čtvrtek 29. února 2024

Cestopis to není, ale ...

 Dostala jsem hodně zajímavou knížku, a tak se o zážitek z ní s vámi podělím. 

Tereza Ramba  Dobrodruhům 

Kniha je zařazená mezi cestopisy, ale pokud byste čekali klasický cestopis, tak to tahle kniha tak úplně není, přestože společně s Terezou navštívíte hodně zemí a společně nachodíte spoustu kilometrů. 
Podíváte se do Laosu, Thajska, na severní pól, do Vietnamu. Kanady, Barbadosu, Peru, ale i do Paříže, Berlína, Španělska, USA a do dalších zemí. Někde budete jen chvíli, někde zakotvíte trochu déle. 
Kniha je spíš cestovatelským deníkem, je hodně o citech, pocitech, o soukromí i lásce, o rodině. 
Netušila jsem, že je herečka tak nadšenou cestovatelkou a o svých, někdy i bolavých zážitcích píše s obrovskou otevřeností a upřímností. 
Kniha se nemusí líbit všem, je to pouze tip na zajímavou knihu, ale já se k některým kapitolám určitě budu ráda vracet. 







31 komentářů:

  1. Evi, právě cestopisy bývají nejen popisem cesty, ale právě i o těch pocitech a postřezích, které cestovatel zažil. Knihu jsem nečetla, tak nemohu posoudit do jakého ranku patří, ale obdiv patří autorce, co všechno ve svém životě poznala a procestovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, procestovala toho opravdu hodně, život má hodně pestrý. Mám ji ráda i jako herečku a moc se mi líbí její hlas. Zdravím, pá 😀

      Vymazat
  2. Terezu Ramba mám celkem ráda, podívám se po cestopise v knihovně, mám ráda když do podobných knížek dá autor i kus svého srdce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, myslím, že se ti kniha bude líbit, je tam i spousta fotek a čtení je zajímavé 😀😊

      Vymazat
  3. Anonymní29/2/24 20:58

    Lezarts
    Neznám, díky za seznámení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, řekla bych všestranná a šikovná žena 😀😊

      Vymazat
  4. Tenhle cestopis bych si v budoucnu ráda přečetla. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla spokojená a přečetla jsem knihu za dva dny 😊

      Vymazat
  5. Já mám ráda tento druh knih. Nejraději však čtu příběhy horolezců z výstupů na vrcholy K2 a další v pohoří Karakoram nebo z And. Většinou tam bývají i nádherné fotografie. Měj krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro, i tady je spousta fotografií a po horách tam také leze 😀😊😀

      Vymazat
  6. Evi, mám Terezu Ramba ráda, občas poslouchám její podcast - myslím, že její upřímnost je nehraná a pověstná!
    Děkuji za tip a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, také je mi sympatická a o tom, že je až takový dobrodruh jsem neměla tušení. Měj se hezky a přeju příjemný víkend, pá 😊

      Vymazat
  7. Evi, děkuji za prima tip na knížku. 👍👍
    Terezu znám jen jako herečku, to, že píše jsem netušila.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, také jí vnímám jen jako herečku, ale bylo to milé překvápko 😀

      Vymazat
  8. Evi, díky za zajímavý tip. Já jsem cestopisy dřív četla docela hodně, ale v poslední době jsem od nich "zběhla"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je nečtu nijak pravidelně, ale občas si nějaký dám. Momentálně mám v knihovně zamluvenou poslední knihu L. Zibury, na tu se těším moc 😀

      Vymazat
  9. Zkusím knihu pohledat ve zdejší knihovně. Díky ti, Evi, za seznámení. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko, zajímavé čtení i spousta fotek, za mě spokojenost 😀

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní2/3/24 16:34

    Evi, tak to je pro mě milé překvapení , zkusím knihovnu. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by se ti kniha líbila, já byla spokojená 😊

      Vymazat
  12. Ahoj Evi, zdravím. Knížka by se mi určitě líbila. O herečce vím, že hodně cestuje. Jeden syn ji potkal na Maltě a druhý v Thajsku :o). Hezkou neděli, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já jsem to netušila a spokojenost s knihou byla, pá 😄🙋‍♀️

      Vymazat
  13. Tenhle tip knih mám moc ráda
    Stejně jako cestopisy Zikmunda a Hanzelky nebo knihu Mezi světy od Lucie Výborné

    OdpovědětVymazat
  14. Také je ráda čtu, nějaký cestopis mám teď v knihovně objednaný, pá 🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  15. Také jsem nevěděla, že ráda cestuje a napsala knihu. Vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to docela příjemné překvapení, Leni zdravím 😉

      Vymazat
  16. Mám ji také ráda, je skvělá. O tom, že je taková cestovatelka a napsala fakt zajímavou knihu, o tom jsem nevěděla. Zdravím 🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat