úterý 22. února 2022

A opět české autorky

Tentokrát vám představím další dvě autorky. Marie Formáčková pracovala dlouho v časopise Vlasta a později jako šéfredaktorka časopisu Květy. Napsala 106 knih, většinou z herecké a filmové oblasti, ale přiznávám, že tohle byla moje první knížka, kterou jsem četla. Ivanu Chřibkovou jsem neznala vůbec.

Marie Formáčková: Přešlé mrazem 

Knihu tvoří jedenáct příběhů jedenácti žen, jejichž osudy se v mnoha případech vzájemně prolínají. Každá z žen je jiná, každá má za sebou různé životní peripetie, ale všechny mají něco společného. A to společné jsou muži. I v pozdějším věku ženy zjišťují, že na lásku není nikdy pozdě.
Oddechovka, kterou můžu doporučit. 





Ivana Chřibková: Suchý hadr na dně mořském 

Další příjemná oddechovka od pro mne zatím neznámé autorky, která mě mile překvapila. 
Dětství a dospívání holky z moravské vesnice, která má pocit, že se na ní při rozdávání krásy, štěstí a nadání tak nějak zapomnělo. Krátké a vtipné kapitoly např. o tom, že 
- neuměla šplhat
- nenáviděla kostel, ale musela tam chodit
- nechtěla vodit bráchu do školky, protože byl tlustý
- chtěla být prodavačkou jako teta Růženka s velkýma prsama.
Na konci zjistíme, že na každý problém existuje různý úhel pohledu, ale vždy vyhrává ten pozitivní. 





16 komentářů:

  1. Evi, díky za tipy. Doufám, že tam najdu i trochu humoru. teď jsem četla jenom samé vážné knížky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že humor je potřeba a já doufám, že by tě knížky mohly bavit. Jsou celkem tenké, za chvilku přečtené. Měj se hezky 🙂

      Vymazat
  2. Evi,ty jsi opravdu velká čtenářka-Já teď trochu povolila,čekají nás velké změny v bytě,syn se konečne odstěhuje do svého domu a tak dělám takovou čistku.Přesto si knížky píšu,protože po večerech budu nejspíš odpočívat u četby.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ty změny jsou důležitější než knížky. Změny nepočkají, knihy ano. A po vyklizení a uklizení bytu budeš mít na čtení více času i klidu. Tak ať to jde jako po másle. Hezké dny i když zřejmě budou pracovní 🙂🌞

      Vymazat
  3. Evi, moc děkuji za knižní tipy. paní Formáčkovou znám, myslím, že jsem od ní i něco četla. Druhá autorka - no navnadila si mě :o)
    Přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně náhodný výběr v knihovně, který vyšel. Vždycky to tak ale není. Helo, měj se hezky 😉

      Vymazat
  4. Oba tituly si píšu. Mám takové oddechovky ráda.
    Díky za tip a měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, přečtené za chvilku a v obou případech to byla docela dobrá volba, i když úplně náhodná. Také zdravím 😉

      Vymazat
  5. I já děkuji za tipy na čtení. Takové je dobré, když si chci odpočinout od náročnější četby. 🙂 Zrovna dneska dočtu jednu romantiku, která opravdu sedla po detektivkách.
    Přeji hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, doufám, že se ti alespoň jedna bude líbit 😜

      Vymazat
  6. Přešlé mrazem, knížka se mi líbila ! Titul “Suchý hadr na dně mořském” neznám, ale název se mi moc líbí, možná po něm zapátram🙂

    OdpovědětVymazat
  7. Evi,dnes jsem si od Chřibove knihu objednala a hned dvě. Druhá je - Pokud to tam není, tak to nehledej 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, také si ji chci půjčit. Mělo by to být volné pokračování suchého hadru. Užij si pěkný víkend 😄

      Vymazat
  8. Suchý hadr mi půjčila kolegyně z práce, prý je i druhý díl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jmenuje se to Když to tam není, tak to tam nehledej. Mám v knihovně registraci, tak uvidím 😉

      Vymazat