středa 18. srpna 2021

Něco pro masožravce

A už jsme zase u jídla. Tentokrát to je můj recept, i když ne tak docela . Na YouTube  moc často nechodím, ale zaujaly mě tam některé recepty na vepřovou pečeni. Možná i proto, že jedna byla na mrazáku delší dobu a chtěla jsem vyzkoušet něco jiného než řízky, roládu nebo klasiku knedlo, vepřo, zelo. Receptů jsem pročetla docela dost a nakonec jsem z nich vytvořila svůj vlastní a myslím, že se fakt povedl. 

Pečené vepřové maso (pečeně, krkovice)

Na přípravu je možné použít i libovější krkovičku. Nebudu udávat přesné množství ostatních surovin,  protože ty jsou odvislé od velikosti masa. 
Nejprve si připravíme marinádu. Na tu budete potřebovat cca 
2 lžíce olivového oleje
1 lžíce sójové omáčky
3 stroužky česneku
koření podle chuti (vepřová žebírka) 

Maso nakrájíme zhruba na 1,5 cm plátky, ale neprokrojíme úplně, osolíme a opepříme. Marinádou potřeme maso ze všech stran, nezapomeneme na jednotlivé plátky. Necháme v lednici do druhého dne. 
Jako náplň mezi jednotlivé plátky masa použijeme anglickou slaninu, cibuli a tvrdý sýr. 
Celou pečeni svážeme provázkem nebo propíchneme špejlí, aby maso drželo pohromadě. 




Maso dáme do pekáčku, trochu podlijeme vodou, můžeme přidat ještě cibuli a pečeme při teplotě 180-200°C do měkka. 

 














                                                                                                   


26 komentářů:

  1. Věřím, že takto připravená pečeně byla dobrota.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že fakt byla 😀 Hezké dny, zdravím 🌻

      Vymazat
  2. Evi, vypadá to velmi lákavě a zajímavě. Někdy zkusím. Díky za tip. Měj se krásně P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, vyzkoušej a myslím, že vám to bude chutnat. Měj se krásně 😀

      Vymazat
  3. Tenhle recept znám z Youtube a jednou jsem ho už dělala,asi s podobnou náplní.To si asi každý může udělat,jak chce.Byla to velká dobrota.
    Evi,děkuji za připomenutí.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, přesně jak píšeš. Každý si může zvolit náplň podle sebe. Někdo ani nepoužívá marinádu, naplní a peče hned. Mně se tahle varianta osvědčila. Měj se fajn, zdravím 🌻

      Vymazat
  4. To je něco pro mého přítele, krkovička na různé způsoby. Zrovna peču kotlety, taky budou dobré. ☺ Při pečení na spodní pekáč přiklopím druhý a před dopečením sundám, chytne to barvu. Příjemné pečení přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I v tomhle případě je lepší ze začátku péct přikryté. Měla jsem na pekáčku alobal 😉

      Vymazat
  5. Evi, vypadá to úžasně, sbíhají se mi sliny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu dobré. Ze začátku pečení je dobré přikrýt třeba alobalem, to jsem zapomněla napsat. Zdravím 😉

      Vymazat
  6. Maso vypadá moc dobře. Ráda vyzkouším.
    Evi, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Evi, mňam. Samé dobré ingredience, to musí být dobrota. Zkusím...Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Jé - to vypadá dobře :) Úplně to cítím, ňam!
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  9. Evi, zajímavý recept. To bychom mohli s mužem vyzkoušet. Mňam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo, vyzkoušejte. Snad vás recept nezklame 😉

      Vymazat
  10. Ale no tak ! Pokoušíš moje chuťové buňky. Určitě recept zkusím, potěším zcela určitě manžela.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. MUSÍM JEŠTĚ DODAT, ŽE NA ZAČÁTKU PEČENÍ JE DOBRÉ PEKÁČ PŘIKRÝT TŘEBA ALOBALEM. ZAPOMNĚLA JSEM TO DO RECEPTU NAPSAT 😲😜

    OdpovědětVymazat
  12. Grazie per la visita al mio blog è stata alquanto gradite.
    Delizioso questo arrosto.
    Ho l'acquolina in bocca.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také děkuji za návštěvu, jsem za to moc ráda. Mohu jen potvrdit, že pečeně byla skvělá. Měj se krásně, zdravím 😀

      Vymazat
  13. Mňam. Hned bych si dala. Něco podobného dělám a ještě to prokládám zeleninou a podlévám bílým vínem. Pekáč používám dvojdílný a před koncem pečení teprve odklopím, aby se udělala kůrčička.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrota to vážně byla, určitě jsme to neměli naposledy. Já jsem začínala péct s alobalem a ke konci už odkryté. Jarko, měj se krásně 😀

      Vymazat
  14. Pečeně vypadá náramně. Někdy vyzkouším. Je to dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat