neděle 3. března 2024

Procházka Havlíčkovými sady

Havlíčkovy sady, známé jako Grébovka, jsou součástí městské části Vinohrady. Původní park nechal vybudovat pražský průmyslník v okolí své honosné novorenezanční vily. Za druhé světové války sídlila ve vile pražská organizace Hitlerjungend a od roku 1953 sloužila jako Ústřední dům pionýrů a mládeže. V současné době není přístupná veřejnosti, je využívána na firemní a společenské akce, koncerty a výstavy. 
V parku najdete nádhernou umělou jeskyni Grotta, na jejímž vrcholu vznikla vyhlídková terasa a triumfální brána. V dolní části je vodní nádrž s fontánou a nádhernou sochou mořského vládce Neptuna. 
Pavilon v horní části parku slouží jako kavárna, konají se zde i společenské akce a svatby.  
Další kavárnou a vinným šenkem je tzv. Viniční altán, kolem kterého se rozprostírají vinice na ploše 1,7 ha. 
V parku je 120 druhů domácích i exotických dřevin, svah s vodopádem a umělým jezírkem. Pamatováno je i na děti, pro které je v areálu dětské hřiště. 
Protože bylo v sobotu docela pěkné počasí, vyrazila jsem do sadů na procházku. Už dlouho jsem tady nebyla a procházku jsem si užila. 
Nabízím pár fotek jako lákadlo na příjemnou procházku téměř v centru Prahy. 

















 

41 komentářů:

  1. Evi, už jsem tam celkem dlouho nebyla, ale mám tenhle park moc ráda. Jak stavby, tak ty výhledy. Ráda bych se do vily jednou podívala...
    Užij si zbytek neděle, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako holka jsem tam chodila do sboru a pamatuji si, že interiéry byly krásné,ale to už je historie, pá 😉

      Vymazat
  2. Děkuji za připomenutí mé poslední návštěvy Prahy. Nikdy jsem tam nebyla a moc se mi tam líbilo. Ráda jsem prošla s tebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Procházka za dobrého počasí je moc příjemná 😊

      Vymazat
  3. Anonymní3/3/24 19:17

    Lezarts
    Moc hezké místo s geniem loci starých časů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, pro mě trochu vzpomínka na dětství. Chodila jsem tam do sboru, byly tam i různé herny, tak to už je hodně dávno 😁

      Vymazat
  4. Krásná procházka a moc hezké místo. To, že soucítíme s napadenou Ukrajinou je v pořádku, ale ty vlajky už by mohly z našich budov zmizet včetně Národního muzea. Takto má člověk pocit, že už to ani není v České republice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tady jsem si připadala úplně jak na Ukrajině. Spousta Ukrajinců nebo Rusů, to nepoznám, ale jinak je tam opravdu krásně 🙃😄

      Vymazat
  5. Ahoj Evi, naproti Grébovce bydlí prostřední syn s Jani. Mám to tam taky ráda. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, po svatbě jsme s manželem bydleli hned vedle parku, na procházku jsme tam zašli docela často, pá 😉

      Vymazat
  6. Evičko,moc hezká procházka Prahou,pro osobně mě neznámými místy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je docela hodně místních, kteří o parku nevědí, např. můj syn tam ještě nebyl 😄😃
      ,

      Vymazat
  7. Opravdu pěkná a zajímavá procházka. ta jeskyně je skvělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, zajímavá procházka a spoustu krásných míst. Když vyjde počasí, nemá to chybu, pá 😀

      Vymazat
  8. Evi, krásně jsi to nafotila...byla jsem tam vícekrát, ale jednou s kolegyní Janou, když kvetly lípy a to byl zážitek, pohledy dolů přes vinice, a pak pohár v altánu, kde se kdysi natáčel pořad o argentinském tangu a být mladá, taky by se mi tam líbilo s nějakým fešákem tančit.S vnučkami jsme také vše prošly a těm se líbila grotta a pak občerstvení v altánu.... Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřínko, je tam fakt moc hezky a přesto je spousta Pražáků, kteří park vůbec neznají 😉

      Vymazat
  9. Evi, já v Grébovce byla snad jednou - v rámci pochodu, co dělal Klub českých turistů. Asi bych se tam zas někdy měla vypravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, pro spoustu lidí je to tak trochu z ruky, ale za hezkého počasí je to příjemná procházka. Třeba můj syn, dávno dospělý chlap, tam ještě také nebyl 😄😃

      Vymazat
  10. Tam jsem nikdy nebyla - no já nebyla v Praze na mnoha místech :-). Takže ráda jsem si fotky prohlédla a trochu se poučila.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ráda jsem ti ukázala jeden z pěkných pražských parků. Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  11. Evi, krásné fotky. 👍👍👍 Do Grébovky chodíme moc rádi, hlavně na jaře, kdy v trávníku rozkvétají stovky krokusů.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  12. Alenko, krokusy už tam kvetou, zdravím 😉😀

    OdpovědětVymazat
  13. To je nádhera,tam bych se ráda podívala.Až budeme u sestry mohla by nám udělat průvodce.Evi,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tenhle park opravdu stojí za návštěvu, sestra asi Grébovku znát bude, pá 😉

      Vymazat
  14. Evi, po pravdě jsem se musela podívat na mapu, kde to je. Grébovku znám podle názvu, Havl. sady mi nic neříkají. Ale v Praze jsem byla mockrát, i na pobytech, ale vždy jsem si vybírala jiná místa než toto. Je to tím, že rodilý obyvatel Prahy musí své město znát mnohem lépe, než návštěvník. Takže já při návštěvě P. určitě nezavítám do Grébovky, ale v nějakém větším muzeu apod. mě určitě "najdeš". Díky za článek a zaujaly mě ty vinice, ale na ty se raději podívám na jižní Moravě. Zase přidej něco pro nás vzdálené. 😎

    OdpovědětVymazat
  15. Hanko, ne všichni Grébovku znají. Pražáci svoje město znají mnohdy daleko méně než někteří návštěvníci nebo turistické. I já jsem toho dokladem, doháním to teď v důchodu 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když hledám v Praze zajímavé místo, zeptám se kolegyně Danušky z Rosic u Brna. Je to ostuda, ale je to tak.
      Na oplátku jsem ji naučila chodit do restaurace Na Pekařce. Danuška si koupila byt kousek od mojí mámy a tohle je naše oblíbená restaurace v docházkové vzdálenosti.

      Vymazat
  16. Kdysi jsem tam byl, ale to už je tak dávno, že si odtamtud nic nepamatuji. V novější době jsem docházel do blízkého domova s pečovatelskou službou za stařičkým příbuzným. Asi bych se do Grebovky měl po dlouhé době zase podívat. Díky za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jirko, je tam fakt krásně, za procházku to stojí 😊

      Vymazat
  17. Anonymní5/3/24 20:10

    Tetkapernikarka
    Evi, já jsem byla úplně poprvé v Praze na spartakiádě před opravdu hóódně lety a pak taky už dávno v Národním divadle na představení Sluha dvou pánů s M. Donutilem. Podařilo se mi také vidět i několik muzikálů. Praha je nádherná , tak jsme si na čtyři dny udělali se známými výlet. Málo…😄 Proto Ti děkuji za pěknou procházku zajímavými a krásnými místy Prahy, kam se možná já už ani nedostanu😄
    Měj se moc hezky😊 Alena🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, pěkných mist je tu opravdu spoustu, sama jich samozřejmě ještě hodně neznám. Mejse hezky, pá 😉

      Vymazat
  18. Evi, moc krásné místo! Občas závidím, že máš takové skvosty tak blízko! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, pořád je co objevovat, hodně míst ani neznám 😉

      Vymazat
  19. Je to krásné misto a ani se mechce věřit, že je to v Praze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Navíc je to docela blízko centra, pořád je kam chodit, a to je dobře, teď na to mám čas 😊

      Vymazat
  20. Máš (jako vždy) moc hezký fotky.
    Mám Grébovku moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, nebyla jsem tam už dlouho, tak jsem si jí musela oživit. Přestože je tam slyšet téměř jen ruština nebo ukrajinština, to zase až tak nepoznám, je tam fakt moc hezky. Díky za pochvalu fotek, pá 😊😀

      Vymazat
  21. Nádherná místa ani je neznám a to jsem do Prahy jezdila často. Dcera hodně jezdí do Prahy na muzikály :-) to já jen s mužem po nákupech a dr.😊😀 Díky za tu krásu, alespoň zde jsem se s Tebou Evičko prošla.♥

    OdpovědětVymazat
  22. Je to opravdu moc pěkný park i několik parádních možností k posezení. Ivetko, opatruj se, pá 🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  23. V Grébovce jsme byli loni v září, moc se mi tam líbí. Určitě tam zase někdy vyjedeme na výlet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, jaro je tam krásné a v létě pak příjemné posezení. Díky za návštěvu, zdravím, pá 😀

      Vymazat