čtvrtek 5. září 2024

Mechová pohoda

 V posledních dnech je opravdu vedro až k padnutí, nechce se mi nic dělat a tak jsem ráda, když alespoň uvařím oběd. Z kuchyně mířím hned do bazénu, po vyčerpávajícím výkonu u plotny je třeba se zchladit. Na chatě mám jen malou kuchyň a přestože jsou okna otevřená, stačí málo a připadám si jako v prádelně. V neděli jsem vařila knedlíky, což nebyl zrovna nejlepší nápad a byl to docela děs. 
Jeden den, když nebylo až takové vedro, jsem vyrazila na procházku do našeho mechového království. V lese bylo příjemně, nechala jsem se zlákat i k posezení v mechu.











Tak trochu jsem si myslela na houby, dala bych si smaženici nebo houbovou omáčku z čerstvých hub. Našla jsem jen dvě prašivky, toť vše. 
Takhle to ale vypadá, když houby opravdu rostou. Synova dovolená na Šumavě, prostě nádhera.








26 komentářů:

  1. Evi, takové mechové polštáře byly v lese u Čermné nad Orlicí, jsme jsme kdysi dávno jezdívali...To nám ale bylo o 50 let méně. Pak byla chalupa prodána. To je nadílka hub. U nás nejsou ani ty prašivky, protože je tu hodně sucho i v lesích. Dlouho tu nepršelo, ale snad by se to po víkendu mohlo změnit. Přeji ti pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tolik hub jsem u nás v lese nikdy nenašla. Tady je víc zájemců o houby než samotných hub, teď je tam opravdu sucho a jestli něco později povyroste, to uvidíme. Rozhodně to budu chodit kontrolovat, pá 😊

      Vymazat
  2. Evi, stejné je to i u nás. Jdeš na houby a houby najdeš. Na třetí fotografií je dokonce vidět mechové křeslo 🥰Evi,přeji pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky, Evi - jak ty mechové, tak ty houbové!
    Ochlazení je už na dohled...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, čeká nás ochlazení a už se docela těším. Jen aby to nebylo na zimní kabát, takové ochlazení zase nechci. Ach jó, člověk je tvor pořád nespokojený 😀 Zdravím, pá 😊

      Vymazat
  4. Anonymní6/9/24 00:13

    Tetkapernikarka
    Evi, podařily se Ti při procházce udělat hezké fotky. No a ten košík krásných hub …. na Šumavě se mají 👍😊
    Přeji pohodové dny 😊🍀🌞 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, také jsme si zažili houbovou nadílku. Dostali jsme velký pytel nasušených hub a košíček čerstvých. Většina je na mrazáku a zítra bude houbová omáčka, už se těším, pá 😊😀

      Vymazat
  5. V lese je nejpříjemněji a hlavně je tam zeleno.U nás v sídlišti je všechno rezavé.
    Já mám kuchyň na západ a i přes zatažené žaluzie je tam odpoledne 31.Jezdím si zaplavat k dceří do bazénu.Není jinak kam.Rybníky zarostlé a u Jizery v Dolánkách plno.Evi,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, včera jsme přijeli domů a je tu fakt hrozně. Už se těším na to ochlazení, vedra trvají dlouho, a to už snad ani nemusím. Jen doufám, že letos bude babí léto, to mám ráda hodně moc, měj se hezky 😉😊

      Vymazat
  6. Mechové lesy se mi moc líbí. Ten náš okolní les takový mechový není.
    Houby taky nerostou, včera jsem se byla navečer lesem projít- je sucho.
    Zdravím a přeji klidné dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, kolem nás je lesů docela dost, ale jen na tomhle místě je mechové království. Musím se pochlubit, že nějaké houby z fotek doputovaly i k nám domů 😊😉

      Vymazat
  7. Anonymní6/9/24 13:39

    Lezarts
    Tady v mechu i kapradí jen a zahradě hódně teplo, tak se musím zavírat do domu.
    Mám velice chladnou kuchyň, ale i tak se snažím co nejméně trávit čas vařením. Houby nevím, ale taky tu u nás nic moc, podle klidu na cestě do lesa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, prázdná cesta do lesa je dobrý ukazatel, jestli rostou nebo ne. Je to stejné jako u nás, všude sucho, sudy na vodu prázdné. Já už se na to ochlazení fakt těším, pá 😉

      Vymazat
  8. Připomnělo mi to Pohádky z mechu a kapradí, kde jsou Křemílek a Vochomůrka? 😉 Určitě někde číhali a možná oni fotili Tebe. Na houby nechodíme, nejím je, přenechám jiným.
    Ať se daří. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, v lese je tak sucho, že by se to nelíbilo ani Křemílkovi s Vochomůrkou, ale možná někde pod mechem byli schovaní 😉😊

      Vymazat
  9. Evi, přeji ti klidnou a chladnou noc a především se ti povedlo mě fotkami mechů a s houbami potěšit. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, potěšila jsem tě ráda. I já jsem byla potěšená, protože některé z hub skončily i u nás doma. Moc zdravím 😊

      Vymazat
  10. Krásně mechově tam máš! A to té synově houbové nadílce ani nemluvím, srdíčko mojí houbové maminky by zaplesalo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, kolem nás lesů dost, ale takové mechové zákoutí je snad jen na tomhle místě. Houby jsou nádherné, i moje srdce zaplesalo, dokonce dvakrát. Nějaké ty houbičky máme také doma. Měj se hezky, pá 😊

      Vymazat
  11. To mechové království je nádherné! Tam to musí vonět! Letos jsem houby zatím nehledala, neb si myslím, že u nás v tom horku nyní nerostou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, ještě s tím hledáním hub počkej, určitě to ještě přijde, pá 😊

      Vymazat
  12. Evi, bazén je skvělý nápad. Ty houby vypadají lákavě. Ani u nás letos nejsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, pořád věřím, že ještě nějaké houby budou a když ne, tak i samotná procházka je příjemná. Teď už bude asi potřeba trochu víc se obléci, podle předpovědí má být docela zima, ani se mi nechce věřit, jaká změna nás najednou čeká. Měj se hezky, pá 😊🤨

      Vymazat
  13. Máte v lesíku krásný mech :) Tý jo, to je nadílka :O!

    OdpovědětVymazat
  14. Leni, je to ojedinělé mechové místo. Lesů je kolem dost, ale takové místo je jen tady, zvláštní 😊

    OdpovědětVymazat