středa 2. února 2022

Po vlastech českých a moravských

Se spisovatelem a cestovatelem Ladislavem Ziburou jsem se seznámila na blogových stránkách hned několika nadšených čtenářek. Moc jim za to děkuji, protože zatím všechny jeho přečtené knihy se mi líbily moc. Samotné názvy napovídají o tom, kam se podíváte a která místa s autorem navštívíte (Již nikdy pěšky po Arménii a Gruzii, Prázdniny v Evropě) převážně stopem nebo pěšky. Většinou jde o místa, která běžný turista většinou nenavštíví, ale zase se hodně dozví o lidech, kteří tam žijí. 
Poslední vydanou knížku, na kterou jsem v knihovně čekala docela dlouho, jsem právě dočetla, jmenuje se

Prázdniny v Česku 

Vzhledem ke coronavirové pandemii v posledních letech bylo i cestování do zahraničí velkým problémem, zvláště když chcete během cesty navštívit více států. Byl to problém nejen v Evropě, ale téměř na celém světě, a proto se autor tentokrát vydal  na známá i méně známá místa v Česku, tentokrát autem. Cesta ovšem začíná zcela netradičně plavbou na lodi z Prahy do Českých Budějovic. Je to výchozí bod pro cestu autem na Šumavu, Krušné a Jizerské hory, Krkonoše, Vysočinu, Jižní Čechy, severní i jižní Moravu. Dozvíte se spoustu zajímavostí nejen o navštívených místech, ale i o lidech.
Například  v Jindřichově Hradci budí pozornost jedna benzinka, která má na poutači nejen ceny pohonných hmot, ale i cenu rumu. Benzinku provozuje likérka Fruto-Schulz a zákazník si kromě benzínu může do petláhve natankovat i něco na večer. Jindy se zase dozvíme, jak vznikl hanlivý název grázl, proč se opilému říká, že je na šrot nebo se zastavíme v krmelci pro turisty u Horní Lipové. 
S knihou zažijete zajímavé cestování a možná si podle ní naplánujete i nějaký výlet nebo dovolenou. 








26 komentářů:

  1. Evi to je velice zajímavý tip. Já zase mohu doporučit zajímavý titul"Severní stezka"od Jana Hiceka. Jsou tam zajímavé trasy pro pěší turistiku i cykloturistiku.

    OdpovědětVymazat
  2. Jarko, díky za tip, určitě se podívám. Měj se krásně, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za virtuální návštěvu na mém blogu)) od Z. jsem nečetla žádnou knížku; ale byla jsem na jeho besedě a tam mě moc bavil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také bych s ním nějakou besedu brala, určitě to bylo zajímavé. Musím se porozhlédnout, třeba nějaká ta beseda bude i v Praze. Zdravím 😉

      Vymazat
  4. Já jsem velkým fandou Ladislava Zibury a abych nemusela čekat na poslední knížku v knihovně, nechala jsem si ji nadělit Ježíškem. Zatím jsem ji jenom prolistovala a přečetla pár kapitolek. Ujistila jsem, že mne čeká opět příjemné čtení. Dávám ti za pravdu. Měj se pěkně, Evi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, určitě se ti bude líbit, takže přejí příjemnou zábavu při čtení, tentokrát po Česku ☺

      Vymazat
  5. Já jsem tu knížku dostala pod stromeček a hodně mě bavila.Jinak pana Zuberu sleduji na Youtube,jeho pořady jsou velmi zajímavé a je to i velmi pohledný muž.
    Evi,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItko, díky za informaci. Nenapadlo mně podívat se na YouTube. Hezké dny, i když u nás momentálně opět prší. Zdravím 😊

      Vymazat
  6. A je zase co číst, dík Evi👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, knihovnice doporučuje pro dobrou náladu, zdravím 😊👍

      Vymazat
  7. Evi, knihy jsem nečetla, ale mamka a Terka jsou z nich nadšené!
    O benzínce nám řekl jeden klient, je to roztomilá rarita :o)
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, jsem ráda, že jsem na jeho knihy byla upozorněná, čtou se fakt skvěle. Zdravím 😊

      Vymazat
  8. Vidím, že mám co dohánět. Nečetla jsem od něj nic. Takže píšu na seznam do knihovny.
    Díky za tip a měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, myslím, že se ti jeho knihy líbit budou. Každá je zajímavá. Měj se hezky, zdravím 😉

      Vymazat
  9. Evi, knihy pana Zibury neznám, vidím, že mám co dohánět.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo, přečetla jsem na doporučení blogerek a zklamaná jsem rozhodně nebyla. Měj se hezky 😉

      Vymazat
  10. Evi, zdravím. Knížka prázdniny v Česku by mě asi bavila. Benzínu s výčepem by ocenil můj muž... Děkuju za tip na hezké čtení, zeptám se u nás v knihovně. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ten rumový výčep je skvělý nápad, zvláště pro vodáky je určitě přínosem. Měj se hezky, pá 😜

      Vymazat
  11. Evi, z toho, co jsem se dočetla, mi potvrzuje jediné: dokud a pokud člověk může, ať cestuje! Pokud mu to dovolí pracovní i rodinné povinnosti, má na to finance a hlavně je v kondici, tedy zdravý. Neodkládat to na "později", ale vycestovat a poznávat. Ono to obohacuje, hlavně člověk získá přehled a pak, jako pan spisovatel, může pořádat besedy, pořady nebo psát knihy. Pěšky v Gruzii a Arménii by mě tolik nezaujaly jako to Česko nebo Evropa. Beru to ze svého pohledu.
    Děkuji za knižní info a přeji pohodové únorové dny. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jeho knihy se mi líbily všechny, ale tuhle jsem měla přečtenou hodně brzy. Také přeji hezké dny a pěkný víkend 😉

      Vymazat
  12. Dlouho jsem žádnou cestopisnou knihu nečetla, ale zaujalo mě, že je o cestování po Česku, protože i u nás je hodně krásných míst :) Pobavila mě ta benzinka s rumem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě také hodně pobavilo, určitě by se ti kniha líbila, a to nejen kvůli té benzínce 😜😄

      Vymazat
  13. Evi,znamenam si a zapůjčim v knihovně. V létě měl pan spisovatel přednášku v Karviné na Lodičkách - areál parku Boženy Němcové. Jeho knihy jsem četla,zmíněnou ještě ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jeho besedy musejí být hodě zajímavé a knihy vlastně znáš. Tak tahle se ti bude určitě líbit 😄😊

      Vymazat
  14. Knihy nám v rodině byly vždycky blízké, léta jsem čítávala co mi pod ruku přišlo než jsem si začala vybírat. Vkus se mi také s léty měnil a nyní už mám ráda spíš takové "příjemné" o přírodě a lidech, případně detektivky, které jsem měla vždycky ráda. Ale ne "krváky".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také čtenář od dětských let, do knihovny chodím dost často. V důchodu je na čtení času dost. Růžo, hezkou neděli, zdravím 😊

      Vymazat