sobota 29. května 2021

Drzá straka

O strakách se říká, že to jsou zlodějky a mají zálibu v lesklých předmětech. Každý ornitolog vám potvrdí, že jsou přebornicemi ve vybírání vajíček či mláďat z ptačích hnízd. 



Dávno už to není pták, který žije pouze ve volné krajině daleko od lidí. Straky se přizpůsobily životu v blízkosti člověka, a proto je běžně můžeme vidět i ve městech. I u nás v Praze jich žije poměrně hodně. 
Ovšem vůbec by mně nenapadlo, že taková drzá straka opakovaně dorazí až na náš  balkon v 5. patře a pustí se do plata vajíček. Drzá je teda fakt dost. 




29 komentářů:

  1. Tak ta byla pořádně oseklá.
    U nás jsou taky a jsou pěkně mazané. Ještě se mi je nepovedlo pořádně vyfotit, vždycky uletí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem použila fotku z internetu, ale je jich tady všude dost, možná by se nějaká vyfotit dala 😉

      Vymazat
  2. Straky nám taky občas zalétnou na zahradu, ale zatím si to u nás jako u Tebe neužily :-).
    Pěkný víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K ránu jsem něco na balkoně slyšela, ale nevěnovala jsem tomu pozornost. Byla tam asi třikrát, přilétala ještě za tmy 😊

      Vymazat
  3. Asi si straka myslela, že to je nachystané pro ni :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem vajíčka odnesla, jeden den se ještě vrhla na papírový pytel, kde mám brambory. To už asi nebylo ono 😀

      Vymazat
  4. Straka není vůbec plachý pták. U nás v práci bývaly na nižší střeše straky pravidelně, hluk jim nevadí, v místě bydliště asi měly hnízdo, bylo vidět párek strak. Nenapadlo mě, že by mohly chodit na vejce, dobře jsi to vyfotila. Ale jde po českých vejcích, takže je "vlastenka" ☺ ☺ ☺. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastenka to je určitě, ale pěkně voražená 😉

      Vymazat
  5. I u nás jsou straky vidět létat. Ta, co byla u tebe na balkoně, je opravdu drzá! Jak nádražní vrabec :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já zase říkám, že je drzá jak lázeňská veverka. Zdravím 😁

      Vymazat
  6. Teda Evi, to je ale potvora. Drzá opravdu jako straka.
    U nás jsou vidět už několik let. Opanovaly celé území a vyhnali drobné ptactvo, které je tu vidět velmi vzácně. Jedině hrdličky čelí jejich náletům. Na druhou stranu jsou velice krásné.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  7. Holka si šla nakoupit na balkón, jak do lahůdek... zlodějka velice přizpůsobivá😊—

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt dost drzá, jeden den jí tam nevadilo ani pověšené prádlo 😀

      Vymazat
  8. Straky jsou prostě zlodějky.Pěkně ti vajíčka naklovaly.
    Já je u nás moc nevidím.
    Měj hezkou neděli Evi

    OdpovědětVymazat
  9. Taky s nimi mám zkušenosti, třeba mi na záhonu ucvakaly všechny květy tulipánů, ale tohle je tedy síla!
    Evi, měj hezkou neděli. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás na chatě nejsou, ale tady se jim daří. Mám pocit, že je jich každý rok víc a víc 😉

      Vymazat
  10. Evi,jak se říká krade jako straka, tak to je přesný, viď. Švagrové vytahují sazenice kytek i s kořínky a vesele s nima odlétají. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to raději obětuji jedno vejce, sazenice by mne fakt mrzely 🙂

      Vymazat
  11. Pěkné nadělení! Zrovna minulý týden jsem si volala s mamkou a ptám se ji, co dělá. Prý sbírá šutry na straky. Naskládá si je na okno a hází je po nich, jakmile vidí, že jdou po ptáčátkách, prý už se nemůže dívat na to, jak ta holátka ty mrchy cupují na kousky 🙈.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uff, tak to bych byla také pěkně naštvaná. To ať si raději vezme nějaké to vajíčko 😮

      Vymazat
  12. To je drzá Straka ☺, kameny na ni☺, to mě rozesmálo. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drzá je teda dost, pěkná mrcha, která vykrádá hnízda. Na druhou stranu jí musím přiznat, že je krásná, což ji ale neomlouvá 😁😀😀

      Vymazat
  13. Ony je myslivci dříve vystřelovací na hnízdech, proto se nerozsirilym.Plenic hnízd je to vykonny

    OdpovědětVymazat
  14. I u nás na sídlišti jsou vidět straky.Ale tedy s tím jejím řáděním na balkoně to teda čučím. Je fakt drzá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vletěla na balkon i když tam viselo prádlo, hodně drzá potvůrka 😉

      Vymazat