíka. V bazénu se utopila veverka a přestože stromy nejsou hned vedle, něco se pokazilo. 
Vzpomínám si, že asi před pěti lety jsem jednu veverku zachránila ze zahradního sudu na vodu. Seděla jsem v altánku, brouzdala na internetu a najednou jsem slyšela, jak něco žuchlo do sudu. Trochu jsem měla obavu, co tam najdu, co když to bude myš, to teda asi nedám. 
Myš to nebyla, do sudu spadla veverka. Hned vedle mám v malé kůlně plastové umyvadlo, tak jsem ji nabrala do něj, ona se jen otřepala a ve vteřině byla pryč. Tahle takové štěstí neměla, ale i to se stává. 
Já všem přeji jen hezké letní zážitky, klid a pohodu.




25 komentářů:

  1. Evi je to smutné,ale od tvého manžela moc hezké,že šel vykopat hrobeček.
    Já v týdnu pohřbívala sýkorku.Pořád seděla u pitka na krmítku a téměř se nehýbala.Na noc odletěla a ráno seděla na dlažbě schovaná ve stínu.A za chvíli mi manžel říká,že asi umřela.Dala jsem ji do krabičky a šla pohřbít.Máme u sídliště prales,pozemky o které se nikdo nestará.Položila jsem ji pod strom a přikryla trávou,do hlíny se nedalo hrábnout díky suchu.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  2. Stane se... Bohužel. Sousedi před pár roky našli v bazénu ježka...
    Evi, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, začátkem léta jsem každý večer na zahradě slyšela ježka. Teď už se asi odstěhoval, měj se hezky, zdravím 😄😉

      Vymazat
  3. To se stane. Ale člověku je to líto.
    U syna v bazénu akorát plavala myš, ale to si myslím, že ji tam zakousnutou hodil kocour.
    Hezké dny na chatě, Evi !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, stane se, možná se jen chtěla ochladit 🙂

      Vymazat
  4. Anonymní4/8/24 10:46

    Lezarts
    Od té doby co se u nás přihodila stejná událost ve vaně na dešťovou vodu, mám tam vložené prkénku. Tak si nepozorná veverka či jiná havěť může zachránit život.
    Přeji hezký pobyt!

    OdpovědětVymazat
  5. Takto se u sousedky v sudu na vodu utopilo větší kotě, jedno ze dvou, které jako první měla "naše" kočička. Ještě, že jsem to neviděla. Protrhlo se pod ním krytí sudu. Chudinka muselo bojovat.

    OdpovědětVymazat
  6. Evi, je mi jí líto, ale i to se stává...já kvůli sýkorkám v době sucha přikrývám sud s vodou a doplňuji pítko, aby se takovým nehodám zabránilo. Příjemné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, také tam dáme nějaké prkénko, třeba to pomůže. Moc tě zdravím, pá 😉😄

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. I na zvířata číhají nástrahy. Přeji klidný víkend, zdravím 😉

      Vymazat
  8. Nu, co už s tím, takový je život. Tak přeji krásné letní dny a co nejméně hrobečků!

    OdpovědětVymazat
  9. Jani, je to tak. Přeji klidný víkend a moc zdravím, pá 😉😄

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je smutné, ale i takový je život. Přeji krásné letní dny, Evičko 🌺🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, také přeji pěkné dny, vedro je na můj vkus až moc velké, pá 😊

      Vymazat
  11. Evko, mě je líto i včeliček. Mám pítko a občas se mi v něm nějaká utopí, i když jsem tam dala kámen. Krásné letní dny na chalupě.

    OdpovědětVymazat
  12. Leni, to je příroda a tak to chodí. Zdravím a přeji pěkné letní dny, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  13. Chuděrka. My viděli veverku u nás v lesoparku o víkendu. Štramanda. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás na zahradě se honily po stromech dvě, teď si ten veverčí sirotek bude muset najít jiného parťáka, zdravím 😉

      Vymazat