pondělí 9. září 2024

Uvaříme si něco rychlého

Dneska se příjemně ochladilo a v příštích dnech má být docela dost chladno, a proto se můžeme vrátit do kuchyně a dokonce zapnout i troubu. Možná to bude i příjemné.
Nabízím vám jeden recept na květák a druhý s houbami. U nás neroste nic, ale byla jsem obdarovaná sušenými i čerstvými houbami, tak toho musím využít. Dneska byla houbová omáčka se smetanou, prostě dobrůtka, kterou určitě znají všichni, kdo houby rádi nejen sbírají, ale i jedí. 

Květákové placičky 

1 květák
2 vejce
3 lžíce hl. mouky
sůl
muškátový květ 

Syrový květák omyjeme a nastrouháme na hrubém struhadle. Přidáme žloutky, hladkou mouku, sůl a trochu muškátového květu. Vše promícháme s vyšlehaným sněhem ze dvou bílků a na pánvičce tvoříme placičky, které smažíme dozlatova. Placičky z vařeného květáku jsou hodně mazlavé a nejsou tak dobré, je proto potřeba použít květák syrový. 

Zapečené těstoviny s houbami

400 g těstovin (nejlépe flíčky)
4 vejce
350 g čerstvých hub
máslo
cibule
sůl
kmín 

Na másle osmažíme cibulku lehce dozlatova, přidáme nakrájení houby, sůl, kmín a dusíme doměkka. 
Uvařené těstoviny smícháme s podušenými houbami a nasypeme do máslem vymazaného pekáčku. V předehřáté troubě zapečeme asi 15-20 minut, poté zalijeme rozšlehanými vejci a pečeme dozlatova. 









27 komentářů:

  1. Evi, obojí by mi přišlo vhod. Já takhle čekám delší dobu na ochlazení, protože si chci upéct litou buchtu se švestkami. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, můžeš připravit troubu o víkendu má být docela chladno. Já si jí asi také zapnu, pá 😀🙋‍♀️

      Vymazat
    2. Evi, dnes odpoledne jsem ji konečně upekla a už má pořádný kus pryč. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. To máš pravdu.Já jsem v tom horku nic nepekla.Jedli jsme ovoce.
    Placičky i flíčky bych si dala.Snad houby porostou.
    Evi,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, pořád věřím na babí léto a doufám, že se houby objeví i u nás, pá 😊

      Vymazat
  3. Mňam, děláš mi chutě :) Díky za super tipy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, placičky byly a teď asi dojde na těstoviny, mám je ráda, pá 😀😉

      Vymazat
  4. Anonymní9/9/24 20:04

    Tetkapernikarka
    Déšť, ochlazení…velmi příjemné.
    Evi, jak píšeš i Ty, já už dnes troubu zapla.Po dlouhé době byla buchta. Jogurtová s podušenými hruškami, tvarohem a posypkou.
    Díky za recepty, placičky dělávám taky ráda. Různé… brokolicové, cuketové…
    A věřila bys, že někdy zmizí dřív, jak třeba řízečky ? 😄
    Pozdravuji😊 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já bych byla jedna z těch, kdo by sáhnul po zeleninových placičkách. Maso jím, ale dobře ochucené jsou ty zeleninové hóóódně dobré, pá 😀😉

      Vymazat
  5. My už také pečeme, ale zatím jsme si dopřáli jablkovou žemlovku a štrůdl. Houby nemáme, zato jablek je z jednoho stromu hodně a padají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, žemlovku jsem dost často dělala pro tátu, měl ji moc rád. Štrůdl i žemlovka jsou moc dobré, ale musím jablka kupovat, protože na zahradě je nemáme. S tou žemlovkou jsi mě teda nalákala, pá 😉😊

      Vymazat
  6. Obojí dělám, jen květák nestrouháme, ale nakrájím na drobnější kousky. Někdy místo hladké mouky přidám trochu domácí strouhanky. Je to víc nadýchané. Houby u nás zatím nejsou, ale po těchto deštích určitě začnou růst. Měj se hezky a přeji dobrou chuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, pořád věřím, že bude babí léto a s ním nějaké ty houby porostou i u nás. Teď jsem ale zásobená celkem dostatečně, jde spíš o tu procházku lesem. Měj se hezky, pá 😉😀

      Vymazat
  7. Anonymní10/9/24 05:01

    Evi, nudle s houbama, to je letní jídlo jako od mé babičky. Dělala si nudle vlastní, byla to neskutečná dobrota. Květákové placičky máme taky moc rádi.
    Přeji hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, i u nás v rodině se dělaly domácí nudle, ale já už jsem pohodlná a kupuji hotové. Máš pravdu, že ty domácí byly skvělé, třeba takové flíčky 😊😉

      Vymazat
  8. Obojí tak nějak podobně dělám taky. Houby zatím u nás vidět nebylo, ale možná teď to bude jiné. I když zatím moc vody včera a i zatím dnes tady nespadlo. V lese to zatím moc znát není. Ale co není, může být.
    Měj se moc hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ani u nás toho moc nenapršelo, vlastně skoro nic. Pořád ale doufám, že se počasí změní a houby ještě porostou. Zdravím, pá 😊😀

      Vymazat
  9. Anonymní10/9/24 11:31

    Lezarts
    Oba recepty jsou móóóc dobrý!!! Mňam👌🏻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak trochu klasika, ale dobrá. Jen můj muž volí raději těstoviny s uzeným masem, já můžu mít i s houbama nebo se špenátem, to můžu, pá 😊😉

      Vymazat
  10. Květákové placičky nedělám - mám raději klasický obalovaný květák. Těstoviny s houbami děláme naopak často, jen jsme během let přešli na bezvajíčkovou variantu, zato dáváme ještě česnek.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já dávám dost česneku do těstovin se špenátem, ale to jím jen já, muž dává přednost masu 😉😊😀

      Vymazat
  11. Placičky jsem dělala snad 2x, včera jsme si pochutnali na cuketě v trojobalu. Mňam bylo to lepší než květák. ☺ Houby nerostou, peču stále a většinou v horku vytahuji z mražáku. ☺

    OdpovědětVymazat
  12. Marti, teď jsi mi připomněla, že mám na mrazáku ještě nějaké vánočná cukroví, ale to už asi dobré nebude 😒 Obalenou cuketu také můžu, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
  13. Anonymní12/9/24 20:54

    Kaleidoskop podle Hanky:
    Houby nejíme, ale květák kupujeme pravidelně a květákové placičky znám a občas je dělám, tam je důležitý ten sníh z bílků. No a cuketa u nás neletí, měla jsem k tomu článek, kde vše vysvětluji. ☺ ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, květák se u nás dělá častěji než cuketa, nejraději máme cuketovou nádivku, ale první místo má klasický smažený květák. Zdravím, pá 😉😊

      Vymazat
  14. Květák miluji, je to má nejoblíbenější zelenina, placičky dělávám ráda. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ráda i květák na mozeček, ale s tím u manžela neuspěju 😀😉

      Vymazat