středa 12. června 2024

Pro klid a pohodu

 Tentokrát vás zvu k přečtení dvou knih, které se nedají jen tak lehce odložit, ale věřím, že by vás mohly zaujmout. Obě jsou čtením spíš pro ženy, ale v té první by i muži našli spoustu zajímavostí o tehdejším nelehkém studiu a léčebných metodách, při jejichž představě vám občas vstávají vlasy hrůzou. Léčebné pokroky jsou ve srovnání s dobou neuvěřitelné, a proto jsou výzkum a nové metody pro nás tak nesmírně důležité. 

Blake Audrey  Chirurgova dcera 

O tom, že je kniha vlastně už druhým dílem jsem se dozvěděla až po jejím přečtení. Vůbec to nevadilo, děj to nijak nenarušilo. 
Kniha nás zavede do 19. století na Boloňskou univerzitu v Itálii, kam jako jediná žena přijela studovat medicínu anglická dívka Nora. Studium pro ni nebylo vůbec jednoduché právě proto, že byla žena. Od těch se v té době očekávala starost o domácnost, manžela a děti. 
Ani obrovské nadání a šikovné ruce Noře studia neusnadnily. Úspěch byl přece samozřejmostí, neúspěchy se neodpouštěly. Nora se specializovala na porodnictví a se svojí vedoucí lékařkou speciálně na císařské řezy, které se v té době prakticky neprováděly. 
Setkáme se i s tehdy těžce léčitelnými nemocemi jako byl tetanus a záškrt. Napětí, lidská dramata, ale i láska nás budou touto knihou provázet a věřte, že je to procházka opravdu nádherná, přestože se hodně odehrává v nemocničním prostředí. 


 (



Hannah Kristin   Děvčata z Firefly Lane 

Od této autorky je to moje už třetí přečtená kniha (Slavík, Velká samota) a opět nádherné čtení, tentokrát fakt pro ženy a holky. To by se chlapcům a chlapům asi moc nelíbilo. 
Jde o příběh dvou kamarádek, které spolu prožívají dlouholeté přátelství od školy až do dob dospělosti. Každá z nich je povahově jiná, každá pochází z úplně jiných rodinných poměrů, ale jsou to kamarádky "na věky věků". 
Prožijete s nimi život plný zvratů, lásky, snů, úspěchů, proher i odpouštění. I v dospělosti obě žijí rozdílné životy, mají nastaveny úplně jiné hodnoty. Kate se rozhodla pro rodinný život, kterému věnuje hodně času, Tully jde za kariérou, úspěchem a bohatstvím. 
Přestože má kniha opět přes 450 stránek, přečetla jsem jí za 3 dny. Na závěr ještě jedno upozornění, připravte si balíček kapesníčků. 




14 komentářů:

  1. Evi, zrovna včera mě manžel přinesl z knihovny Máňu a jen čas ukáže. Tak tyto dvě nihy zmíněné si poznačím. Díky za tipy ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, Máňa se mi líbila moc, možná i proto, že se děj odehrával v místech, která znám. Také se chystám do knihovny, mám tam jednoho zamluveného Bryndzu a už jsem skoro na řadě. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Evi, to je skvělá inspirace, zrovna nad nějakým (letním) čtení přemýšlím. Každopádně 450 stránek za 3 dny? Smekám svůj širák (a ani ho neodhazuju dál), jsi teda čtenářka jak se patří. :) Měj se krásně a čtivě. ;) Pa pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vivi, díky za uznání, ale čtení mě baví. Je pravda, že celý den jen číst, to už by asi bylo za trest a už by mě to nebavilo. Takže jen u knih nesedím, manžel (považ) chce i teplé jídlo a také se u nás někdy i uklízí. Měj se krásně, díky za návštěvu, pá 😀😂😀

      Vymazat
  4. Evi, díky za zajímavé typy na četbu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta první kniha je hodně zajímavá, zdravím 😉

      Vymazat
  5. Anonymní12/6/24 22:31

    Lezarts
    Tak to jsou báječná doporučení, ideál ke čtení za teplých dnů v houpačce. Díky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, že když je léto hodně teplé, kromě čtení a koupání v bazénu mě nic jiného nebaví, pá 😉😊

      Vymazat
  6. I já obdivuji tvou rychlost čtení, Evi a moc děkuji za zajímavé tipy.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, jsou i tací, kteří přečtou knihu za noc, tak to já nejsem, ale baví mě to moc. Měj se hezky, zdravím 😀

      Vymazat
  7. Klid a pohoda, to si přeje každý. Zaujala mě tím popisem spíše první kniha už tím, jak studovaly první lékařky v 19. století.
    Hezké dny s knihou přeji. 👍

    OdpovědětVymazat
  8. Hanko, ta první kniha je hodně zajímavá, mohla by se ti líbit. měj hezky, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  9. Tituly si píšu. Od té druhé spisovatelky jsme četla Slavíka, kniha se mi líbila moc, takže určitě sáhnu i po této.
    Díky za tipy a měj hezké dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, od autorky by se ti určitě líbila Velká samota, určitě ještě víc než Děvčata. Měj se hezky, pá 😊😉

      Vymazat