neděle 28. března 2021

Moje tvoření

Vzhledem k tomu, že se fotky mého dřívějšího tvoření  ztratily, musím se trochu pochlubit. Nejsem tak úplně ničemná, co se týče háčkování a pletení, ale šití to mi nejde a ani mě nikdy nebavilo. Možná je to i tím, že moje mamka je vyučená dámská krejčová a od mých dětských let na mne hodně šila. Neměla jsem potřebu učit se něco, co mě nebavilo. Když jsem se vdala, byla i moje skvělá tchyně  vyučena dámskou krejčovou, takže naše dcera neměla nouzi o neustále nové sukně a šatičky a já o všechny možné opravy. Háčkování a pletení mě začalo bavit když byly děti malé, pak docela dlouho nic, ale když jsem odešla do důchodu, tak jsem s tím zase začala. Navíc jsem objevila tvoření pro děti z ponožek a měla jsem velkou radost, že se hračky dětem líbily.  Opice se staly oblíbeným mazlíčkem na spaní. 






38 komentářů:

  1. Evi,to jsou krásní panáčci.Je zajímavé,že jsem pravidelně hlídala svoje čtyři vnoučata,ale nic podobného jsem pro ně nevytvořila.Asi nebyl čas.Teď háčkuji,drhám a pletu košíky.V mládí jsem hodně šila,babička byla švadlena a tak jsem hodně věcí od ní pochytila.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě šití nikdy nebavilo. Chtěla jsem to také vyzkoušet, koupila jsem si šicí stroj, ale ušila jsem toho hodně málo. Nemám k tomu buňky a fakt to nebyl můj šálek kávy. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  2. Ponožkáčci jsou úžasní, i u nás teď, hlavně z Matýskovy iniciativy, frčí tvoření z ponožek. Nezdá se to, ale je to super vděčný materiál :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakupuji ponožky za pár korun u Vietnamců a výplň je pratelná, takže životnost je do doby rozpadu ☺☺☺

      Vymazat
  3. Panáčci z ponožek i opičky se mi moc líbí. Já dětem hračky háčkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem uháčkovala pár medvědů, ale z těch ponožek je to fakt hned hotové ☺☺☺

      Vymazat
  4. Evi,jsou kouzelní :-) už jsem někde náměty na tvoření z ponožek viděla, nikdy ale nezkoušela. Měj se hezky a ve zdraví :-) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na internetu je spousta videonávodů, není to opravdu nijak složité a hotovo je za chvíli. Měj se krásně ☺☺☺

      Vymazat
  5. Evi, kdybych měla panáčky a opičky zařadit do jednoslovného výrazu, bylo by to: "miloučcí". Vystihuje to přesně moje pocity, když je vidím.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hračky jsou příjemné na omak a pokud se zvolí pratelná výplň, vydrží docela dlouho. Hezký den ☺

      Vymazat
  6. Evko, máš se čím chlubit.-) Opice jsou skutečně ňuhňací, ale i panáčci jsou mazlící. Šití mi taky nejde. Já nerada sešívám i hotové úplety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šití a žehlení, to jsou moji úhlavní nepřátelé. Ještě, že těch materiálů k žehlení je méně, než bývalo ☺☺☺

      Vymazat
  7. Hlavně, když člověka něco baví :-)
    Pro mě je teď aktivitou číslo jedna čtení, v mezičase něco upeču a jak dočtu knihu, co mám teď rozečtenou, možná zase přijde na řadu pletení z pedigu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Já šití prostě nemusím, dělá mi problém přišít i knoflík na košili. Ne že bych to nezvládla, to ještě ano, ale fakt mě to nebaví. Stejně jako žehlení ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  9. Evi mám to podobné. Táta byl pánský krejčí a jediné co jsem měla ráda, byly dřevěné špulky od nití. Ale šít jsem se nikdy pořádně nenaučila. Ušiju co je třeba, ale že bych ke stroji sedala s láskou a chutí, tak to ani náhodou. Ale pletení a háčkování to je jiné. To mě baví i když háčkovat jsem se začala teprve loni v březnu při první vlně pandemie ve svých téměř 69 letech...Ale člověk má zkoušet i něco nového. Přeji Ti krásný velikonoční týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také v důchodu občas nové věci. Asi před třemi lety jsem pletla košíčky z papírových ruliček. Bavilo mě to, ale je to dost náročné na klouby ruky, hlavně klouby palce. Zrovna v těch mám artrózu, tak jsem toho raději nechala. Také ti přeji hezký velikonoční týden, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  10. Evičko, o ponožkáčích vím, dokonce jich před časem pár udělala dcera, ale sama jsem to nikdy nezkoušela.
    Máš je opravdu kouzelné!
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, moc děkuji ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  12. Byla doba, kdyjsem šila hodně a ráda. Byla jsem samouk i když ! babička byla švadlena. Měla jsem stále něco nového na sebe. Šila jsem i na první vnučku a plnila její přání mít šatičky se sukýnkou, která se točila kolem dokole.
    Teď už oblečení dávno nešiju, ale baví mne šít všelijaké drobnosti-hračky, polštářky, tašky ap. Ale, že by to byla priorita, tak to ne. Baví mne i plést, háčkovat.
    Tvoji panáčci jsou moc hezoučcí- správní mazlíčci to jsou.
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  13. Evi, moc pěkné hračky. Jsi šikovná.

    OdpovědětVymazat
  14. Evi, jsou to mazlíčci, jen přitulit. ☺

    OdpovědětVymazat
  15. Tak vidíš, jak se lidé liší svými zálibami. Já jsem vždy ráda šila, háčkovat umím, něco jsem vyrobila, ale pletení mě nebavilo a ani mi to moc nešlo. Není třeba se nutit do něčeho, co nám nejde. U vás byl vždy někdo, kdo dobře šil, já jsem musela sama a dařilo se mi to. ... Výrobky máš opravdu pěkné a je fajn, že nám to představuješ. Já mám teď přestávku kvůli očím, ale snad se zase někdy budu moci do něčeho pustit. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, přeji ti. ať se ti oči co nejdříve spraví. Určitě to není nic příjemného. Přeji hezké svátky ☺

      Vymazat
  16. Evi, hračky z ponožek máš moc hezké. Taky jsem je dělala, jsou ňuchňací...Mě baví všechny ruční práce typu šití, háčkování, pletení, věnce atd. Nemám ráda žehlení a tak téměř nic nežehlím, mám sušičku nebo věším na ramínka. Měj se prima, zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko se žehlením jsme na tom stejně. Sušičku nemám, ale při věšení prádla jsem pečlivá, takže žehličku používám fakt jen sporadicky. Nejnepříjemnější domácí práce, kterou znám. Přeji hezké svátky ☺☺☺

      Vymazat
  17. Já jsem si zatím cestu k takovému ručnímu tvoření ještě nenašla, třeba časem ;-) Ty opičky jsou úžasné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já se tomu ve větším měřítku věnuji až od odchodu do důchodu. Díky za pochvalu, zdravím ☺

      Vymazat
  18. Moc krásné výtvory. Také jsem to jednou zkoušela z ponožek.

    OdpovědětVymazat
  19. Z dětství si pamatuji háčkovanou panenku - tyto a dřevěné hračky se mi opravdu moc líbí. Nedá se to vůbec srovnat s tím, s čím si některé děti dneska hrají.

    OdpovědětVymazat
  20. Hračky mého dětství i hračky dětí byly jednodušší, nutily zapojit i mozek, což u některých dnešních hraček nehrozí. Mnohdy ani nevím, co chtěl autor hračkou říci. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  21. Evi, tak to nejsi vůbec ničemná. Něco podobného jsem v životě nesvedla a nesvedu, dávám Ti place nahoru. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bys to také svedla. Zdá se to složité, ale fakt není. Moc zdravím a přeji hezké svátky ☺☺☺

      Vymazat
  22. Tak ti jsou nádherní....tohle jsem nikdy nezkoušela.Hodně jsem šila když byly děti malé,také pletla,ale teď už mě nepotřebují.Mají také děti,ale na vnočata nic neělám,poněvadž žijí daleko.Chodím ale do klubu pro seniory,kde děláme různé věci a to mě baví...Přeji pěkné dny..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Návody jsem našla na pinterestu, tak jsem to zkoušela. Překvapivě tzo není vůbec složité a děti mají takové hračky rády. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat