čtvrtek 21. března 2024

Klec bláznů

Francouzská komedie, která byla zfilmována v roce 1987 a stala se kultovní komedií pro mnohá divadla nejen u nás, je uváděna ve Švandově divadle. Tohle představení bude určitě jedním z nejvyhledávanějších představní sezóny v pražských divadlech. 
Klec bláznů je název oblíbeného nočního podniku, kde se lidé každý večer baví při travesty show. 
Ředitelem klubu a choreografem je Georges, uměleckou hvězdou jeho životní partner Albin, známý jako Zaza. Dvojice spolu žije přes 20 let a ve společnosti jsou respektovaným párem, který svoji identitu nikdy neskrýval. Problém ovšem nastává v okamžiku, když Georgův dospělý syn oznámí, že se bude ženit. 
Jeho nastávající je z rodiny poslance, který svou politickou kariéru staví na morálce a ochraně tradiční rodiny. Navíc chce poznat rodinu snoubence své dcery. Nezbývá než během krátké doby proměnit poněkud výstřední byt na přijatelný pro poslancovu rodinu a Albína na manželku a nevlastní matku. 
Hra je o lásce partnerské i rodičovské, o svobodě, o sebevyjádření. Skvělé komediální situace, vtipné dialogy, hra která nemá potřebu se podbízet, není vulgární a určitě vás donutí k zamyšlení, rozhodně pobaví. Filip Rajmont v roli Albina je naprosto nepřekonatelný, myslím, že by si cenu Thálie za letošní rok určitě zasloužil. Nejsem a nikdy jsem nebyla člověk, který by navštěvoval travesty show nebo noční a podobné kluby, ale tohle představení určitě můžu doporučit. 









11 komentářů:

  1. Anonymní21/3/24 14:20

    Lezarts
    Film znám v originále a byla to velká zábava!
    Věřím, že jsi se dobře pobavila👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt to bylo skvělé, líbilo se to moc, nejenom mně 😊

      Vymazat
  2. Evi, já o tom představení vím a určitě bych ho moc ráda viděla.
    Filmové zpracování znám.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, určitě to za návštěvu divadla stojí. Teda, já byla spokojená, pá 😀

      Vymazat
  3. Tak toto není můj šálek kávy...Ale pokud se to ostatním líbí, tak nemám nic proti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, každému se líbí něco jiného, tak to má být. Já byla spokojená, pá 😊

      Vymazat
  4. Evi, viděla jsem film (Dustin Hoffman a Gene Heckmen) a divadlo před lety s Radkem Brzobohatým. Plakala jsem smíchy a klidně bych si to zopakovala :o)
    Hodně takových zážitků nám všem!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, bylo to představení, které opravdu pobavilo a dodalo tolik potřebnou energii a dobrou náladu. Přeji pěkný jarní víkend, pá 😉

      Vymazat
  5. Vůbec bych se nebránila toto představení vidět.
    Díky za tip a měj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Hani, pobavení, dobrá nálada a nová energie, všechno co teď potřebujeme. Měj se hezky a užij si vikend, pá 😊😉

    OdpovědětVymazat
  7. Kdysi byl natočený francouzský film, ale ten neznám. Když mám možnost vyrazit do divadla, tak většinou jdu, generálky jsou dopoledne, a to mi vyhovuje. Je to určitě o možnostech, to je fakt 😊😀

    OdpovědětVymazat