čtvrtek 17. února 2022

Krůtí vejce

 Už jste někdy jedli krůtí vejce? Myslím, že mi na tuhle otázku málokdo odpoví, že ano, přestože krůtí maso je výborné, zná ho každý a oblibu si získává stále větší a větší. 
Krůtí vejce jsou jedlá, chuťově velmi podobná vejcím slepičím, ale jejich problém pro běžnou spotřebu je ekonomický. Většina chovatelů krůt a krocanů používá vejce k nasazení dalších přírůstků v chovu než k jejich prodeji. 
Vejce vás vyjde tedy mnohem dráž, jeho cena se pohybuje někde kolem 40,- Kč. Krůty navíc denně spotřebují 2x více krmiva, vyžadují pro chov větší prostor, snášejí pouze tak dvě vejce za týden a zatímco slepice začínají snášet ve věku pěti měsíců u krůt je to o dva až tři měsíce později.   
Vzhledem k tomu, že prý opravdu chutnají jako vejce slepičí, díky jejich vysoké ceně by o ně  byl zájem opravdu minimální, jestli vůbec nějaký.
Zase jsem o něco chytřejší a o tuhle zajímavost se s vámi ráda podělím. 






30 komentářů:

  1. Krůtí vejce neznám.Mám ráda křepelčí a slepičí moc nejím.Na rozdíl od mého manžela.
    Zajímavé.
    Evi,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, my jíme slepičí vejce. máme možnost kupovat čerstvá od chovatele. Pokud slepice nenesou, kupuji v obchodě. Měj se fajn, zdravím 🌞

      Vymazat
  2. Krůtí vejce neznám, v dětství naši chovali pár hus, ty jsem chodila pást na louku a vodila je k potoku, to byl rej! Vykrmili jsme je a od té doby jsem lepší husu nejedla, od kupované se ta kvalita masa dost liší. Samozřejmě pár slepic a teď používám jen vejce slepičí a máme je rádi, např. na vaječinu, což vy neznáte, protože u vás to jsou míchaná vajíčka. ☺

    Ale hlavně musím pochválit vzhled článku, žádná mezera se nekoná, máš to pěkné, protože JSI TO ZVLÁDLA! ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak teď už vím i co je vaječina, od tebe se toho ještě určitě hodně naučím. Ještě jednou díky za radu, mezera už měla skoro 2 metry 😜
      Zvládla jsem to, ale bez tebe bych byla, víš kde 😉😃

      Vymazat
  3. Také krůtí vejce neznám i když jsme měli hospodářství,tak krutý a krocany chovali v sousedství a já jsem se jako dítě krocana strašně bála. Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, abych pravdu řekla, nikdy mě nenapadlo jestli se dají jíst krůtí vejce. Byl to docela zajímavý článek, tak jsem ho trochu zkráceně použila. Také se měj hezky, zdravím 🌞

      Vymazat
  4. Tak ani já jsem krůtí vejce nikdy neměla, pokud tedy nepočítám skořápky od jednoho chovatele, které jsem využila na dekorování.
    Evi, děkuji za zajímavý článek a přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, díky za návštěvu a přeji hezký víkend 😉🌞

      Vymazat
  5. Evi, zdravím. Můj syn, který je trenérem fitness, tak miluje vejce a jí je každý den k snídani, už roky. My mu všichni říkáme, že už brzy začne kvokat...Když měl vloni narozky, dostal jen tak ze srandy velkou ošatku plnou vajec, domácích a křepelčích. Chtěla jsem mu koupit právě ještě krůtí, ale tady jsem ho nesehnala a přepravu poštou jsem riskovat nechtěla. Ale jedla jsem ho v minulosti,smažené. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, narozeninový nápad byl hodně netradiční. Docela ráda bych viděla výraz syna při předávání dárku. Přeji pěkný víkend 😉

      Vymazat
  6. Článek jsem si ráda přečetla. Krutí vejce jsem nikdy nejedla a abych pravdu řekla, tak jsem ho v reálu snad ani neviděla. Jen na obrázku.
    Vajíčka slepičí máme rádi a míchaným vajíčkům my tady říkáme vajíčka smažená :-).
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, také znám krůtí vejce jen z obrázků, vlastně mně nikdy ani nenapadlo, že by se dalo někde koupit. Už to bez něj vydržím 😉😜

      Vymazat
  7. Já krůtí vejce taky neznám.
    Děkuji za zajímavé čtení a přeji hezký večer. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, díky za pochvalu a přeji pěkný zbytek víkendu 😉

      Vymazat
  8. Děkuji za obohacení mé ne-vědomosti!!!😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tomhle jsem byla také nevědomá 😉😉😃

      Vymazat
  9. Tak krůtí vejce jsem ještě neměla, ale krůtí maso miluji, hlavně v kombinaci s těstovinami :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krůtí maso můžu ve všech možných kombinacích, máme ho rádi a docela často děláme. Skvělé jsou třeba i karbanátky z mletého krůtího, mňam 😉😃

      Vymazat
  10. Zajímavé info. Jíme krůtí maso a vajíčka křepelčí. Ale jen manžel, já vajíčka nemusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Křepelčí vajíčko jsem snad měla jednou, a to už je hodně dávno. Slepičí vejce mám ráda, většinou je kupujeme od místních na chatě, ale přes zimu samozřejmě v obchodě. Přeji hezký večer 😉

      Vymazat
  11. Evi, také krůtí vejce neznám, tedy znám je jako ozdobené kraslice. :o)
    Jinak vajíčka mám ráda na všechny způsoby.
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já mám vejce také ráda a nemusí být zrovna krůtí ani pštrosí. Přeji hezký večer a příjemný pracovní týden 🙂

      Vymazat
  12. Vaječinou z vajec od krůty bych nepohrdla,ale byla by to draha snídaně. Jednou přinesl zeť vejce pštrosí,vajeciny bylo pro celou armádu.

    OdpovědětVymazat
  13. Také bych si dala, ale při té ceně by to byla pěkně drahá záležitost. Navíc říkají, že je chuťově stejné jako vejce od slepic, tak vlastně není důvod. Tu porci z pštrosího vejce bych ráda viděla. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  14. Krůtí vejce jsem nikdy ani neviděla někde na trhu. Však píšeš proč asi nejsou běžně k dostání. Maso mám ráda a obččas kupuji i krůtí játra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, také jsem tahle vejce nikde neviděla, ale důvod je celkem jasný. Hezké dny přeji 🙂

      Vymazat
  15. Ještě jsem je nejedla a asi ani nebudu, nemám zdroj...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, zdroj také nemám a pokud je chuťově stejné jako to od slepic, tak ani žádný hledat nebudu. Zdravím 😜

      Vymazat