středa 11. září 2024

Vlny

 Vlny, v poslední době nejnavštěvovanější film scénáristy a režiséra Jiřího Mádla, který byl prvně uveden na Karlovarském filmové festivalu. 
V rozhovoru pro jeden magazín jsem se dočetla, že přípravu tohoto filmu chystal autor deset let, mimo jiné i důkladným prostudováním archivu Československého rozhlasu.
Film není dokumentem doby, je inspirovaný skutečnými postavami redaktorů zahraniční redakce Československého rozhlasu v letech 1967-68, do doby obsazení budovy okupačními vojsky v srpnu 1968.
Film začíná demonstrací studentů na Strahově v říjnu 1967, kteří protestovali proti neustálým výpadkům elektřiny na vysokoškolských kolejích heslem "Chceme světlo". Demonstrace byla policií brutálně potlačena. 
V té době tvořila zahraniční redakci rozhlasu elita redaktorů Milan Weiner, Jan Petránek, Luboš Dobrovský, Věra Šťovíčková a Jiří Dientsbier. 
Jsme svědky jejich osobní statečnosti v souboji s tajnými službami a jejich nesmírným odhodláním přinášet pravdivé a nezávislé zprávy za každou cenu, kdy se mnohdy jednalo i o cenu nejvyšší. 
Poprvé jsem v kině na konci projekce zažila potlesk, určitě mohu doporučit. 




9 komentářů:

  1. Anonymní11/9/24 19:35

    Lezarts
    Přála bych filmu Oscara !

    OdpovědětVymazat
  2. Na film se těším,určitě na něj půjdu.Musím se podívat na program kina.Zatím jsem na něj četla jenom samou chválu
    Evi,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní11/9/24 22:17

    Tetkapernikarka
    Také se na film do kina chystáme.

    OdpovědětVymazat
  4. Na film jsem slyšela hodně pozitivní ohlasů, ráda bych se taky šla podívat. Ostatně už jsem v kině dlouho nebyla.

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní12/9/24 05:03

    Zatím jsem neviděla, ale určitě ho vidět chci!
    Evi, měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Zatím jsem neviděla, ale určitě na něj půjdu.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Tento druh filmu mě moc neláká...ale kdo ví. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za tip, na film se těším.

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní16/9/24 11:08

    A co teprve až natočí seriál ,,Přemluv bábu dědka,,.To bude pokoukáníčko.Alča

    OdpovědětVymazat