úterý 9. února 2021

Instantní fotoaparát

Když jsem před Vánocemi poprvé viděla reklamu na tento fotoaparát, myslela jsem, že jsem se asi přeslechla. Reklama se několikrát opakovala, tak jsem začala pátrat.
Se slovem instantní mám spojené nápoje a potraviny, které se rozpouštějí ve vodě nebo v mléce. Každý přece známe instantní kávu, kaši, polévky, droždí nebo třeba nudle. Ale fotoaparát?
Nakonec jsem zjistila, že instantní fotoaparáty vycházejí ze starších foťáků Polaroid a po zmáčknutí spouště dokáží vytisknout požadovaný snímek.  
K vyvolání dojde během několika minut. Některé modely ukládají snímky zároveň i na paměťovou kartu. Liší se ve velikosti pořízené fotografie a k jeho fungování je proto potřeba fotopapír. 
Zase jsem o něco moudřejší i když v tomto případě stejně nějak nechápu to slovo instantní. 


 


32 komentářů:

  1. Zajímavé, já i po vysvětlení o jaký fotoaparát se jedná, si slovo instantní vysvětluji stejně jako ty. Takže špatný překlad nebo opět překrucování českých výrazů? :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem zase o něco chytřejší...

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, to jsem z toho jelen...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to nevím tedy... Ale jsem velký fanda do focení a lituji, že jsem foťák neměla dříve ☺ .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem dřív fotila hodně málo i fotek našich dětí nemáme nijak moc ☺

      Vymazat
  5. Tak jsem zase o něco chytřejší :-) !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem ti mohla rozšířit obzory ☺☺☺

      Vymazat
  6. No nevím, ale na kvalitní zrcadlovku nedám dopustit. Myslím, že ty fotky, stejně jako ty z polaroidu časem hodně ztratí na kvalitě. Protože to, co se tvoří rychle, většinou málo vydrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tomu moc nerozumím, ale v tomhle máš určitě pravdu ☺

      Vymazat
  7. Nějak mi spojení instantní s fotoaparátem nejde dohromady. Představila bych si to, co Ty. No, pořád se učíme.

    OdpovědětVymazat
  8. No, ráda rozšířím řady těch udivených...:o)
    Evičko, děkuji za info a přeji hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, i tobě ráda rozšířím obzory, ale moudrá z toho teda nejsem. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  10. Evi, já si také pod pojmem instantní vybavím spíš bramborovou kaši, než fotoaparát.
    Ale člověk se celý život učí a já ti tedy děkuju za osvětu.😊
    Měj hezké dny 💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, rádo se stalo. Už tedy víme, že takový foťák existuje, ale pořád nechápu ten název instantní . Měj se, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  11. Instantní jsem neslyšela,ale Polaroid měl kdysi tatínek.Jako velký fanda fotografování musel mít všechno.Fotky sice byly rychle,ale to spíše takové momentky,sice nebyly tak kvalitní,ale přesto vydržely skoro padesát let.Některé ještě mám.
    Evi,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  12. Polaroid také pamatuji, jen pořád nemůžu přijít na to, proč je ten foťák instantní. Měj se krásně ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  13. Evi, to je mě novina - instantní foťák? ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se tomu divím, ale je to tak. Jenom tomu nějak nerozumím ☺

      Vymazat
  14. Také trošku fotím,ale to jsem také ještě neslyšela,zase jse o něco chytřejší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje hlava pořád nějak nebere to slovo instantní ...

      Vymazat
  15. Takový fotoaparát dostala dcera minulý rok od partnera k vánocům.
    Je to poměrně drahá záležitost, hlavně ty papírky, ze kterých pak fotky vzniknou.
    A nebyla jsem nikterak odvázaná z kvality fotek, klasický fotoaparát vykouzlí lepší foto.
    Je to spíše moderní záležitost, ale to je jen můj osobní pocit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem žádný fotoreportér, stačí mi fotky z mobilu nebo malého digitálního foťáku. V dnešní době pro mne tento typ ztrácí význam. Ale každému se líbí něco jiného a tak to má být. Simčo, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  16. Jestli to instantní neznamená hned hotové. Prostě zamícháš a piješ nebo jíš, nebo si prohlížíš fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možné to je. Těžko říct, co to má vlastně znamenat, ale každopádně by mne foťák neoslovil i kdyby nebyl instantní ☺☺☺

      Vymazat
  17. Evko, také po tomto foťáku netoužím, ale dcera má jiný názor :-) Pobavila jsi mě, zamíchat a je to hotové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V době, kdy se objevil Polaroid tak to byla bomba. Dneska bych ho nechtěla. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  18. Slovo instantní mi spíše evokuje to, že bych ten fotoaparát zalila vodou :D :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám to slovo spojené s vodu, případně mlékem. Nevím, co by to udělalo s tím foťákem ☺☺☺

      Vymazat