úterý 25. května 2021

Mám to brát jako znamení?

Začátkem týdne byla naše Barunka opět v psím salonu na ostříhání. Doma si ji sama vykoupu a o všechno ostatní už se postará hodná paní Martina. Barču tam nechám, většinou si jdu ještě něco zařídit a během čtyřiceti minut je naše potvůrka jako nová.
Tentokrát jsem se potřebovala zastavit ve spořitelně. Byla tam velice příjemná paní a jak už to v takovém peněžním ústavu bývá, nabízela nové produkty, mimo jiné i pojištění pro důchodce, a to až do věku osmdesáti let. Pojištění se vztahuje na úrazy, nemoc i pobyt v nemocnici. Zájem nemám, tak jsem si svoje vyřídila a šla zpátky pro Barču. 
Bylo krátce po dešti, na ulici nikde nikdo, jenom já se tam najednou válím po zemi. V jednom z domů pravděpodobně probíhala rekonstrukce a před ním se, díky tomu dešti, udělalo jemné blátíčko, po kterém to celkem fičelo. Nic se mi nestalo, kosti zůstaly tam, kde být měly, zřejmě to s tou mojí osteoporózou nebude tak zlé. Měla jsem světlý kabát, který už tak světlý nebyl a obě ruce od bláta řádně zamazané.
A tak mě napadlo, jestli mi ta příjemná paní ze spořitelny neposílá nějaké znamení, abych přehodnotila své rozhodnutí ohledně toho pojištění, že by to příště mohlo dopadnout mnohem hůř. Tak nevím !


 



30 komentářů:

  1. Evi, také mě napadlo, jestli to nebylo znamení, že se máš pojistit. Já úrazové pojištění mám, říkám si, co kdyby.
    Dávej na sebe pozor a přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo, úrazové pojištění jsem dříve také měla, ale teď si ho uzavírat nechci. Měsíčně 500,- se mi zdá docela dost, ale co je dneska levné 🤨

      Vymazat
  2. Člověk prostě nikdy neví........:-)
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, nikdo neví, co bude příští minutu. Přeji také hezký den 😊

      Vymazat
  3. Paní ze spořitelny byla určitě naštvaná, že ses nechytla na háček. A tak si vystřihla tvou papírovou figurku (co mi to jen připomíná?) a hodila tě do kafe! 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec bych se něčemu takovému nedivila :D :D

      Vymazat
    2. Paní říkala, že bude stejně volat (otravovat), tak se poptám, jak to vlastně bylo 😀😀😀

      Vymazat
    3. Paní se prý ještě ozve, já blbka ji dala nové telefonní číslo, musím se poptat, kam až sahá její pravomoc 😀😀😀

      Vymazat
  4. Pády jsou nepříjemné a člověk nikdy neví... Já osobně mám pojištění už léta a mám to nastaveno podle svého přání, i když raději to nepotřebovat. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uzavřít pojištění ve vyšším věku je vždycky dražší, což chápu, ale zmiňovaných 500,- mi přijde dost. Je fakt, že když se pak něco stane, je dobré pojištění mít. Hani, zdravím 😉

      Vymazat
    2. Tak ta částka je dost podobná tomu, co platím já - něco málo nad 500/měsíčně. Ale je na každém, pro co se rozhodne. ☺

      Vymazat
    3. To určitě ano. Já si platím důchodové připojištění se státním příspěvkem, do úrazového se mi už nechce. Měj se fajn 😉

      Vymazat
  5. Evi, já jsem ve spořitelně léta pracovala. Dříve se dělaly hlavně vkladní knížky a úvěry a prodávaly se losy Československé státní loterie a později i stírací losy Tutovky.. Pak přibylo sporožiro, běžné účty, směnárna. devizové účty. Později investiční fondy, stavební spoření a různá pojištění. Je toho stále víc a víc a teď když klienti na přepážky už moc nechodí, protože se vše dostává do internetového bankovnictv, výběry jsou z bankomatu nebo se platí kartami, tak musí alespoň "prodávat " další produkty. Nemají to jednoduché... Přeji Ti krásné dny a hlavně zdravíčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, je mi jasné, že musí své produkty nabízet, to dělají pravděpodobně všude. Někdy člověk z ulice nemá takový přehled a nabídka může pomoci. Nám kdysi doporučili důchodové připojištění se státním příspěvkem a za to jsme byli rádi. Měj se krásně 😉

      Vymazat
  6. Evi, na začátku roku jsme řešili nějaké finanční záležitost a oběhli několik bank. Nejlépe jsme dopadli v České spořitelně. Jasné, srozumitelné, kompetentní, co řekli, to udělali.
    A tvůj pád - když to dobře dopadlo...!
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My využíváme Českou spořitelnu vlastně pořád. Jsme spokojení, ale o to pojištění zájem nemám. I když díky tomu pádu, při kterém se vlastně nic nestalo, měla možná zauvažovat 😁😁😁

      Vymazat
  7. To je zajímavá příhoda.Mně se dějí podobné věci docela často.Nesmím nic moc chválit,jak začnu,hned se to zvrtne.Nebo se nesmím vymlouvat na svůj zdravotní stav.Někdy jsem se vymluvila,že mě třeba bolí hlava a nebo třeba záda a bohužel to tak za chvíli bylo.Jinak si ještě spořím na důchodové pojištění,přitom jsem už 13 let v důchodě.Tam je to jisté a ještě dostanu něco od státu.To mě ukecala pracovnice v mé bance.
    Evi,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, také mám důchodové připojištění a byla jsem ráda, když mi to tenkrát bylo nabídnuto. Právě mi to bude končit, a tak jsem byla mile překvapená, že klidně mohu pokračovat dál za stejných podmínek, tedy i se státním příspěvkem. To byl vlastně důvod mé návštěvy. Moc zdravím 😉

      Vymazat
  8. Také jsem pozvána do spořitelny, nabídka produktů. Při pojištění je potřeba zjednat pevnou částku, ne vsuvku, že bude přizpůsobována okolnostem. Něco podobného jsem uzavřela a pak jsem se nestačila divit jak částka během pár měsíců vzrostla od nejnižší až po částku, kterou mě původně nabízel pracovník. Jó inflace řekl, takže produkty mohu vyslechnout, ale dát si pozor na unáhlenost. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já uzavírat už nic nebudu, ale máš pravdu, že člověk uzavírání smluv někdy nevěnuje úplnou pozornost, a pak se jen diví. Neměla jsem od nich žádné nabídky ani hovory, ale dala jsem jí, já trubka, nové telefonní číslo, takže nabídky určitě budou 😁

      Vymazat
  9. Evi, jak se říká, neštěstí nechodí po horách, ale po lidech.
    Můj švagr byl horolezec. Byl na Pamiru, v Alpách , dokonce v Dolomitech má prvovýstup na Civettu. V roce 1972 vycházely na pokračování v Mladé frontě články Ivo Petříka, který vylezl s ním a Vaškovy fotky. Nikdy nebyl pojištěný, nikdy se mu nic nestalo. Když se narodily děti, rodinná rada ho přemluvila k tomu, aby se pojistil. Takže uzavřel pojistku. Asi za dva týdny jel jako instruktor do Českého ráje. Podél cesty zrály třešně, tak se parta horolezců zastavila. Pod Vaškem rupla větev a spadl nešťastně hlavou na hranu asfaltky vedle nezpevněné krajnice. Zůstal v bezvědomí. Jeden kolega ho přivázal za sebe na motorku a odvezl do Mladé Boleslavi. Byl dva týdny v bezvědomí a z těch třešní se léčil skoro půl roku. Vždycky pak tvrdil, že kdyby se nepojistil, určitě by ta větev nerupla.
    Já pojištěná byla, měla jsem dvě pojistky. Když jsem si přetrhla vazy v kotníku a chtěla pak pojistné plnění, musela jsem zaplatit za zprávu na chirurgii a na rehabilitaci. Tam jsem ještě věnovala lahev doktorovi za to, že mně znovu naučil chodit. Když přišlo pojistné plnění, zaplatilo mi to ty dva posudky a lahev. Takže nula od nuly pošla.😀
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já měla také kdysi pojištění a když jsem si zlomila kotník, žádnou závratnou částku jsem nedostala. Příběh švagra je hodně zajímavý a překvapuje mne, že se jako horolezec nepojistil, tam bych nějaký ten úraz předpokládala. Hlavně, že se ze všeho dostal.
      O pojistném plnění už jsem slyšela také dost, ne zrovna pozitivních, historek. Také přeji hezké dny a konečně už trochu tepla a sluníčka 🌻🌼

      Vymazat
  10. Tihle lidi udělají cokoli, aby kohokoli do něčeho navrtali. Cizí čísla ani nezvedám - to jsou samé nabídky a průzkumy. Je to otravné, že? 🙂
    Evičko, přeji vám hezký večer. 🙂

    OdpovědětVymazat
  11. Já většinou také nezvedám neznámá čísla, ale někdy ani nekouknu a zvednu. V tom případě hovor velice brzo končí. Měj se krásně 🌻

    OdpovědětVymazat
  12. Evi, zdravím. Hlavně, že jseš v cajku. Nekoukala úřednice z okna ? Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, nevím, ale moc bych za to nedala 😁😁😁

      Vymazat
  13. Nevěř na duchy. Pojištění - to je otázka, kterou řeším před každou cestou. V tuzemsku mám základní pojištění a to bych měl mít i v cizině. Jako správný škudlil si nechci cestu prodražovat, tak neuzavírám cestovní připojištění (které je od 70 let dražší) a řikám si, že budu opatrný. Zatím mi to vychází.

    OdpovědětVymazat
  14. Vždycky, když jsme jeli na dovolenou za hranice všedních dnů, manžel na pojištění trval. Nikdy jsme to nepotřebovali, ale jeden nikdy neví. Měj se fajn a užívej si víkend 😉😀

    OdpovědětVymazat
  15. Já tedy pojištění úrazu a pobyv v nemocnici mám, ale u české pojišťovny. Tak si nějak vždy říkám, že peněžní ústav se mi má starat o peníze a pojišťovací o náhradu za úrazy. Mamince také nabízeli ČS hrozně výhodný produkt, ale podmínkou bylo pojistit si výnos u pojišťovny české spořitelny. Dopadlo to nakonec tak, že po třech letech měla o 2 tisíce méně. Prý garantovaný výnos byl 11 tis. ale poplatky 13. tis. Cítili jsme se podvedeni, psali na vše strany, ale prý je to v pořádku. Mně se také dlouho nic nestalo až loni s tím kotníkem,ale pojistné plnění u ČS pojišťovny nyní Generali za úraz bylo bleskové a jsem ráda, že něco člověk sjednané má. Hlavně, že se ti nic nestalo. A před cestou do zahraničí se pojistím vždy. To nestojí moc a člověk má jistotu. V Roháčích jsem měla pojištění i s horskou službou a případně helikoptérou. Ale to sjednávám u zdravotní pojišťovny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy jsou opravu ty "výhodné" produkty ztrátové, ale většinou se to zjistí až při plnění nějaké té pojistné události. Tady pojištěná nejsem, ale když jedeme na zájezd, tak se u zdravotní pojišťovny také pojistíme. Měj se fajn, zdravím 😐

      Vymazat