čtvrtek 15. února 2024

Malá procházka Prahou

 V úterý dopoledne se zdálo, že tomuto dni bude vládnout sluníčko. Ne úplně to byla pravda, ale hlavně nefučel ten nepříjemný vítr, a tak jsem si udělala malou procházku. Dojela jsem k Václavskému náměstí a nejdříve prošla, zatím tak trochu smutnou, Františkánskou zahradu, altánek a nakoukla do malé hospůdky.
Ze zahrady je krásný výhled na kostel Panny Marie Sněžné. 







Gotický kostel Panny Marie Sněžné založil Karel IV. jako památku na svou korunovaci. Má mezi pražskými kostely hned dvě prvenství. Hlavní oltář je vysoký 29 m a právem patří k těm nejvyšším. Zároveň  má i nejvyšší klenbu, její výška dosahuje úctyhodných 34 m. 








Druhou mojí zastávkou byl původně románský kostel sv. Havla, který najdete na Havelském náměstí, nedaleko Staromáku. Ke kostelu vždycky dorazím v nepravý čas, kdy je kostel zavřený. Tak snad někdy příště. Proto nabízím jen fotky z exteriéru. 





32 komentářů:

  1. Nádherné fotografie z matičky Prahy. Krásné počasí tu krásu povýšilo. Kostel je uvnitř úžasný, ty vysoké klenby vždy obdivuji
    Děkuji za krásnou podívanou a přeji ti moc pěkné dny na další procházky...Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. Járo, děkuji. Dnešní počasí už bylo vyloženě jarní, tak uvidíme, jestli na nás paní zima ještě něco nechystá 😀

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, ráda jsem s tebou navštívila kousek Prahy. Pro mne je to stále město posvátné, neb návštěva prahy je pro nás vzdálenější svátek. :) Klenba v kostele Panny Marie Sněžné je opravdu úctyhodné výšky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, když to nemáš prakticky za rohem, tak jako já, tak je návštěva stověžaté problém. Posílám občas , a nejen já, alespoň pár fotografií. Měj se hezky, zdravím 😀😊

      Vymazat
  4. Anonymní15/2/24 20:56

    Lezarts
    Já jsem ten kostel, ještě neviděla otevřený. Františkánská zahrada je moc hezká, když rozkvete. Je to oáza uprostřed města.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, to je pravda, rozkvetlá zahrada je opečovávaná a tak je to vždycky příjemná návštěva. Měj se hezky 😊

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Šárko, mám to opravdu jen kousek, tak mě sluníčko vytáhlo. Měj se hezky, zdravím 😊

      Vymazat
  6. Evi, dneska bylo opravdu jarně. Já se procházela po sídlišti, protože jsem pracovala z domova. Ve středu jsem byla v centru, ale mazala jsem na jednání, takže jsem nefotila. Musím se někdy vypravit v polední pauze na lov zajímavých fotek. V e středu jsem cvakla jen budovu Poslanecké sněmovny, kam jsem mířila na to jednání. A z toho článek neuvařím :D
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, vnitřní prostory by na článek byly. O dnech otevřených dveří je tam vždycky spousta zájemců zrovna jako na Senátu, kde jsou prostory nádherné. Tam jsem si je pár let každodenně užívala a nakonec brala jako samozřejmost, což samozřejmost rozhodně není 😉 Měj se, pá 😀

      Vymazat
  7. Evi,krásná procházka 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem ráda, že se ti procházka líbila 😀😉

      Vymazat
  8. Ráda jsem se s tebou prošla kousek Prahou.Pořídila jsi nádherné fotografie.
    U nás bylo dopoledne také hezky,kolem poledne se setmělo a spustil si dost silný déšť.A tak je to u nás pořád.Ale je teplo.
    Evi,hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, i u nás je to občas na střídačku, ale poslední dny jsou opravdu jarní. Uvidíme, co bude dál 😀

      Vymazat
  9. Evi, na interiéry jsem neměla štěstí ani v jednom z těchto kostelů. Zatím! Rozhodně to nevzdávám! Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, mně se tentokrát zadařilo, ale ne vždycky to tak je. Byla jsem ráda, protože kostel je opravdu krásný 😀😉

      Vymazat
  10. Taková procházka by se mi taky líbila. Ale líbí se mi i Tvoje fotky!
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Hanko, díky. Jsem ráda, že se ti líbila procházka i moje fotky, zvlášť když fotím jenom mobilem. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  12. Díky za krásné fotky a zajímavé čtení👍😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za pochvalu a přeji pěkný víkend 😀

      Vymazat
  13. Krásná procházka! Včera jsem si na tebe vzpomněla, když jsem šla domů - před naším domem na zahrádce jsou sněženky! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, tak to je překvápko, protože u vás sněženky určitě tak brzo nebývají 😊 Počasí je fakt už skoro jarní, hlavně ať nepřijdou mrazy. Přeji pěkný víkend, zdravím 😀😉

      Vymazat
  14. V Praze jsem už dlouho nebyla, díky za procházku.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo, rádo se stalo. Jsem ráda, že se ti fotky líbí. Měj se hezky, užívej si klidný víkend, pá 😀🙋‍♀️

      Vymazat
  15. Máš výhodu v tom, že stačí vyjít, možná vyjet pár zastávek a je tam krásného focení. Jsou pražské kostely přístupné pro veřejnost mimo bohoslužby? Ptám se, protože u nás je to spíše věc náhody. Fotky se mi líbí a těším se na další. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, pražské kostely jsou většinou otevřené jen při bohoslužbách, některé mají otevírací dobu během dne a občas je to také náhoda. Jsem ráda, že se ti fotky líbily. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  16. Nádherná procházka a moc pěkné fotky, hlavně kostely mám velmi ráda :-) Děkuji Evíku, za krásnou prohlídku♥ Hezkou neděličku Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  17. Evko, ty kostely jsou nádherné. Mám je ráda, protože je na nich vidět um lidí. A zahrada se bude také brzy zelenat. Hezké dny ti přeji, ať je hezké počasí na procházky, tahle se povedla. Děkuji za fotky

    OdpovědětVymazat
  18. Super fotky a procházka. Díky, že jsi nás vzala s sebou :) já se dnes kochala rozkvetlými krokusy

    OdpovědětVymazat
  19. Lenko, pár rozkvetlých krokusů jsem už také viděla, ale moc jich nebylo. Měj se hezky, pá 😄

    OdpovědětVymazat