středa 14. dubna 2021

Něco na zub

 Od bývalé kolegyně mám skvělý recept na sýrovou roládu. Pro mnohé z vás to určitě není žádná novinka, ale mě na tom baví rychlost vytvoření sýrového plátu. Proto to berte jako tip na ulehčení práce.

Sýrová roláda 

30 dkg eidamu nahrubo nastrouháme na plech, dáme do trouby a necháme cca 5 minut, aby se sýr roztavil a spojil. Po vychladnutí můžeme přidat náplň a stočit do rolády.

Náplň (každá máte určitě svoji oblíbenou)
2 tavené sýry
1 tavený šunkový
 1 lžíce másla
2 vařená vejce
hořčice
sůl, pepř

Všechny suroviny vidličkou rozmačkáme, hmotu natřeme na sýrový plát a poklademe okurkou, paprikou a stočíme do rolády. 

                                     
                                                 

22 komentářů:

  1. Evi, díky za recept. Sýrovou roládu znám, ale ještě jsem ji nikdy nedělala. Sýry máme s mužem rádi, tak bychom ji mohli vyzkoušet.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Roláda je dobrá, náplň můžeš dát podle sebe a jako pohoštění nemá chybu. Určitě nezbyde ☺☺☺

      Vymazat
  2. Evi tak něco podobného také dělám, jen sýr před nahřátím nestrouhám, ale používám plátkový, který poskládám vedle sebe, Náplň tvořím jak mě napadne. Někdy i se šunkou nebo s vařenými vajíčky nebo udělám do toho pomazánku a ještě vlažné to zabalím, dám ztuhnout do lednice a pak je to mňamka. Dělám to většinou jako občerstvení, když přijede návštěva. Jen že náš okres je stále zavřený a tak ani mladí nemůžou přijet. Už se nám strašně stýská, ale co naděláme. Přeji Ti krásné dny hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S plátkovým sýrem je to super nápad. Roláda je většinou pro pohoštění výborná, nikdy si zbytek neschováš ☺☺☺

      Vymazat
  3. Já dělám také něco podobného, ale jinak než ty a jinak než Jaruška. Kostku tak 30 dkg Eidmu v celku dám do mikrotenového sáčku a vložím do horké vody, nedhám podle okolností hodně změknout, pak dám na vál a válečkem na těsto rozválím na tenko. Poskládám a rozmažů různé náplně, sroluju, zabalím do alobalu a dám na chvíli do chladu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový způsob také znám, ale tohle mi přijde rychlejší. Jaruška s tím plátkovým sýrem to má ještě vychytanější. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  4. Evičko, děkuji za připomenutí, už jsem jí hodně dlouho nedělala a přitom hned zmizí!
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, také občas přijdu na nějaký recept o kterém vím, že byl dobrý, ale nějak se vytratil, hlavně z mé hlavy. Hezký den ☺

      Vymazat
  5. Sýrovou roládu znám, ale tento postup nepoužívám :-) Sýr v sáčku nechávám roztopi, ve vodní lázni :-)

    OdpovědětVymazat
  6. O tom způsobu jsem už také slyšela, tohle mi přijde jednodušší. Měj se fajn ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  7. Evi, já sýr na roládu rozpouštím v mikroténovém sáčku v horké vodě a pak se s tím pracně rozvaluju.
    Rozhodně vyzkouším tenhle způsob zpracování, přijde mi mnohem jednodušší.
    Díky za prima tip. 👍👍
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, mě zaujal recept právě tou jednoduchostí. V komentářích jsem zjistila ještě vychytanější způsob, rozpustit naskládaný plátkový sýr (Jara). To také nemá chybu. Měj se fajn. zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  8. Evi,děkuji za připomenutí.Jednu dobu se podobná roláda hodně na různé oslavy dělala.Z plátkového sýru,který se nechal myslím rozpustit a válečkem rozválel.
    To bych mohla zase někdy vyzkoušet.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas objevím někde zastrčený recept, který jsem kdysi dělávala, a to je tento případ. Jitko, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  9. Evi, zdravím. Sýrovou roládu máme rádi,občas ji dělám. Používám také plátkový sýr - plátky dám na alobal potřený troškou oleje tak, aby se okraje plátků překrývaly. Dám do trouby na chvíli, než se sýr se spojí. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, s tím plátkovým sýrem je to ještě jednodušší, to určitě využiju, díky. Přeji hezký víkend ☺☺☺

      Vymazat
  10. To je, Evi, dobrá připomínka rolády, kterou jsme kdysi dělali. Náplně různé a bylo to vždy dobré. Jak jsem se už jednou ptala na tvůj starý blog receptů, proč tady nemáš odkaz? Já jsem se tam už dívala. Měj se pohodově. ☺ ☺

    OdpovědětVymazat
  11. Hani, už dlouho jsem tam nic nepřidala, využívám blog. Ale stránky fungují, minulý týden jsem tam nahlížela. Přeji hezký víkend, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  12. Já ten plát roztavím, nechám trochu víc zhnědnout, nalámu a mám super křupání :).

    Díky za recept, sýrovou roládu jsem naposledy dělala u postupových zkoušek na střední škole :D, třeba ji ještě někdy vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, takové křupání je určitě zdravější než brambůrky, kterým já nikdy nedokážu odolat. Bezva nápad. Do hor přeji hezký víkend ☺☺☺

      Vymazat
  13. Evi, sýrovou roladu znám na všechny způsoby přípravy, co se v komentářích dočítám. Děkuji za připomenutí receptu, delší dobu jsem ji nedělala. Měj se moc hezky �� Alena

    OdpovědětVymazat
  14. Také jsem na recept přišla náhodou a uvědomila jsem si, že takovou dobrotu budu zase muset udělat. Hezkou neděli ☺☺☺

    OdpovědětVymazat