úterý 17. dubna 2018

A to zjistili jak?

Hodně ráda sleduji televizní pořady o přírodě a vzhledem k tomu, že naladit můžeme celkem dost kanálů s touto tematikou, dívat se je opravdu na co. Ne, že bych u televize trávila zbytek svého života, tak moc mě to zase nebaví, ale při tristním výběru našich pořadů je to volba více než dobrá.
Cestopisy, fauna i flóra, poučení i zábava ze všech možných a někdy i nemožných míst naší planety. Nedávno jsem sledovala dokument ze Skalistých hor na západě Spojených států, kam moje nožka určitě nikdy nevkročí.
Nádherná příroda, úžasné záběry, ale pár informací mě opravdu hodně překvapilo. Pár jsou dvě a tady jsou.
První byla o jakémsi stromě, který v horách roste a od dob objevení Ameriky Kolumbem se jeho objem zvětšil o pouhých 15 cm. Nějak jsem nechápala, kdo tam ten strom tenkrát objevil a přeměřil. Samozřejmě matematika je věda věd, tak jsem pochopila, že to vlastně zase takový problém není a na inkriminovaném stromě byl pouze naznačen jeho pomalý růst.
Druhá informace už je ale vážně nepochopitelná. Mluvím za sebe, možná to pro vás taková záhada nebude. Tak schválně.
Medvěd hnědý je všežravec, ale 60-80% jeho stravy je rostlinného původu. Část živočišné stravy tvoří larvy brouků, kukly mravenců, různý hmyz, ryby, savci, dokáže zaútočit i na větší zvířata. To samozřejmě chápu. Ale informaci o tom, že dokáže denně sežrat 40 000 můr nebo podobných jedinců, to mi nedá spát. Teda dá, spím ráda, ale pořád mi v hlavě vrtá, jak se to, proboha, dá spočítat? Smějící se


Žádné komentáře:

Okomentovat