středa 2. června 2021

Banánová bábovka

 Bábovka stokrát jinak. Každý má svůj recept právě na tu svoji oblíbenou, ale těch možností a variant je tolik, že to jednoho láká vyzkoušet něco nového. Mě tentokrát nalákala banánová bábovka, vyzkoušela jsem a protože doma měla úspěch, tak vám nabízím recept.

Banánová bábovka 

4 banány 
4 vejce
1 hrnek cukru
1 vanilkový cukr
1 hrnek mléka
1 hrnek oleje 
2 1/2  hrnku polohrubé mouky 
1 kypřící prášek do pečiva
1/2 tabulky čokolády

Banány nakrájíme a v míse vidličkou rozmačkáme. Přidáme vejce a rozšleháme na kaši. Postupně přidáváme cukr, mléko a olej a pořádně rozšleháme. Nakonec vmícháme mouku s kypřícím práškem, opět důkladně promícháme a jako poslední přidáme na kousky nalámanou čokoládu. 
Těsto vlijeme do vymazané a vysypané formy a pečeme při 160°C 45-60 minut. Já pekla 60 minut.
Množství těsta je pro vyšší formu. 






26 komentářů:

  1. Evi, díky za tip. Bábovky peču také ráda. Banánovou jsem ještě nepekla.

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud budeš péct, doufám, že bude chutnat. Zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
  3. Kdysi jsem si koupila sešit Bábovka pokaždé jinak a je tam 181 receptů. Banánovou jsem nepekla a na to jsou lepší zralé banány?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zralejší banány jsou lepší, ale podmínka to není.
      Vzpomínám na slogan Kuře 100x jinak, tak v tom případě je bábovka jasný vítěz 😁

      Vymazat
  4. Evi,určitě vyzkouším.Recept opisuji a děkuji.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  5. Určitě chutnal !!! A nebyl by nějaký méně kalorický recept😊?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celozrnný tmavý chléb a kohoutková voda 🤣
      Já klidně zůstanu u kalorické bomby, třeba chleba se sádlem a domácími škvarky. Měj se, zdravím 😉😀😉

      Vymazat
  6. Evi, bábovky peču ráda a často, hlavně když jedeme na chalupu. Po cestě přežijí bez újmy. Vyzkoušela jsem plno receptů a teď už peču hlavně tři nejoblíbenější, a to - tvarohovou, ořechovou a právě banánovou. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bábovka s ořechy je také dobrá, tu také můžu 😁 Měj se krásně 🌸

      Vymazat
  7. Evičko, dcera peče docela často banánový chlebíček, myslím, že to je hodně podobné těsto. Není to vůbec špatné!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušela jsem prvně a chutnalo nám to. Ne vždycky mají novinky úspěch, někdy vyzkouším, ale tím končím. Zdravím a přeji hezké dny 🌸

      Vymazat
  8. Já peču z podobného těsta muffiny, jen čokoládu nastrouhám do těsta nahrubo. A je to vážně bašta! 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pečení žádný přeborník nejsem, tak se učím pořád. Tohle těsto je fakt dobré, nemám ráda bábovky moc suché a tahle je krásně vláčná. Jani, přeji hezký den a ještě hezčí přicházející víkend 🌻

      Vymazat
  9. Banánovou jsem ještě nezkoušela, a to banány miluji, rozhodně musím vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  10. Banány miluju💙💙💙💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také je mám ráda. Díky za návštěvu, zdravím 🍌

      Vymazat
  11. Podobnou bábovku také peču, jen bez banánů a dávám půl hrnku oleje,. ten tam psaný nemáš. Přeji Ti krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro, moc děkuji za upozornění na olej. V textu sice je, ale v surovinách chybí. Už jsem to napravila a ještě jednou díky 🍀

      Vymazat
  12. Tak banánovú bábovku teda nepoznám!!! Nuž, "kradnem" Ti recept a niekedy vyskúšam. Díky za inšpiráciu! 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad bude chutnat. Přeji hezké dny a zdravím 🌻

      Vymazat
  13. Banán a čokoláda, dobrá kombinace. Bábovka je určitě dobrá. Něco mi říká, že mám od sestry taky nějaký recept na banánovou bábovku, dlouho jsem ji nedělala. Zkusím popátrat a recept porovnat s tím tvým. Chce to asi banány zralejší,že?
    Určitě vyzkouším. Přeji pěkný víkend :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zralejší banány jsou rozhodně lepší, ty tvrdé se zpracovávají trochu déle, ale na závadu to není. Já bych si teď zrovna dala tu tvojí ořechovou, tu mám ráda moc 🍀

      Vymazat
  14. Zdravím vás. Moc krásný blog, já jsem teprve začátečník :-) Zajímavý recept, určitě vyzkouším. Přeji vám krásné a pohodové dny, bez šílených znamení :-) Peťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MOc děkuji za návštěvu, hned jsme nakoukla na tvůj blog a moc se mi tam líbí. Určitě budu načuhovat. Nevadí tykání? Zdravím 😀

      Vymazat