sobota 28. září 2019

Pečená zelenina

Pečenou zeleninu jsem poprvé jedla na dovolené v Řecku. Lilek, bílá cibule, papriky, rajčata, cuketa, prostě velká dobrota.
Můj muž často brouzdá po internetu, a protože celkem rád vaří, vyhledává zajímavé recepty. Já jsem ve vaření spíše konzervativní, do nových receptů se pouštím sporadicky.
Tentokrát objevil recept na pečenou zeleninu, jehož součástí je dýně Hokaido. Právě teď je jejich čas a v obchodech i na tržištích je velký výběr různých druhů.
Nakoupili jsme potřebné suroviny, s radostí jsem mu přenechala kuchyň a čekala na výsledek. Bylo to fakt vynikající a určitě nezůstane jen u prvního pokusu.

Suroviny

1 menší dýně Hokaido
2 bílé (řecké) cibule
2 červené řepy
1 malá cuketka
1 paprika
1 krabička malých rajčátek
sůl, pepř, tymián, rozmarýn (čerstvý nebo sušený), olivový olej

Všechny suroviny nakrájíme na plátky, rajčátka rozpůlíme, dýni a červenou řepu oloupeme. Přidáme koření, zalijeme olivovým olejem, promícháme a nasypeme na plech na pečící papír. Pečeme při teplotě 200°C cca 45 minut. Prvních 20 minut pečeme pod alobalem.
Aby té zeleniny nebylo zase tak moc, přidal muž do směsi ještě na proužky nakrájený kuřecí řízek. Ten tam sice nepatří, ale chlap masožravec ví své.
Hotovou směs můžete podávat s chlebem nebo opečenou bagetkou.
Nakonec musím udělit pochvalu, bylo to vážně moc dobré.


Žádné komentáře:

Okomentovat