středa 7. června 2017

Jahodové dobroty

Už je tady zase sezona jahod a já už se těším na některé dobroty právě z nich. Máme rádi tvarohové těsto na ovocné knedlíky, tak se do toho brzo pustím. Těsto už mám vyzkoušené, a tak můžu s klidným svědomím doporučit.

Tvarohové knedlíky s jahodami

2 kostky měkkého tvarohu
1 hrnek polohrubé mouky
1 vejce
100 g změklého másla
špetka soli
jahody
moučkový cukr, tvrdý tvaroh, rozpuštěné máslo, kysaná smetana na posypání

Tvaroh, mouku, vejce, sůl a máslo smícháme a vypracujeme vláčné těsto. Utvoříme váleček ze kterého ukrajujeme malé špalíčky, uděláme placičky a jahody do nich zabalíme. Ve vroucí vodě vaříme 6-8 minut.
Hotové knedlíky zalijeme máslem, posypeme strouhaným tvrdým tvarohem a moučkovým cukrem. Můžeme přidat zakysanou smetana.
Bomba, ale výborná.

Receptů na marmelády a džemy je na internetu opravdu hodně, ale mě zaujal v sobotním televizním pořadu právě tento, a to pro nezvyklé přísady, chilli papričky a zázvor. Zatím jsem ještě nevyzkoušela, tak nevím, ale určitě se do toho pustím.

Jahodový džem

1 kg jahod
1/2 kg želírovacího cukru
1 chilli paprička (rozdrcená)
kousek nastrouhaného zázvoru
špetka černého pepře

Polovinu jahod rozmixujeme, druhou nakrájíme na menší kousky. Vložíme do kastrolu, přidáme papričku, zázvor, rozmícháme a přivedeme k varu. Vaříme 7-8 minut, nakonec přidáme špetku černého pepře a ještě půl minutky necháme povařit.
Plníme do suchých skleniček, obrátíme dnem vzhůru a necháme vychladit.
Jednoduché, nenáročné na čas, tak jsem hodně zvědavá.



Žádné komentáře:

Okomentovat