čtvrtek 1. dubna 2021

Moje oblíbená

 Zdena Frýbová je jednou z mých oblíbených autorek. Přečetla jsem od ní snad všechny knihy, které u nás byly vydané. Jako první byl snad její nejúspěšnější humoristický román Robin, podle kterého nazvala nadaci na pomoc týraným zvířatům.
Často se v jejích knihách vyskytují témata z lékařského nebo vědeckého prostředí, psychologie, kriminalita a otevírá téma polistopadového podnikání i organizovaného zločinu. 
Momentálně znovu dočítám knihu z vlastních zásob Z neznámých důvodů. Příběh je z prostředí výzkumných laboratoří biochemiků, hlavní postavou je doktorka Anna Berková. Poznáváme jí už jako malou holčičku, která v rodině ambiciózních  architektů neměla jednoduché dětství. Anna Berková, jako dospělá žena je velice inteligentní, profesně zaujatá prací, bezohledná. 
Začátek knihy je protkán odbornými termíny, které mně jako laikovi nic neříkaly, přesto se dozvíme spoustu zajímavých věcí. Přiznávám, že odborné pasáže a výrazy jsem přeskakovala, ale celkový dojem z knihy to zas tak neovlivní. Stejně by ta odbornost v mé hlavě výraznou stopu nezanechala. 
Ale nenechte se od knihy odradit, charaktery postav, někdy až patologických jsou nádherně vykreslené, příběh je napínavý, místy humorný a rozhodně čtivý. 



20 komentářů:

  1. Evi, Frýbová patří také k mým oblíbeným autorkám. Tuto knihu mám doma a vím, že se mi líbila. A Robin? Koupila jsem si ho cestou ze školení, kde jsem byla s kolegyní. Hned v metru jsem si začala číst a najednou kniha zmizela. Kolegyně mi sdělila, že se řehtám na celý vagón, že na nás všichni čumí a prý mi jí vrátí v práci. Vrátila!
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Její knížky se čtou moc dobře i Malinkatý kretén pobaví. Nevím jestli jsem četla Robina II., ale zřejmě ještě ne. Už si také prd pamatuju.
      Alenko, přeji hezké svátky ☺☺☺

      Vymazat
  2. Evu Frýbovou jsem jednu dobu hodně četla,snad všechny knihy,co měli v knihovně a možná mám i nějakou doma.Asi by stálo za to si něco z její tvorby oživit.
    Evi,měj hezké velikonoční svátky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tím, že nemůžu do knihovny začala jsem znovuobjevovat knížky, které mám doma a četla jsem je už hodně dávno. Jitko, přejí krásné Velikonoce, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  3. Evičko, děkuji za typ. Nikdy nezapomenu, jak jsme si doma předčítali pasáže z Robina a chechtali se na celé kolo.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový smích je teď potřeba, Robin je dobrá medicína. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  4. Evi, děkuji za tip, autorku a její knihy znám, tuto však ne. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poptej se v knihovně, třeba se ti bude líbit. Hezké svátky ☺☺☺

      Vymazat
  5. Evi, knihy Zdeny Frýbové mám taky ráda. Čtou se moc dobře. Měla bych si zase nějakou v knihovně půjčit. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se také ještě k některé její knížce vrátím, také se mi líbí. Přeji hezké svátky ☺☺☺

      Vymazat
  6. Jméno znám, ale nemyslím, že bych od autorky někdy něco četla, u mě teď hlavně frčí blogy, byť poslední dobou poněkud nepravidelně :D.
    Krásný velikonoční svátek přeji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba na některou její knihu někdy narazíš. Čtou se dobře. Přeji hezké svátky ☺☺☺

      Vymazat
  7. Tak zrovna tento titul jsem nečetla, ale není to pro mne neznámá autorky.
    Díky za připomenutí.
    Hezký sváteční den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Zdenu Frýbovou mám také ráda. Ale četla jsem spíš jen zábavné o psech, apod. U těch ostatních jsem moc nevydržela, i když to nebylo tím, že by byly špatně napsány.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy má člověk chuť se pobavit a zasmát, vážnějších témat je i tak v životě dost, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  9. Spisovatelku také znám, ale již dlouho jsem žádnou její knihu v ruce neměla. Doma mám Připravte operační sál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem ji kdysi četla, ale už si jí moc nepamatuji. Asi ji oživím. Zdravím ☺

      Vymazat
  10. Píšu si do seznamu. Ale blíží se intenzivněji zahrada a na čtení bude méně času.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už se na zahradu také těším, ale teď nás ještě odrazuje počasí. MOžná, že na víkend už vyrazíme. Potřebovala bych aby bylo trochu teplo, musím uklidit v chatě a v zimě se mi to dělat nechce. Hezké a teplé dny ☺☺☺

      Vymazat