středa 8. března 2023

Rychlovka třeba k večeři

 Pro letošní rok mám doma dva stolní kalendáře se zajímavými inspiracemi do kuchyně. Jeden je zaměřený na polévky a ten druhý na pomazánky, převážně takové rychlovky. A právě z toho pomazánkového kalendáře vám dvě nabízím. 

Pomazánka s avokádem a s Nivou

1 zralé avokádo
l Lučina
1 plátek Nivy 
1 stroužek česneku (samozřejmě může být i víc)
 polévková lžíce smetany
sůl, pepř

Z avokáda vyjmeme pecku, vydlabanou dužinu dáme do misky. Přidáme Lučinu, nahrubo nastrouhanou Nivu a smetanu. Vše důkladně rozmačkáme vidličkou nebo směs rozmixujeme ponorným mixérem, záleží jaké struktuře pomazánky dáte přednost. Nakonec vmícháme rozdrcený česnek, sůl a pepř. A je hotovo. 

Brynzová pomazánka s mrkví

130 g brynzy
100 g mrkve
1 stroužek česneku
2 lžíce majonézy
sůl, pepř, pažitka

Brynzu utřeme s majonézou a česnekem. Přidáme najemno nastrouhanou mrkev, sůl, pepř a nasekanou pažitku. Necháme vychladit. Ještě větší rychlovka než ta předcházející. 











22 komentářů:

  1. Evi, obě vypadají moc dobře. Zaujala mně hlavně ta první pomazánka.
    Měj hezké dny.

    P.S. Doufám, že můj komentář nezmizí, v poslední době končí v propadlišti dějin.

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, na tu první se také chystám. Dneska jsem avokádo koupila, ale ještě musí trochu změknout. Měj se hezky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Pomazánky z avokáda jsou fajn.
    My děláme úplně jednoduchou - avokádo, nadrobno kousek cibulky, sůl, trocha pepře, může být stroužek či dva česneku plus - a to je docela důležité - citronová šťáva. Bez ní avokádo brzo tak jakoby zešedne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím zešednutím pomazánky je to fakt. Když ji nesníme hned, a to se někdy nedá, tak opravdu zešedne. Díky za tip. Zdravím, pá 😉

      Vymazat
  4. Pomazánku z avokáda dělám nějak podobně,mám ji hodně ráda.
    A pomazánka z brynzy mně přišla vhod.Včera jsem měla halušky s brynzou a protože manžel brynzu nejí,zbyla mi.Zítra si udělám pomazánku podle tebe.
    Evi,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako malá holka jsem poprvé jedla brynzové halušky na kolibě na Slovensku. Teda jedla se říct nedá. Děsně nám to nechutnalo, tak jsme to vrátili celá rodina. Byl tam na obědě nějaký student a ten byl strašně vděčný, že si to může sníst. Teď brynzové halušky miluju. Jitko, měj se fajn, zdravím 😉😊

      Vymazat
  5. Anonymní8/3/23 21:56

    'Lezarts

    Hodně “nebezpečné” kalendáře :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, některé recepty jsou dobrým tipem, ale zase tak "nebezpečné" recepty nejsou 😀😁😀

      Vymazat
  6. Evi, s avokádem pracuji v kuchyni často, mrkev s brynzou jsem ještě nekombinovala a zní mi to dobře - ráda vyzkouším!
    Děkuji a přeji pokud možno příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, my jsme avokádovým pomazánkám a avokádu vůbec přišli na chuť teprve před dvěma roky. Vlastně manžel, ten někde vyčetl recept a od té doby si nějakou tu pomazánku občas děláme. Měj se hezky, pá 😀😉

      Vymazat
  7. Vytisknu si. Pomazánky máme rádi, takže receptíky se budou hodit.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pomazánky se hodí skoro vždycky a když je málo času, je to skvělá a rychlá večeře. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  8. Obě pomazánky budou určitě dobré, sice víc mě láká ta bryndza, já mám halušky ráda a když je možnost, dávám si ☺. Niva je taky oblíbená, ale s avokádem jsem to nezkoušela. Asi musí být dobře vyzráté ...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, teď zrovna čekám, až avokádo dozraje. Na dozrálé jsem štěstí neměla, většinou narazím jen na pořádně tvrdé kousky. Zdravím, pá 😉😀

      Vymazat
  9. Evi, tak tohle výjimečně nebude nic pro mě, zrovna jsi se trefila do dvou ze tří pokrmů, které nepozřu - avokádo a brynza. Tou třetí jsou olomoucké syrečky :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, tak to bych ještě mohla nabídnout smažené syrečky 😁😀 Třeba někdy příště, měj se hezky a pokud máš volný víkend, tak si ho užij v klidu a pohodě, pá 😉😊

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Za málo, třeba některou z pomazánek využiješ. Zdravím, pá 😉😊

      Vymazat
    2. Anonymní11/3/23 20:14

      Určitě, tu s avokádem hned příští týden, miluji česnek, ale když pracuješ s lidmi....., ve všední den....česnekový dech....no ...asi bych se necítila dobře a ti proti mě také ne :)

      Vymazat
    3. Žádný anonym, ale zahradacihelna :)

      Vymazat
  11. Tak to by mě chutnalo ⚛ ღ ♥ hezký den a díky za návštěvu ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, třeba se některá pomazánka někdy hodí. Občas k tobě na blog zajdu, ale ne vždy nechávám komentář. Přeji pěkný víkend i když je dneska pořádně větrno. Zdravím, pá 😉😊

      Vymazat