úterý 23. října 2018

Vzpomínám ráda nejen díky maličkostem

Takových maličkostí, které dokáží vyvolat zasuté vzpomínky je mnoho. Někdy je to fotografie, sbírka známek, obrázek od dětí, pohádková knížka, starý zapomenutý svetr, plechové nádobí. I vůně dokáže přivolat určitou vzpomínku. Těch maličkostí může být opravdu hodně.
Osobně mám moc ráda bleší trhy, možná i proto, že mi staré věci připomínají třeba dobu mého dětství, kdy si dokážu vybavit blízké osoby nebo i konkrétní situace.
Brusle na kličku, říkalo se jim šlajfky, mi bezpečně připomenou nedělní dopoledne, kdy jsme před obědem chodili s tátou bruslit.
Stará kožená taška, s takovou přece chodil do práce můj děda. Plechové nádobí, váleček na nudle nebo valcha na praní prádla, hned jsem ve vzpomínkách u babičky. Vyšívaný ubrus, háčkovaná dečka na konferenční stolek, šlapací šicí stroj, to jsem zase u nás doma.
Určitě nejsem sama, koho tyto věci vracejí do vzpomínek, pokaždé totiž slyším:
Jéé, to jsme také měli doma.
Podívej, konvička na mléko.
Medvěd, skoro stejného měl brácha.
Plechový nočník, takový byl na chalupě ještě pro naše děti.
Kloboučku hop, pamatuješ, co jsme se té hry nahráli.
V tu chvíli mají všichni na tváři tajuplný úsměv a v očích takový zvláštní, zjihlý pohled. Právě se vzpomíná, nerušit!


Žádné komentáře:

Okomentovat