sobota 11. března 2023

To mi hlava fakt nebere

Tenhle týden jsem si na internetu přečetla zprávu, ze které mně fakt zamrazilo a hlava to opravdu není schopná pobrat. Možná, že jste to také zaznamenali, ale pro ty, kteří nevědí o co vlastně jde, tak tohle je ta šokující informace. 
V brněnské oboře Holadná, přivedly bachyně na svět selata divokých prasat. Jedna z nich vrhla svoje selata blízko plotu obory a na problém bylo zaděláno. Jako každá matka a její novorozené miminko potřebují po porodu klid, zrovna tak to platí i v přírodě, samozřejmě i v tomto případě. 
O tom, že některé děti nemají z domova návyky o vhodném chování, a to jak k ostatním dětem, lidem v okolí, ke zvířatům, k chování v přírodě nebo v lese, o tom jste určitě někdy slyšeli. Týrané kočky, psi, řev v lese při procházkách nebo sbírání hub. To jen pro příklad. Nechci jen odsuzovat, i my jsme byli děti, které ne vždy byly jen vzorné, čisté a upravené, to opravdu ne. Ale posuďte sami.
Selátka byla za plotem na dosah nenechavých dětí. A protože to zřejmě děti nenechavé byly, nenechaly selata v klidu a do těch malých uzlíků šťouchaly větvemi a klacky, Dopadlo to, jak nejhůř mohlo, selata uhynula.  
Jen nechápu, co na to okolí, rodiče nebo ostatní návštěvníci obory. Za tmy se tam samotné děti asi nevypraví nebo jsem fakt tak naivní? 









29 komentářů:

  1. Evi, já tuto informaci nezaregistrovala. Čtu to u tebe a mrazí mně.
    Bohužel, je to o výchově a o neúctě k životu. 😢
    Přitom mohlo hrozit nebezpečí těm dětem, protože bachyně si svá mláďata většinou chrání a dokáže při tom být hodně nebezpečná. Synovec je lesní inženýr a od něj znám několik případů, kdy byli lidé zranění a nebo v ohrožení. To, že jsou divočáci přemnožení ovšem neznamená, že by měl selátkům někdo ubližovat.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, že divočák zrovna velkým přínosem v lesích není, to je jasné, to je ale věc lesníků a myslivců. Také jsem přesvědčená, že je to ve výchově, hlavně v rodině. Jeden se nestačí divit. Hezký víkend i když na můj vkus hóóódně větrný, pá 😉

      Vymazat
  2. Evi,jsem ve spamu.Vždy se později vrátím a kontroluji.Štve mě to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, je toho teď nějak dost, stěžuje si na to dost blogerů. Měj se, pá 😉

      Vymazat
  3. To je tak strašné... Fakt nevím, co k tomu napsat, z podobných informací je mi zle, a vůbec danou situaci neomlouvá to, že to udělaly děti - ty mají mít opravdu návyky z domova!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, to normálnímu člověku opravdu hlava nebere 🤢

      Vymazat
  4. Evi, ona je výchova a ,,výchova,, - raději to nebudu komentovat. Divná doba.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, bylo mi z té zprávy nanic a pochopit to nedokážu 🙁

      Vymazat
  5. Smutný příběh, upřímně, při čtení jsem čekala jiný závěr - jakože se těch mláďat děti dotkly, matka je zavrhla a musí být dokrmovány... Tohle mě ani nenapadlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by byl ještě dobrý konec. Pořád nechápu, že si toho nikdo nevšiml a nebo už jsme až tak nevšímaví? 😮

      Vymazat
  6. Evi, to jsem nezaregistrovala a byla bych zděšená stejně jako ty. Všechno je to o výchově...
    Navzdory tomu ti přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, normální člověk to nechápe a přesto se takové věci dějí. Také přeji klidný zbytek neděle, pá 😉

      Vymazat
  7. Nikdy se takové články nečtou pěkně.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to máš pravdu. Naštvalo mě to parádně. Zdravím 🤨

      Vymazat
  8. Tuhle smutnou zprávu jsem taky zaregistrovala a bylo mi z ní opravdu zle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To snad nemůže nechat v klidu žádného normálního člověka. Ne, že bych to omlouvala třeba u nějakého dospělého idiota, ale u těch dětí mi to přijde ještě brutálnější 🤢

      Vymazat
  9. Nečetla jsem, ale čím jsem starší, tím hůř tyhle zprávy vstřebávám. Taky nechápu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, to asi nechápe většina z nás. Myslím, že je to o to horší, že se takhle dokáží chovat i děti 😟

      Vymazat
  10. Nečetla jsem o tom, ale máš pravdu. Mnoho lidí i dětí se v přírodě chová hrozně. Co vidí u rodičů, dělají děti také a mnozí rodiče na děti nereagují a nedokážou je napomenout. Divná doba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, o tom, že děti dnešních rodičů (samozřejmě ne všech) jsou téměř nedotknutelní se dost často přesvědčuji třeba v obchodech nebo MHD. A zkus něco říct. Měj se hezky, pá 🤨

      Vymazat
  11. Četla jsem to a nechtělo se mi té zprávě ani uvěřit... A pokud tam nebyli rodiče, tak snad jiní dospělí ? Ach jo.

    OdpovědětVymazat
  12. To je právě to, co také nechápu, že se nikdo neozval. Když se ví, že za to mohou děti, tak je snad někdo musel vidět. Fakt děs 🤢

    OdpovědětVymazat
  13. Evi, je mě z toho na zvracení, a nejen z tohohle příkladu. Kam se ten svět řítí, co se to děje ? Kam se poděla obyčejná lidskost, vždyť už vrahy jsou čím dál mladší děti ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Leni, já tomu už také nerozumím a docela se bojím, kam až to povede. Měj se hezky, přeji klidné dny a moc zdravím, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  15. To je strašné. Úplně mě mrazí po celém těle a je mi z toho smutno a mám zároveň vztek. Dospělí tam určitě byli, přece nejdou děti samotné do obory. Ale kolikrát jdou rodiče svým chováním příkladem i dětem. Jestli vzpomínáš, jak jsem psala o zničeném posezení u lesního rybníčku. Dospělí grilovali, rozbili posezení , částečně spálili, částečně naházeli do rybníčku a že u toho byly děti, o tom svědčily malůvky křídou na asfaltové cestě. Nebyli jsme svatí, ale nevzpomínám si, že bychom ubližovali. Naopak jsme se rozněžňovali nad každým mládětem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, i já to tak vidím a na tvůj článek si pamatuji. Také jsem přesvědčená, že tam ty děti nebyly bez dospělých. I my jsme jako děti nebyly vždycky jenom hodné nebo poslušné, ale tohle je hodně za hranou. Přeji pěkný víkend, u nás je sobota nádherná. Zdravím, pá 😉😊

      Vymazat
  16. To je něco strašného :'( O informaci jsem nevěděla. Nechápu, jak tohle rodiče dopustí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z toho byla také vykulená a hlavně pěkně nas,,,, 🤢 Hlava mi to prostě fakt nebere 😟

      Vymazat