pátek 29. března 2024

Nečtu jenom thrillery

Tentokrát vám nabízím dvě knihy s úplně jiným tématem než jsou thrillery, protože čtu samozřejmě nejen ty, neválím se jen v krvi a mrtvolkách. 

Lucinda Riley   Olivovník 

Starobylá vila na Kypru s výhledem na moře, to je nádherné místo, kde se tento příběh odehrává. Tady před lety trávila mladičká Helena léto u svého kmotra Anguse, tady se poprvé zamilovala. Po letech se do vily vrací s manželem a svými třemi dětmi, plánují trávit léto se svými přáteli ve vile Pandora, kterou jí po smrti odkázal její kmotr. Setkává se se svojí první láskou a minulost ji tady dohání na každém kroku. Stále víc se zaplétá do svého životního tajemství, které tají před svým manželem i třináctiletým synem. 
Kapitoly děje se střídají s deníkem syna Alexe, který letní pobyt ve společnosti přátel i místních obyvatel vidí svýma očima. 
Romantika, která vás odpoutá od každodenních starostí, provede vás osudy, láskami, přátelstvím, ale i ztrátami a zklamáním. Kniha se čte hezky i když přiznávám, že některé pasáže zkrácené mohly být. 




Delia Owens   Kde zpívají raci 

Na tuhle knihu jsem slyšela spoustu skvělých ohlasů, ale sama jsme zpočátku měla pocit, že se do knihy asi nezačtu. Na pár dnů jsem knihu odložila, pak jsem se k ní opět vrátila. Jsem ráda, že jsem to nevzdala, možná jsem díky těm recenzím čekala něco víc. 
Na pobřeží Severní Karolíny kolují v klidním malém městečku už roky fámy o holce z bažiny. 
Malá Kya, kterou postupně opustila celá rodina, žije sama v bažinách ve staré chatrči. Lidem se vyhýbá, ale bez lidského kontaktu se tak úplně žít nedá. V malém městečku je pár lidí, kteří se jí snaží její těžký život alespoň trochu usnadnit a neodsuzují ji jen jako holku z bažiny. 
Nádherně popisovaná divoká příroda, postavy, jejichž chování i charaktery jsou reálné a uvěřitelné. 
Hodně zajímavý příběh, který nás donutí tak trochu přemýšlet o tom, jak bychom se zachovali my. 
Na straně opuštěné dívky i na straně místních obyvatel v pohledu na ní.
V roce 2022 byla kniha i zfilmována. 









35 komentářů:

  1. Přečetla bych si Kde zpívají raci. 🙂
    Hezké Velikonoce, Evičko.

    OdpovědětVymazat
  2. Evi,díky za tipy 🍀 Pohodové ve zdraví prožité Velikonoce 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mám v zásobě pár romantických knih, ale nějak pořád dávám přednost těm detektivkám :D Olivovník vypadá na pěkné, romatické čtení, mě by ale také vedily zbytečně dlouhé pasáže :-) Přeji pěkné Velikonoce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, občas je dobré žánry prostřídat. Také přeji pěkné Velikonoce 🐣🐤

      Vymazat
  4. Evi, já jsem taky milovník detektivek a thrillerů, ale občas si taky střihnu něco jiného. Na knížku Kde zpívají raci jsem taky četla dost kladných ohlasů, ale ještě se mi do ruky nedostala.
    Hezké Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, také občas střídám žánry. Měj se hezky a užij si pěkné svátky 🐤🐣

      Vymazat
  5. Líbí se mi tvůj úvod.Já tedy krimi mám hodně ráda i thrillery a málokdy udělám vyjímku.Spíše se podívám po nějakém cestopisu a nebo historii faktů.
    Evi,měj hezké velikonoční svátky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko také přeji krásné Velikonoce, pá 🐣🐤

      Vymazat
  6. Evi přeju Ti hezké Velikonoce a jarní dny, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, užívej si hezké Velikonoce v klidu a pohodě, pá 🐤🐣

      Vymazat
  7. Přišla jsem popřát klidné a pěkné velikonoční svátky. 🌸 🍀 🎶

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko děkuji za přání. Také ti přeji pěkné svátky, užij si je v klidu a pohodě, pá 🐣🐤

      Vymazat
  8. Takové čtení je občas fakt potřeba! Děkuji za tipy.
    Evi, užij si sváteční den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo i tobě přeji klidní a pohodové Velikonoce 🐤🐣

      Vymazat
  9. Evi, děkuji za zajímavé tipy. Jen nyní na čtení už nemám moc času. Ale píši si.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, já čtu pořád, ale jen v knihách neležím. Hezké Velikonoce 🐣🐤

      Vymazat
  10. Píšu si. Docela ráda si občas přečtu tituly podobného rázu.
    Přeji klidné pohodové Velikonoce !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, také knihy střídám, teď mám v knihovně zamluveného posledního Ziburu a už se moc těším. Pěkné Velikonoce 🐤🐣

      Vymazat
  11. Anonymní30/3/24 09:21

    Lezarts
    Sice nevím, jak zpívají raci, ale budu si o tom ušetřila přečíst:-))) Díky za doporučení!

    OdpovědětVymazat
  12. Myslím, že tak krásné jako ptačí koncerty to nebude, ale za přečtení kniha stojí. Krásné Velikonoce, pá 🐣🐤

    OdpovědětVymazat
  13. Anonymní30/3/24 19:29

    Tetkapernikarka
    Evi, přeji Ti pěkné a pohodové Velikonoce, zdraví a příjemné sváteční chvíle s rodinou 😊🍀🌞🐣 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, také přeji klidné Velikonoce, pá 😄🙋‍♀️

      Vymazat
  14. Evko, obě knížky mě zaujaly. Děkuji za tip. Krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, také přeji hezké Velikonoce, pá 🙋‍♀️😉

      Vymazat
  15. Krásné svátky ti přeji. Jsem teď na čtení lenoch...měla bych to napravit. Dříve jsem četla hodně, zvláště když jsem marodila...co také jiného dělat v posteli že? ..ale teď nad knížkou dlouho nevydržím. Potřebuji pohyb, být aktivní, čerpat energii z přírody. Přeji ti moc hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, také mám potřebu pohybu a různých aktivit, jinak mně chytá nervózní, ale na knížky si ráda čas najdu. Přeji klidné svátky, pá 😉🙋‍♀️

      Vymazat
  16. Anonymní31/3/24 22:36

    Tetkapernikarka
    Evi, preji Ti pohodové velikonoční pondělí a taky trochu toho mrskutu pro zdravíčko 😊 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, díky. Doufám, že jsi měla příjemné a klidné Velikonoce, pá 😉🙋‍♀️

      Vymazat
  17. Na mrtvolky a krev nesahat! :D Ale druhá kniha působí taky zajímavě :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, dlouho jsem nevydržela, právě jsem dočetla Bryndzovo Tíživé ticho 😉

      Vymazat
  18. Kdy zpívají raci, by mi byla blíž. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olivovník je taková modernější červená knihovna, u druhé chvilku trvalo začtení do děje, ale pak už se mi kniha líbila 😉

      Vymazat
  19. Tak mám pocit, Evi, že jsem tady už komentovala, ale komentář zmizel. Asi si blogger s námi hraje :) Nicméně Kde zpívají raci mám taky doma v knihovně, tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat