pondělí 30. května 2022

Víkend na chaloupce

Tentokrát nám počasí moc nepřálo. Skoro celý pátek pršelo, což jsme samozřejmě přivítali celkem s radostí a zahrada se za ten déšť odměnila svěží zelení. Horší bylo, že s deštěm přišlo docela velké ochlazení a protože jsme nechtěli sedět v chatě a jenom přikládat do kamen, tak jsme se rozhodli v sobotu po obědě odjet domů. Máme to opravdu docela kousek, tak není problém kdykoliv zase na chatu vyrazit. 
Udělala jsem ještě nějaké fotky, než azalky a rododendrony úplně odkvetou, abych měla památku i na tento rok. Rozkvetlé keře jsou krásné, ale po jejich odkvětu na nás čeká nepříjemná práce. U všech rododendronů vylamujeme odkvetlé květy, a to přece jenom nějakou chvíli trvá. Máme vyzkoušené, že pokud vylamujeme, nehyzdí suché květy zeleň keřů a další rok opět bohatě kvetou. 











17 komentářů:

  1. Anonymní30/5/22 21:38

    Lezarts

    T o jsou barvičky👍
    Taky by se mi líbilo, kdyby kvetli až do dušiček 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, to mně nenapadlo, dáme žádost třeba na Hrad. Tam jsou chytráci, třeba by to šlo 😜😀

      Vymazat
  2. Páni, to je ale nádhera. Přeji krásné poslední májové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, díky. Také přeji hezké dny, od zítřka už červnové. To to ale letí 😀

      Vymazat
  3. Anonymní31/5/22 05:42

    Evi, kochám se! Fakt nádhera!
    Měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, díky. Já si to tam také užívám. Měj se krásně, pá 😊

      Vymazat
  4. Evi,to je nádhera,máš krásnou zahradu.U nás prší skoro každý den a včera ještě byla pořádná bouřka.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ještě včera u nás nebylo počasí nic moc, ale dneska už je skoro jasno celý den, vítr nefučí a je teplo. Snad to vydrží 😊🌞

      Vymazat
  5. Já mám rododendron nerostoucí, ale stále kvete. Netušila jsem, že mám něco vylamovat, říkala jsem si, že v parcich to asi také nikdo nedělá, ale možná ano. Už jsem o této péči letos četla, zkusím to. Máš je krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, když jsme chatu kupovali v roce 1989, tak nám to majitel říkal a doporučuje to i dr. Větvička, bývalý ředitel Průhonického parku. V tak velkém množství to asi fakt nejde, ale my se to snažíme každý rok vylámat. Je pravda, že ten vylámaný keř je krásně zelený, zatím, co na tom neočištěném je to to při velkém množství květů dost vidět. Měj se hezky a přeji hezké a sluníčkové dny 🌞😊

      Vymazat
    2. Ve čtvrtek jsem tedy odkvetlé květy opatrně vylámala. Měj se hezky. Zahrádku máš opravdu krásnou.

      Vymazat
  6. Tyhle pěnišníky ráda fotím, jsou nádherné. Zrovna jsme se vrátili z týdenní dovolené v horách a tam je vše trochu opožděné, takže jsem také fotila "něco", co u nás už odkvetlo před 2-3 týdny. Ovšem s počasím to bylo horší, i když bylo pár bezdešťových dnů. Naštěstí v okolí je pár zámků i hrad, tam to počasí až tak nevadí. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my se chystáme na pár dní do Karlových Varů, tak jenom doufám, že nebude celou dobu pršet. Minulý rok se nám tam moc líbilo, tak si zopakujeme pobyt na stejném místě. Měj se hezky 😊

      Vymazat
  7. Anonymní31/5/22 14:35

    tetkapernikarka
    No teda, Evi, to je nádhera. Máte překrásnou zahradu. A i ta méně oblíbená práce na chatě přináší potom další jaro takovou záplavu květů, jakou tady ukazuješ. Ať máte jen příjemné chvíle :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za pochvalu, jsem za tu zahrada moc ráda. Tak trochu se chlubím cizím peřlm,protože, když jsme chatu kupovali, zahrada byla dávno založena. My se snažíme všechno udržovat, občas nějaký strom musí pryč nebo něco přibyde. Měj se hezky 😊🌞

    OdpovědětVymazat
  9. Pod domem máme alej rododendronů, nikdo se o ně nestará, květy nevylamuje a každý rok kvetou jako divé :D. Dnes jsem dokonce zjistila, že o ulici níž je mega obří rododendron, může mít tak deset metrů na šířku, je vážně neuvěřitelný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, oni dokáží vyrůst pěkně vysoko. My některé občas seřezáváme a i přes naši "péči" rostou a kvetou. Jsou to nezmaři, ale krásní. Měj se 😊

      Vymazat