pondělí 5. dubna 2021

Není jaro jako jaro

Březen za kamna vlezem, duben ještě tam budem. Známé pranostiky, které samy o sobě říkají, že ještě ani v dubnu nemusí být pěkné, teplé, jarní počasí. Pár dnů bylo sice krásně, ale podle předpovědi meteorologů může ještě někde napadnout sníh. Určitě nijak dlouho nevydrží, ale přece. Jako holka si vzpomínám, že napadl sníh i ráno 1. května, ale kolem poledne o něm už nebylo ani památky. 
Chci vám ukázat dvě fotografie ze stejného místa, ve stejnou dobu, ale rok po sobě. 
První fotka je z loňského 1. dubna a druhou mi v sobotu ráno nafotil manžel při ranním venčení Barunky. Rozdíl je to velký. Přece jenom je znát, že ta letošní zima byla delší a daleko studenější než v minulých letech. Ale tak by to mělo být. V minulých letech to bylo spíš ze zimy do plavek a z plavek do zimy. 


  





29 komentářů:

  1. Mezi fotkami je opravdu velký rozdíl. Pořídit fotky jednoho místa v různou dobu je zajímavé :-) Já si tak fotím strom, co máme za domem, abych měla srovnání, jak se mění během roku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každé roční období se třeba na zahradě podepíše po svém a většinou je to hodně zajímavé. Zdravím ☺

      Vymazat
  2. Pranostika ještě pokračuje - máj, vyženeme kozy v háj :D.

    Dubnové počasí bývá vrtkavé, jedna pranostika říká, že "V dubnu se za den i devět druhů počasí sejde".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto se dubnovému počasí říká aprílové, u nás je to dneska přesně tak. Ráno sluníčko, teď hnusný vítr a déšť. Zdravím do hor ☺☺☺

      Vymazat
  3. Také si pamatuji, jak na 1.máje sněžilo. Teď je opravdu pravé aprílové počasí. Ale dočkáme se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se dočkáme, já si klidně počkám. Ale na zahradu se už těším hodně moc. Zdravím ☺

      Vymazat
  4. Rozdíl mezi fotkami je opravdu znát. U nás včera sněžilo, dnes svítí sluníčko a fouká, tak jsem zvědavá, co přijde zítra :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme měli sluníčko dopoledne, po obědě přišel vítr a teď je tam tma, tak čekám, co spadne. Zdravím ☺

      Vymazat
  5. Evi mám to podobně. Dokonce jsem si pamatuji. že jsem šla na prvního máje do tehdy povinného průvodu a cestou jsem uklouzla na zamrzlé louži a upadla a roztrhala si na kolenou punčochy. Bylo to někdy kolem roku 1979 - 80. Přesně už nevím, ale už jsem po mateřské dovolené chodila do práce. U nás je zrovna chumelenice...a už i bílo..Krásný zbytek svátečního dne ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také čekám, co u nás bude padat. Teď se hodně zatáhlo, vítr fouká docela dost, tak uvidíme, co z toho bude. Také přeji pěkný zbytek svátků ☺☺☺

      Vymazat
  6. Tak u nás by takový strom byl taky bílý - zasypaný sněhem. Počasí si zkrátka dělá, co chce. A to jsem už v březnu sázela... Hezký sváteční večer, Evko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nemám zasázeného vůbec nic. Pořád doufám, že příští týden už budeme moci vyjet na chatu a pak se do toho dám. Zatím je čas, dopoledne u nás byla vánice a všude bílo. Momentálně svítí sluníčko, prostě apríl ☺☺☺

      Vymazat
  7. Evičko, nám v pátek rozkvetla částečně meruňka, teď na ni sněží...
    Květů se určitě dočkáš i letos, ten strom je moc krásný!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně aby nemrzlo, to by ta meruňka nemusela zvládnout, a to by byla fakt škoda. Pupeny se na sakurách už nalévají, bude to chtít trochu tepla a nádhera se objeví přímo pod okny ☺☺☺

      Vymazat
  8. U nás bylo doposud docela hezky ač chladněji.Až dnes po obědě začalo pršet a teď padá sníh s deštěm a teploty se blíží k nule.Já si nejvíce pamatuji velmi teplý duben vždy v letech,kdy se mi narodily děti a i vnučka.Ale také jednou sněžilo v květnu.Jaro se nám trochu oddálilo.
    Evi,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trošku si s námi letos to jaro hraje, ale přijít musí. Už se těším ☺☺☺

      Vymazat
  9. Evi, to je tedy pořádný rozdíl. U nás včera i dnes pršelo a chladno. Ale stejně jsem byla v lese a u rybníka. Včera na kopřivách, dnes na fialkách. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, a co na jahodách? I když pro ty už do lesa nemusíš, stzačí zajít do marketu. Měj se krásně ☺☺☺

      Vymazat
  10. Evi, počasí si dělá, co chce. Ještě včera u nás v Podbeskydí svítilo sluníčko, sice foukal studený vítr, ale bylo celkem dobře. Ráno jsme se probudili do bílého, máme pořádně nasněženo. Když se podívám z okna, připadám si jako v lednu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je počasí jako na houpačce. Ráno vítr a déšť, po obědě vánice a všude bílo, teď svítí sluníčko. Prostě aprílové počasí ☺☺☺

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  11. Evi, je dobré to srovnávání fotek. Asi před hodinou jsem pořídila své letošní "zimní" fotky, už večer začalo sněžit a stromy jsou obaleny sněhem. Přeji pěkné povelikonoční dny. ☺

    OdpovědětVymazat
  12. U nás se dá dneska vidět od všeho něco. Vítr, déšť, sněhová vánice a teď svítí sluníčko. Vybere si každý. Měj se krásně, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  13. Evi, omlouvám se, reagovala jsem na slova Helenky zřejmě do špatného políčka a pak smazala, nakonec jsem se málem sama odhlásila.☻ ☺
    Zde tedy potvrzuji slova Helenky i Hanky, počasí si dělá co chce. Ty máš zde srovnávací fotky- letošní i loňské,rozdíl je patrný.U nás se dějí věci, nakonec nahlédni "zima" by měla jít do pryč konečně. ☺ ♥ ☺

    OdpovědětVymazat
  14. Protože se o dubnovém počasí říká aprílové, je to tak vlastně v pořádku. Je fakt, že já bych se bez vichřice a větru klidně obešla. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  15. Evi, počasí nám předvádí parádní kotrmelce. Jsem ráda, že jsem kvůli rozsazování muškátů nestihla vyprat a uložit zimní kabát. Ještě se bude hodit.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já teď zase chodím v čepici. Kadeřnici už potřebuji jako sůl, takže tu hrůzu v zimě aspoň schovám pod čepec. Ale na jaro už se těším, hlavně na chatu a na zahradu. Měj se fajn, zdravím ☺☺☺

      Vymazat
  16. Letošní zima sice byla delší a studenější, ale před týdnem jsem už našla na zahradě slimáky, jak jsem čistila jahody od starých listů. Bylo tam ukrytých hromada maličkých slizounů.☹️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti jsou asi nesmrtelní. Minulý ro jsme jich měli na zahradě celkem málo, ale byly roky, kdy se jim fakt dařilo. Zdravím ☺☺☺

      Vymazat