neděle 30. června 2024

Ekofarma Myšlín

V úterý jsme opět vyrazili s manželem na chatu a hned druhý den jsme si se sestřenicí naplánovaly výlet do nedalekého Myšlína. Prý je tam levandulové pole a právě začíná samosběr. Na zahradě levanduli mám, ale tohle mě nalákalo. Netušila jsem, že domů pojedeme s prázdnou. 
Relaxační ekofarma začala vznikat v roce 2017 a v současné době tu probíhá spousta akcí. Můžete si objednat svatbu, workshopy, příměstské tábory, vzdělávací programy pro firmy nebo si užít na pěkném místě relax. Levandulové pole je spíš takové políčko, kde si můžete za poplatek 300,- natrhat levanduli z jednoho keříčku. Vzhledem k tomu, že nebyla ještě plně rozkvetlá, moc byste toho nenasbírali. 
Nakonec jsme tam v příjemném prostředí strávily asi dvě hodinky, daly jsme si dobrou domácí limonádu, prohlédly si areál, kde se samozřejmě pamatuje i na malé děti a vyrazily k domovu. 
Nabízím pár fotek 








Vedle farmy je památný strom, Žižkův dub 









18 komentářů:

  1. Evi,sice návrat bez levandule,ale určitě příjemná změna.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, bylo to fajn, ještě večer mě bolela pusa, dlouho jsme se neviděly, tak to víš 😉 Já jsem si představovala velké, širé, rodné lány s levandulí a on malý záhumenek 😂😀

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní30/6/24 18:22

    Lezarts
    Tam to musí vonět!!!
    Mě jí letos hodně pomrzlo:-(

    OdpovědětVymazat
  4. Renato, i na té farmě měli problémy s mrazem, něco vymrzlo a zbytek má trochu zpoždění, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, je vidět, že levandule pěstována ve velkém ve Francii je sklízená strojově, když jsou keříky krásné ostříhané do tvaru. Na těch našich políčcích je to vše v jednom chumlu. Na městských stránkách Krhové, kde máme zahrádku, jsem se také dověděla o samosběru levandule. Ani jsem nevěděla že tam je. Vypátrali jsme místo a také jen malý záhon a sběr za peníze. Při tom má na zahrádce levanduli snad každý. No ale je fakt, že každý nemá zahrádku. 😊Udělaly jste si pěkný výlet, poklábosily.... Hezký večer. U nás právě zuří bouřka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, dneska je všechno jen za peníze. U stánku tam prodávali celkem malou kytičku levandule za 190,-. No, nekup to 🙈 Měj se hezky, pá 😉

      Vymazat
  6. Evi fotografie jsou moc hezké, ale to zklamání...no stává se. Já mám levanduli před domem a už ji začínám stříhat jak postupně rozkvétá. Moc se mi líbí ta poslední fotografie, ten památný strom. To je nádhera. Setkání se sestřenicí bylo jistě perfektní. To my holky si popovídat umíme že? Přeji Ti Evi, moc hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, takové holčičí pokecání, to je příval nové energie a tu potřebujeme. Také mám levanduli na zahradě, ale zvědavá jsem byla, to zase jó. Také přeji hezké a hlavně klidné dny, pá 😉🌞

      Vymazat
  7. Evko, posezení tam mají ale hezké. A strom vypráví. Přeji hodně příjemných výletů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, posezení je tam opravdu moc příjemné. Levanduli jsme sice nepřivezly, ale výlet se vydařil. Přeji krásní léto, pá 😀🌞

      Vymazat
  8. Tak nám naopak tři spojené levandulové keříky (podcenila jsem, jak se rozrostou, tak jsem je dala moc k sobě) mrazíky přežily v pohodě (na rozdíl od třešní, višně, švestek a rybízu) a kvetou, dokonce bych řekla, že něco dřív než obvykle.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, u nás na zahradě tmavá levandule kvete. Máme ještě jednu hodně světlou, ta se teprve chystá, ale obě zimu přežily, pá 🌞😉

      Vymazat
  9. Taky bych samosběr nevyužila, ale místo to je moc hezké!
    Evi, děkuji za reportáž a přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já levanduli zas tak moc nepotřebuji, takže vlastní zásoba stačí. Chtěla jsem jen vidět levandulový lán 😂

      Vymazat
  10. Místo je to moc pěkné, ale pro mne po pravdě - přijet a to pole si vyfotit, mně by stačily 2-3 snítky a dost, co bych dělala s celým keříkem. To zase ten Žižkův dub je pro mne zajímavější. 😎

    OdpovědětVymazat
  11. Hanko, moje spotřeba levandule je také poměrně skromná, takže ta vlastní mi úplně stačí. Dub je krásný, ten by asi mohl vyprávět. Měj se hezky, pá 😉🌳

    OdpovědětVymazat
  12. Levandule je hlavně skvělá léčivka

    OdpovědětVymazat
  13. Výlet to byl pěkný. Že jsi odjela s prázdnou na tom nic nemění.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat