úterý 16. února 2021

Něco ještě funguje

 Jsem někdy nerudná  ženská, které vadí nevychované a uřvané děti. 
Doba teď opravdu není dobrá, to, co jsme považovali za normální, běžný život je zatím v nedohlednu. Radosti, klidu a pohody je čím dál méně a já jsem najednou šťastná, když se za naším domem objeví děti a užívají si zimní radovánky. Jejich smích a radost nechá alespoň na chvíli zapomenout na všechny problémy. Každý den se těším, až zase dopoledne přijdou bobovat děti z vedlejší školy a odpoledne je vystřídají děti s kamarády nebo s rodiči. 
Najednou mám alespoň na chvíli pocit, že je zase všechno v pořádku. Škoda, že ten sníh už asi moc dlouho nevydrží.  Ten dětský smích mi bude chybět. 




39 komentářů:

  1. Evi, naprosto s tebou souhlasím. Mně dětský křik nevadí, zvykla jsem si na něj ve škole, když jsem tam pracovala jako hospodářka.
    Pocit "normálna" jsem měla v sobotu, kdy jsme se s mužem vydali na procházku do nedalekého lesoparku. Mysleli jsme si, že najdeme vnoučata, která chvíli před námi odešla někam bobovat. Obešli jsme všechny svahy, ty naše trpaslíky nenašli, ale pocit z radosti a jásotu dětí, které sjížděly kopečky a znovu a znovu šplhaly nahoru, byl krásný.
    Sníh taje, ráno u nás byly -4°C a během dvou hodin bylo +5°C. Alespoň si tentokrát děti opravdu mohly užít zimu. 👍❄❄❄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, tady v Praze už mají po žížalkách. Alespoň tady už by jezdily jenom na blátě. Rychle to taje a všude je hodně vody, což je na druhou stranu moc dobře.
      Alenko, zdravím ☺

      Vymazat
  2. Určitě je příjemnější vidět děti, jak dovádí na sněhu, než děti s mobilem v ruce... To druhé mne čím dál víc vytáčí. S vnučkami se stále dohaduji. Jejich rodiče šílí, ale stejně to není nic platné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Větší děti moc nebobují a ti mají mobil u sebe neustále. Je to někdy až děs. Holky jdou ze školy a každá v ruce mobil. Možná se domlouvají, co budou dělat.

      Vymazat
  3. Souhlasím, Evičko! V neděli jsme vezli syna do Prahy a kde jaký kopeček byl podél dálnice obsazen dětmi, na každém malém rybníčku se bruslilo. Taky se mi na to hezky koukalo. Ten sníh a mráz přišel v pravý čas, bohužel to už končí...
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás už to fakt skončilo. Praha je teď jedna velká louže, teda u nás určitě. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  4. Zrovna tak to je u nás, děti si aspoň sněhu užily. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taková zima je teď málokdy, v tomhle jsme měli větší štěstí ☺

      Vymazat
  5. I na pohled to působí mile normálně, takových okamžiků je čím dál méně. Ještě tak někde v přírodě ale jakmile jedeme někam do města, hned mě napadá: kdo by ještě před rokem čekal, jak se to všechno vyvine a je mi z toho celkem smutno. Ale na druhou stranu, abych nebyla jen depresivní, už máme půlku února, za chvilku bude jaro a to byl vždycky čas naděje. Hezké dny přeju. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jak moc se těším. Většinou asi budeme na chatě a já se budu hrabat ve hlíně. Snad se toho dočkám, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  6. Evi, podobný pocit jsem zažila včera u jednoho zámku. V jeho parku, i okolí bylo tolik zamrzlé vodní plochy a všude se bruslilo. Dokonce i na řece. Já jsem tam stála a kochala se a kdybych měla brusle s sebou ... :o)
    Měj hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bruslení jsem také milovala, teď už bych neriskovala, ale láká mne to, to teda ano. Dášo, hezké dny a na silnici hodně štěstí ☺

      Vymazat
  7. Dokonce i u nás v sídlišti se sáňkuje na malém kopečku u garáží.Dětské štěbetání mám ráda,pokud si třeba nenadávají.Teď je tu dětí plno,u nás v baráku jsou čtyři malé a tři jezdí za rodiči,co tu bydlí.Barák žije a to mám ráda.
    Evi,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I u nás je v domě docela dost dětí. Byla doba, že tu bylo víc domácích mazlíčků než dětiček. Jitko, zdravím ☺

      Vymazat
  8. Evi, u nás za domem také bobují a sáňkují děti a my je s mužem rádi pozorujeme. Chodí sem i děti ze školky, která je kousek od nás. Moc jim tu radost přeji, alespoň tady je to normální. Jen škoda, že se oteplí, už dnes to bylo znát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MOc dlouho to dětem nevydrželo, u nás mohutně taje a na nákup by bylo nejlepší nazout holinky ☺☺☺

      Vymazat
  9. Tak má vypadat správná zima, když už máme ty čtyři roční období, tak by měly být se vším všudy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už si pamatují jen ti starší a pokročilí. Většinou je to z kožichu do plavek a naopak. Hezký den ☺

      Vymazat
  10. Evi, je to hezké pozorovat mumraj dětí a jejich radost ze sněhu. Mě přišlo video, jak moji vnučku Aničku vozí jejich pes na bobech. Baví je to oba, když Aničku ztratil, vůbec mu to nevadilo a běžel s bobama dál. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, zřejmě se mu bez Aničky běželo lépe. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  11. Kolem nás na našem chodí školka až nahoru k lesu. Tam se krásně sjíždí dolů na čemkoliv.
    S vnoučaty jsem si to tam užívala. Někdy mi je líto, že už jsou velcí.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čas letí hrozně rychle, vnoučata také stárnou a za chvíli se třeba dočkáš bobování s pravnoučátky. Hezký den 1

      Vymazat
  12. Jéé, hned bych se svezla na bobech :-) Bruslení se letos asi nedočkám (a hlavně nemám brusle a přes internet je kupovat nechci), tak aspoň něco by bylo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bruslila moc ráda, ale teď už nemůžu riskovat zlámané nohy. Stejně mne to ale láká, to zase jó ☺☺☺

      Vymazat
  13. Je skvělé, že si takto bezstarostné děti užívají zimních radovánek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někde ještě tu možnost mají, ale u nás už by děti bobovaly jen na blátě. To by se asi doma moc nelíbilo ☺☺☺

      Vymazat
  14. Konečně je zima jak má být a se vším všudy a s problémy na silnicích...Mrazy snad vypálí různé škodlivé viry, plísně a škůdce, tající sníh doplní zdroje pitné vody. Děti se vydovádí venku po náročné distanční výuce...Já už chci svět zase normální, klidný, pohodový. Přeji Ti krásné dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naivně jsem si myslela, že pořádný mráz nás dokáže zbavit toho příšerného viru, ale bohužel. Situace je pořád horší. Já už bych také chtěla normální a klidný život, který jsem brala jako samozřejmost, ale ona to taková samozřejmost není.

      Vymazat
  15. Je pravda, že co napadl sníh, tak se ty myšlenky směrují trochu jinam a člověk nenadává jenom na covid :D. Ne, vážně, taky mám ráda, když venku před domem výskají děti, staví si bunkry, sněhuláky a bobují :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, možná to u vás ještě chvíli vydrží, ale v Praze už je ze sněhu pěkný marast. Marně jsem vyhlížela školní družinu a děti na bobech. Jezdily by v podstatě na blátě, a to už fakt není ono. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  16. I já mám lepší náladu - sníh mě těší, i když je to pro mě méně schůdné obdobi a chyběl mi přes svátky, jsem ráda, že si ho užijeme teď. 🙂

    OdpovědětVymazat
  17. To je hezké. I jsi ten mumraj moc hezky zachytila. U nás jezdily děti na každém menším kopečku a dokonce i po schodech :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle také není velký kopec, je to focené z 5. patra, tak se zdá docela velký. Díky za návštěvu, zdravím ☺

      Vymazat
  18. U nás na sídlišti je stále veselo. Pod okny máme docela velké hřiště i oplocené pískoviště pro malé děti a různé prolézačky. Je tu i taková cyklo dráha a protože jsme na kopečku tak sáňkovat se tu děti vesele mohou také. Když sejde sníh, jsou na hřišti i děti ze školky, protože tam mají jen samou trávu a když je mokro tak je lepší být u nás na hřišti. Mně výskání dětí nevadí, ale manžel už kolikrát brblá, že to musí poslouchat celý den. Když nám ale pak nad hlavou dupe sousedovic dítko, tak nadává, ať s ním jdou ven. Prostě neví co chce. Taky už se moc těším na jaro.

    OdpovědětVymazat
  19. To raději beru děti na hřišti než dupání děcek nad hlavou. Moje kolegyně měla přímo nad sebou rodinku, a ta s heslem vše pro děti, nainstalovala v dětském pokoji skluzavku. Podotýkám v paneláku a stížnosti nedokázaly pochopit. Jak to nakonec dopadlo už nevím.
    Byla jsem na procházce a jaro už se opravdu blíží ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skluzavku v panelákovém bytě, tak to už je fakt síla. A kdyby měli ještě plovoucí podlahu bez koberců samozřejmě, tak to jen duní.

      Vymazat
  20. Asi to tak bereme všichni.Děti jsou naše radost (bohužel někdy i starost).U nás už sníh není,prázdniny jarní budou až v březnu,tak nevím kde je budou děti trávit.Snad se někdy dočkáme lepších časů....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ráda bych se ještě těch lepších časů dočkala. Stačilo by i sluníčko, hned je lepší nálada a svět se zdá veselejší. Měj se fajn ☺☺☺

      Vymazat