neděle 25. srpna 2024

Opět něco pro milovníky kriminálek

Nedávno jsem v knihovně narazila na autora českých kriminálních příběhů Jiřího Březinu a protože se mi jeho knihy líbily, ráda se  vámi o jeho případy podělím. 

Jiří Březina   Mizení 

Jde o hodně čtivou detektivku s kriminalistou Tomášem Volfem. Začátek brutálního případu, kdy se na osamělém statku najdou ohořelá těla mrtvé romské rodiny, směřuje vyšetřovatele k rasistickému motivu. 
Během vyšetřování se začnou objevovat i další okolnosti, které se týkají nezákonné adopce a postupně se začnou oba případy propojovat. 
Pro milovníky detektivek určitě palec nahoru 👍




Jiří Březina   Polednice 

Kriminalista, nováček Tomáš Volf se svou také nezkušenou kolegyní Evou, dostávají  k vyřešení případ mrtvé dívky. Tělo bylo nalezeno na okraji městského sídliště a vyřešení případu se zprvu zdá téměř jako rutinní záležitost. 
U jedné mrtvoly případ nekončí, vrah napadá mladé ženy během dne a k jeho odhalení nevedou žádné stopy. 
Kniha se mi líbila, ale autorovo Mizení bylo určitě napínavější. 






A na závěr můj oblíbený spisovatel Robert Bryndza, který mě nikdy nezklame.

Robert Bryndza  Osudné svědectví 

Další autorův román s oblíbenou vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. Tentokrát řeší Erika vraždu ženy, 
která měla svůj vlastní podcast o skutečných zločinech. Posledním jejím podcastem byla práce o sexuálním predátorovi mladých studentek. 
Tentokrát se dozvíme něco i o Eriččině soukromém životě, o jejím chlupatém mazlíčkovi a mimochodem, paštiku Májka máme také rádi. 
Pro fanoušky tohoto autora, určitě super čtení. 




25 komentářů:

  1. Evi, četla jsem všechny tři a všechny tři se mi líbily.
    Hezký zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nejnovějšího Bryndzu mám v knihovně rezervovaného, ale budu si na něj muset chvíli počkat 😊

      Vymazat
  2. Také máme od Březiny něco v knihovně, ale já jsem i hodně hlavně brožovaných detektivek odnesla do knihobudky k autobusovému nádraží, protože se mi to doma hromadí a detektivku většinou už podruhé nečtu, protože po pár stránkách už vím, jak to dopadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, také dávám knihy do knihobudky a někdy si tam i sama vyberu, pá 😊

      Vymazat
  3. Evi, díky za tip. V tašce z knihovny se vždycky nějaká ta detektivka najde. Od Jiřího Březiny jsem zatím nic nečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, v knihovně jsem na něj narazila a jeho detektivky jsou fakt dobré. Vyzkoušej, pá 😉

      Vymazat
  4. Evi, děkuji za zajímavé tipy. Od Březiny jsem něco četla, teď si název nejsem schopná uvědomit.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, náhodný výběr v knihovně a byla jsem spokojená. Zdravím, pá 😉

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Hanko, seznam na doporučené knihy mám už pořádně dlouhý a většinou jsem s doporučenými tipy spokojená, zdravím 😊

      Vymazat
  6. Březinu ještě neznám, ale Bryndza je pro mně v kriminálkách TOP. Píšu si na zimní období. Hezký den, Evi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, zima bude dlouhá a knihy ji pomohou přečkat v dobré spoečnosti. Zdravím, pá 😊

      Vymazat
  7. Anonymní26/8/24 18:23

    Lezarts
    Nějak se stále nemohu odhodlat ke čtení detektivek, alespoň mám od tebe doporučení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naopak čtu detektivky docela dost, samozřejmě nejenom ty, pá 😉

      Vymazat
  8. Ahoj Evi, Roberta Bryndzu mám ráda, Osudné svědectví jsem četla a líbilo, četla jsem i Polednici, ale ta byla za mě taková průměrná, tak už jsem po další autorově knize nesáhla. Ale teď jsi mě docela nalákala na to Mizení, takže uvidíme 😊 Mej se hezky 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, Mizení je určitě mnohem lepší, kniha by se ti asi líbila, zdravím 😉

      Vymazat
  9. Děkuji za tipy na čtení, Evičko. První dvě mě zaujaly, ale od autora jsem ještě nic nečetla. Osudné svědectví se mi taky moc líbilo. Mám autorovy knihy moc ráda.
    Hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
  10. Nikolko, obě knihy od Březiny se mi líbily, ale Mizení je určitě mnohem lepší, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za tipy, Evi, na Bryndzu se chystám už dlouho, tak snad to brzy klapne :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já jeho knihy čtu ráda, zdrvím, pá 😊

      Vymazat
  12. O těchto knihách slyším poprvé, děkuji za tipy. Já jsem se po delší době vrátila ke čtení, chybělo mi to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, program na prázdniny jsi měla nabitý, tak teď si klid u knížek zasloužíš. Vzhledem k tomu, že začala škola, tak toho času asi moc mít nebudeš. Měj se hezky, moc zdravím 😊😀

      Vymazat