středa 24. března 2021

Žižkovská věž a její miminka

Začátkem týdne jsem se šla projít na náměstí Jiřího z Poděbrad, kde bývaly čtyři dny v týdnu farmářské trhy. Teď bohužel nic, přesto tam chodím ráda. Nemám to daleko. Pokud mám štěstí a svítí sluníčko, chytám bronz na lavičce v parku před kostelem Nejsvětějšího Srdce Páně, slovinského architekta Josifa Plečnika. 
Cestou na náměstí míjím žižkovský vysílač, který je se svými 216 metry nejvyšší stavbou Prahy. Od roku 2001 šplhá po věži 10 černých laminátových miminek od Davida Černého. Další 3 bronzová mimina jsou trvale umístěna v parku vedle Musea Kampa. Pro děti jsou miminka docela zajímavá atrakce a někdy nejen pro děti.  

 

    


























27 komentářů:

  1. Vysílač s miminky z dálky je zajímavý a miminka vypadají něžně až do té doby, než si je prohlédneš na Kampě. Pak už miminka byla něžná pouze po krček a dále už se nebudu vyjadřovat. K jeho autorovi mám své výhrady. Chytat bronz u tak krásného kostela je jistě příjemný zážitek. Jenom toho sluníčka, kdyby bylo víc. Měj se pěkně, Evi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska jsme si sluníčko docela užívali. Odpoledne byla obloha bez mráčku. Zdravím ☺

      Vymazat
  2. Nikdy jsem ta miminka neviděla z blízka, ta hlava se mi nelíbí.
    Jinak se procházíš zajímavými místy. Souhlasím s Helenkou, sluníčka by mohlo být víc.
    Měj se hezky. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Autor je sám o sobě dost zvláštní, ale miminka na věži se mi líbí. U nás dneska krásně svítilo sluníčko ☺

      Vymazat
  3. Miminka na věži se mi líbí víc, ty na zemi asi někdo zneužívá nebo poškozuje. Je to ale zajímavá sestava a nápad. V reálu jsem to neviděla, děkuji za přiblížení ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miminka na Kampě nejsou poškozená, to byl autorův záměr. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  4. Já jsem asi divná, ale na mě působila ta černá mimina vždycky strašně strašidelně :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některým lidem se mimina na věži nelíbí vůbec. Strašidelně na mne nepůsobí, možná už jsem si zvykla, navíc v té výšce nevypadají nijak mohutně. Zdravím ☺

      Vymazat
  5. Já jsem ta obrovská batolata na Kampě viděla na živo a vůbec jsem neměla chuť je totiž. Ty plastiky mně spíše odpuzovaly právě tím deformovaným obličejem. Autorův záměr mi uniká, nechápu, co tím chtěl říci. A jestli je to zvláštní člověk, je zvláštní i ten, kdo dal k vystavení svolení. I na tom vysílači to nechápu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modernímu umění moc nefandím, nerozumím mu. Tady poznám, že jde o mimina, což u některých moderních děl nepoznám vůbec. Na věži mi nevadí, vidím je každý den, takže jak se říká, zvyk je železná košile. Měj se fajn, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  6. Evi, parádní fotky. 👍👍 Miminka věž trochu oživila. Kdysi se jí říkalo Bajkonur. Možná už se to změnilo.
    Miminka na Kampě se líbila vnučkám, nám nikoliv. Holky měly tendenci na ně lézt.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, právě na té Kampě jsem viděla na sochách dost dětí, které si rodiče fotili. Bajkonur si pamatuji, teď už se tomu tak neříká.
      Mimina vyvolávají různé emoce a tak to má asi být. Fakt je, že k zulíbání teda nejsou. Měj se fajn, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  7. Evi, miminka na věži se mi líbí, ty na zemi ne. Měj se hezky, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím a přeji pěkný víkend ☺☺☺

      Vymazat
  8. Evi, práci pana Plečnika mám moc ráda, naprosto chápu, že si chodíš na náměstí posedět.
    A David Černý - rozhodně osobnost, o které je slyšet. Jeho počiny budí reakce - ať pro nebo proti. Já jsem rozhodně pro!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někomu se jeho sochy líbí, jiní jsou až zhnusení. Každý člověk je jiný, každý má jiný vkus. Mě rozhodně nevadí i když ne všechno se mi líbí. Měj se fajn a přeji hezký víkend ☺

      Vymazat
  9. Neviděla jsem ta mimina na živo. Nafotila jsi to hezky. Že názory a pocity lidí na mimina jsou různé, mne nepřekvapuje. Tak to u děl umělců podobných Davidu Černému je. Na každého ta díla působí jinak.Taky se s tím občas peru.
    Hezký den!
    Hanka
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jeho věci rozhodně neodsuzuji, ale ne všechno se mi líbí. Tak to ale má být, každému se líbí něco jiného. Zdravím a přeji hezký víkend, snad už opravdu jarní ☺☺☺

      Vymazat
  10. Tedy ta miminka na zemi nejsou moc hezká :D Mají podivné obličeje. Ty na věži jsou ale hezčí. Rozhodně si myslím, že je to pěkné oživení věže :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V těch obličejích mají být jakési kódy, ale nerozumím tomu. Na té věži se mi také líbí ☺

      Vymazat
  11. Ta místa vůbec neznám,ale ta mimina se mi docela líbí.Ovšem nevím,jak by na mě působila,kdybych tam stála.Davida Černého znám a vím,že jeho díla působí rozporuplně.
    Evi,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mimina na věži jsou ve velké výšce, takže nepůsobí nijak obrovsky, líbí se mi. Po nainstalování byly názory na ně hodně rozlišné, teď je to celkem oblíbená zajímavost ☺

      Vymazat
  12. Moc hezké fotografie. Prahu jsem už dlouho nenavštívila a tak si ji prohlížím jen na fotkách. Modernímu umění nerozumím a tak ho nemůžu ani hodnotit. Důležité je, že máš místa , kam můžeš jít odpočívat a čerpat energii ze sluníčka. Přeji Ti krásné jarní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V okolí našeho bydliště je celkem dost míst, kde je příjemně i v této nepříjemné době. Třeba vrch Vítkov se sochou Jana Žižky je rozsáhlý a přizpůsobený pro procházky i sportovní aktivity. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  13. Vůbec nechápu to zavření trhů. Na náplavce je stejně narváno furt. U nás byl u metra malý trh v pátek, chybí mi zahradník, už bych chtěla osázet truhlík za oknem.
    ZOO by tak neměly být zavřený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty trhy mi chybí, také budu potřebovat koupit kytky na zahradu, ale tam teď zatím stejně nemůžeme. ZOO to teď nemají vůbec jednoduché, chybí peníze a některé malé prý dokonce uvažovaly o utracení některých zvířat. Jen doufám, že to byl jen nějaký blbý fejk. M9šo, měj se fajn ☺☺☺

      Vymazat