pondělí 5. června 2023

Brokolicové placičky

Jako dítě jsem se s brokolicí nikdy nesetkala, nepamatuji si, že by se prodávala a nikdy jsem jí nejedla. Zpočátku jsem k ní byla dost nedůvěřivá, ale teď už jí občas do jídelníčku zařadím. Do polévky, zapečenou, obalenou jako květák  nebo brokolicové placičky. 

Brokolicové placičky

1 brokolice
 100 g  hladké mouky
 100 ml smetany 
2 vejce
česnek, oregano, sůl, pepř

Růžičky brokolice i oloupaný a nakrájený košťál uvaříme v osolené vodě doměkka. Slijeme a necháme vychladnout. Vychladlou brokolici nakrájíme najemno, přidáme prolisovaný česnek a ostatní ingredience.  Směs necháme v lednici odpočinout 30 minut. Tvoříme placičky a pokud by byla směs řídká, přidáme strouhanku. Na pánvi s rozehřátým olejem tvoříme lžící placičky a po obou stranách smažíme dozlatova. 

Do směsi můžeme přidat i strouhaný sýr a na kostičky nakrájenou šunku a hned máme další variantu. 
Česnek dejte podle chuti, tady je každá rada drahá. Někdo ho rád nemá nebo ho ze zdravotních důvodů
nemůže a my ostatní určitě nezůstaneme u dvou stroužků.

K placičkám je dobré podávat dip se zakysanou smetanou , je to moc dobré a rychlé

- zakysaná smetana, sůl, česnek, bazalka nebo petrželka

- zakysaná smetana, lžička medu, ostřejší hořčice podle chuti, česnek, sůl, pepř 






26 komentářů:

  1. Anonymní5/6/23 15:52

    Lezarts
    Mňam👌🏻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusí být pořád jen maso, dobře udělaná zelenina je také dobrá mňamka. Měj se fajnově, pá 😀

      Vymazat
  2. Evko, brokolici děláme hodně, ale takhle ji neznám. To určitě vyzkouším. Dipů dělám také hodně, většinou podle toho, co je zrovna v lednici otevřené, ale zas kysanku s medem a horčicí jsem nezkoušela. Děkuji moc za tipy, už se těším, až ochutnám .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, vyzkoušej. Jestli máš brokolici ráda, tak si myslím, že ti bude chutnat. Já mám ráda brokolici smaženou jako květák s tatarkou, mňam 😀😁

      Vymazat
  3. Evi, bude to určitě dobré, já bych z bílků udělala sníh a lehce vmíchala, bude to nadýchanější. Myslím, že s hranolkami a tatarkou to bude taky jedlé. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ten sníh by placičky udělal rozhodně nadýchanější, to máš pravdu. Ale i tahle rychlovka je dobrá. A tatarka nic pokazit nemůže 😀😉😊

      Vymazat
  4. Evi, dělám je docela často, někdy cuketové. Do těsta přidávám vločky a semínka.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já mám z cukety moc ráda nádivku. Těším se, až zase budou mít přebytky sousedi a můj brácha 😁😀😉

      Vymazat
  5. Evi, máš pravdu, dříve na trhu u nás brokolice neexistovala. A placičky taky dělávám, prostě co dům dá. Tvůj recept si připíšu k mým! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já brokolici také fakt nepamatuji. Vzpomínám si, že sousedka mojí babičky pěstovala kadeřávek, to bylo trochu podobné, ale jak se používal, to teda nevím. Měj se hezky, zdravím 😊😉

      Vymazat
    2. Kadeřávek nekupuji a ani bych ho neuměla použít, asi nejspíš v kombinaci s vajíčky bych ho dělala. :-)

      Vymazat
  6. Brokolici miluji a podobné placičky také dělám. Je to moc dobré a jáý děkuji za připomenutí. Mám tip na další oběd. měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko i u nás se zelenina vaří, ale ne tak často, jak bych si představovala. Pro manžela je maso nad každou zeleninu, ale já ho zase moc nemusím. I omáčky mi stačí jen s přílohou. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  8. Járo, také jsem občas ráda za připomenutí nějakého mnou zapomenutého receptu. Nedávno to byl holandský řízek, ale u nás zatím nebyl 😀😁

    OdpovědětVymazat
  9. Evi, já mám brokolici ráda, ale placičky dělám z květáku. Dík za recept. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko i u nás jsou květákové placičky oblíbené. Dělám je ze syrového nastrouhaného květáku, to se mi osvědčilo. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  10. Ahoj Evi, brokolici kupuju hodně, mám ji ráda. Placičky taky dělám, nebo ji hodně zapékám s rajčaty a pohankou. To si pak mužskej ohřívá párky, protože po brokolici by se mu přitìžilo, jak říká. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Leni, máš pravdu, chlapi zeleninu moc nemusí. Já mám třeba ráda zapečenou brokolici s bramborama a sýrem, a to by se mému muži také přitížilo, prostě to nejí. Měj se hezky, moc zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
  12. Mňam, to zní moc dobře :) brokolici připravovali ve školní jídelně - brokolicová polévka, špagety s brokolicí, sýrovou omáčkou a kuřecím masem. Bylo to moc dobré. Teta v kuchyni pracovala, tak jsme si od ní vzali recept a špagety rádi děláme:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vůbec není špatné, asi také vyzkouším. Díky za tip 😀😉

      Vymazat
  13. Brokolici jsem celý život z hloubi srdce nesnášela a naučila se jí jíst až docela nedávno :D. Ráda vyzkouším, díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Jani, brokolici jsem dříve vůbec neznala, ale v posledních letech jsem jí přišla na chuť. Občas jí dělám jako přílohu jenom pár minut povařit na pařáku, je to dobré. Měj se hezky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  15. Podobně placičky taky dělám a i zapečenou. Moc dobrý je salát ze syrové brokolice. Drobně nakrájená brokolice+ osmažená na kousky nakrájená angl.slanina+slunečnicová semínka+ na jemno nakrájená cibule (nejlépe červená)+majolka s trochou soli a cukru. Hezký den! Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. Hanko, díky za rychlý a určitě dobrý recept. Hezký víkend 😉

    OdpovědětVymazat
  17. Jako dítě mě děsila věta, je to zdravé, ale tohle vypadá dobře :)

    OdpovědětVymazat
  18. Brokolice není špatná i když je zdravá 😀 Můj muž by se mnou tak úplně nesouhlasil 😉

    OdpovědětVymazat