sobota 22. května 2021

Teď je ten správný čas

 A na co, že je ten správný čas? Přece na ředkvičky. Na zahradě je nepěstujeme, ale pro jejich štiplavou chuť je máme rádi. Občas z nich dělám tvarohovou pomazánku nebo si je nakrájím jen na chleba s máslem. Tentokrát vám představím recept na ředkvičkovou polévku, na který jsem už málem zapomněla. Můj muž jí má rád, a tak se u nás na jídelníčku občas objeví. 

Ředkvičková polévka 

1 svazek ředkviček 
1 menší cibule
5 dkg másla
2 lžíce hladké mouky
vývar z masoxu
2 vařená vejce
1 šlehačka na vaření
křen
sůl, pepř

V kastrole osmažíme na másle cibuli a na kolečka nakrájené ředkvičky. Zaprášíme hladkou moukou, zalijeme vývarem a šlehačkou. Povaříme cca 7 minut, přidáme sůl, pepř a podle chuti křen. Do hotové polévky nasekáme vařená vejce. 




35 komentářů:

  1. Ředkvičky mám moc ráda, díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad bude chutnat, někdo nedává křen, ale když je možnost, je polévka výraznější. Hezký víkend 😀

      Vymazat
  2. V dětství jsem měla minizáhonek a ředkvičky tam určitě byly. Bavilo mě, že rychle vyrostou a jak jsem byla na svůj výpěstek pyšná ☺. Je to zajímavý recept. Pěkný víkend přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to jsi mi připomněla i moje první pěstitelské pokusy. Ta radost, když se brzo sklízelo. Měj se, zdravím 🍁

      Vymazat
  3. Ředkvičky mám moc ráda, o polévce z nich jsem už slyšela, ale ještě jsem neochutnala.
    Děkuji za tip, Evičko. Hezký víkend. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Polévka postačí i jako večeře. Třeba někdy vyzkoušíš. Také přeji hezký víkend 🌺🌺🌺

      Vymazat
  4. Polévku z ředkviček jsem nedělala, a ani jsem ji snad nikdy nejedla. Ale jinak mám ředkvičky moc ráda, chleba s máslem, a k tomu ředkvičky, to je opravdu lahoda :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Polévku z ředkviček neznám, tak díky za recept. Já si dělám ředkvičky s vajíčkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo, to zase neznám já, ale určitě to bude dobré 😊

      Vymazat
  6. Evi, vypadá to báječně. 👍👍👍 Polévku neznám, občas dělám ředkvičky jako mozeček. Ale většinou je zkonzumujeme syrové. Kdysi jsem je na zahradě pěstovala.
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavé, Evičko!O polévce jsem myslím neslyšela, stejně jako Alenka udělám tak jednou za sezónu mozeček, ten je moc dobrý.
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, za sebou mám už dost křížků, ale mozeček jsem ještě nedělala. Učíme se celý život, určitě to napravím. Hezký víkend 🌻

      Vymazat
  8. Alenko, ten recept jsem objevila hodně dávno a když je sezona a já si náhodou vzpomenu, tak tu polévku máme. Nejrychlejší příprava jsou stejně ředkvičky nakrájené na chleba s máslem. Měj se krásně 🌼

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to jsem nevěděla,že z ředkviček může být polévka.Já si z nich dělám pomazánku a nebo jen tak nakrájím na chleba.Manžel je má hodně rád.Ta polévka mě láká,ředkvičky máme doma.To by koukal,kdybych mu z nich uvařila polévku.
    Evi,měj hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by to překvapení bylo, teď jde o to, aby mu ještě chutnala 😀

      Vymazat
  10. Evi, někde jsem četla,že se má sníst aspoň kilo ředkviček :-) Mám je taky ráda.A hodně vzpomínám na školní záhonky, kde jsme pěstovali v rámci výuky mimo jiné právě ředkvičky. Ty jsme potom měli o velké přestávce v kýblu a chodili si buď pro červené, nebo dlouhé bílé. Nosila jsem na svačinu, právě v období ředkviček, jen chleba se sádlem...to jsem milovala :-) já to sádlo můžu doteď :-))
    Recept na tvou polévku se mi líbí, určitě ji vyzkouším, ještě s křenem, zajímavá polévečka :-) Díky za recept. Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsme je ve škole pěstovali a sklizeň byla jistá. Chleba se sádlem mám také moc ráda a když jsou k tomu ještě škvarky, to je potom dietka 🤣

      Vymazat
  11. Ředkvičky mám ráda, ale o polévce jsem neslyšela. Dobrý tip.Přeji ti krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Evi, ředkvičky mám ráda, hodně se u nás konzumují. Polévku z nich jsem nedělala, díky za tip.Moc Tě zdravím. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba vám také bude chutnat, ale jestli ne, tak já jsem v tom nevině 🤣🤣

      Vymazat
  13. Zajímavé a určitě dobré, jen muj konzervativní manžel prohlásil , že bramboračka je bramboračka a pokusy ať si vařím pro sebe. 🤔

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když uvaříš bramboračku, tak manžel ví, co dostane na talíř. Tady je to tak trochu nejistota. Třeba by mu chutnala 😊

      Vymazat
  14. Tak tuto polévku neznám. Zkusím ji. Manžel je polévkový, tak nemám obavu, že ji odmítne.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Polévky se dají jak vidno vařit ze všeho, hlavně, že chutná. Kolegyně má zase oblíbenou polévku z hlávkového salátu ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu neznám, ale proč by nemohla být ze salátu, když se ví, jak na to. Konečně lidé mají občas hodně zvláštní chutě a něco si klidně odpustím. Třeba smažené brouky a červy 😦 Zdravím 😀

      Vymazat
  16. Evi, ředkvičkovou polévku jsem nikdy nejedla, ale mně by asi chutnala. :o)
    Přeji prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, fakt není špatná. Recept není z mojí hlavy, někde jsem ho kdysi dávno objevila. Měj se krásně 😊

      Vymazat
  17. Hm...vyzkouším a skvělá inspirace za kterou díky i za milou návštěvu mého blogu💐taktéž za komentík.Krásné dny přeji hlavně zdraví💐

    OdpovědětVymazat
  18. Také přeji hezké dny. Zjistila jsem, že máš více blogů a jsou moc pěkné. Také děkuji za návštěvu, zdravím 🌻🌺

    OdpovědětVymazat
  19. Evi, tak to musím vyzkoušet. Ředkvičky jsem používala vždy jen jako doplněk, přízdobu nebo do pomazánky. Polévka může být chutná a pěkně barevná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recept je už starší, nedávno jsem ho opět objevila. Nám polévka chutná, s chlebem stačí k večeři. Zdravím 🥣

      Vymazat