pondělí 14. února 2022

Víkend jako malovaný

 Tak tentokrát byl víkend opravdu nádherný a zůstat doma by byla škoda. Po obědě jsem se vydala do známých míst, která vám představím svými fotkami. 
První je pohled na nejmenší dům v Praze,  v Anežské ulici, široký 2,25 m, který původně sloužil jako nevěstinec. 
 



Naopak tento dům je jeden z největších a pravděpodobně asi nejkrásnější v nejdražší pražské ulici, Pařížské.

                                                                   


Pařížskou se dostaneme na Staroměstské náměstí, kde si můžete objednat projížďku centrem města v tomto nádherném historickém vozidle



nebo pro hladové a unavené turisty čerstvě pečenou šunku. 



Týnskou ulicí dojdeme do Ungeltu, který od 12. do 16. století sloužil jako kupecký dvůr. Do Prahy přijížděly kupecké vozy i z hodně vzdálených míst světa. Kupci měli povinnost zaplatit poplatek a tím se dostali pod královskou ochranu. Tento poplatek byl předchůdcem dnešního cla. V současné době je v Ungeltu několik hotelů, restauraci a třeba i známá prodejna Botanicus. 







Z Ungeltu jsem průjezdem Divadla v Celetné vyšla u známého kubistického Domu U Matky Boží a potom na tramvaj a zase zpátky domů. Procházka to byla skvělá, hodně přispělo i pěkné slunečné počasí a hlavně nefoukal ten protivný vítr. 





28 komentářů:

  1. Tak tahle dlouhá mezera mně fakt hodně štve, ale nevím, jak na to 😦😕

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, taky se mi na blogu objeví velká mezera.
    Procházka Prahou se mi moc líbila. Tentokrát se počasí o víkendu vydařilo.
    Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo, kdyby to počasí zůstalo, tak se vůbec nezlobím. Také přeji hezký večer, zdravím 🌞

      Vymazat
  3. Evi, prošla si má milovaná místa, děkuji za fotky!
    Ungelt mám moc ráda.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tentokrát byla procházka už skoro jarní a bylo to prima. Měj se hezky, zdravím 🌞

      Vymazat
  4. Evi, všechna ta místa vlastně znám, ale ten nejmenší dům ne.
    Ta mezera vznikla proto, že jsi tam možná měla fotky, které jsi vymazala a to prázdné místo tam prostě je, počítač si to "pamatuje". Takže tu mezeru musíš vymazat, je to jednoduché. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jednoduché to možná je, ale já jsem těžkej neználek. Možná bych tam měla mezeru ještě větší, protože nevím, kde v tom článku mazat. Vím, že to je kvůli fotkám, tak si budu muset dát příště pozor. Měj se hezky 😊

      Vymazat
    2. Evi, když jsem začínala s blogem, také mi ta prázdná místa dost vadila, zvláště, když je to tak velké místo. Neměla jsem žádné zkušenosti, ale přišla jsem na to logicky. Prostě počítač si "pamatuje", že tam něco bylo, hlavně fotky, které jsme pak vymazali nebo přemístili jinam. Tak co? Zní to sice nesmyslně, že nevidíme nic a máme to mazat, ale je to tak. Takže si to vyzkoušej, práci s myší zvládneš a mazání také. Chce to jen zkoušet = vlastní zkušenost, nikdo mi v tom neradil. ☺

      Vymazat
    3. Hanko, díky za radu, ale po mém zásahu je mezera ještě větší. Ještě to vyzkouším u jiného příspěvku. Díky za radu, ale jsem fakt nějak nemožná. Měj se hezky, pá 😮

      Vymazat
    4. Evi, velká pochvala ode mne ☺. Tak vidíš, nic složitého to není, jen si to hlídat hned při tvorbě článku. Osobně podle těch mezer trochu poznám, jak na tom autor článku je - co se týče technického zvládnutí. Ty jsi už "prošla" (hehe). ☺

      Vymazat
  5. Evi,fotky jsou nádherné.Musím se opravdu už do Prahy vypravit.Jenže v týdnu hlídáme psa,tak jedině o víkendu.
    Díky za krásnou procházku
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, až zase bude krásně, a ono brzo zase bude, tak si můžete výlet udělat. V zimě, dešti a větru se také na procházky moc neženu, jdu s Barčou a nakoupit, to stačí 😛😃

      Vymazat
  6. Protože moje návštěvy Prahy jsou opravdu málo časté, moc ráda jsem si Tvoje fotečky prohlédla a užila si je !
    Díky za ně a měj hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, když vyjde počasí, tak je všude hezky. Ale Praha má přeci jenom zvláštní kouzlo, možná to vidím jako pražský patriot, ale krásná určitě je. A těch míst, kde jsem nebyla a o kterých ani nevím, těch bude ještě požehnaně. Zdravím 😊

      Vymazat
  7. Ahoj Evi, krásná procházka mne známými místy, ale moc ráda jsem se podívala.
    Přeji ti hezký den. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, také jsou to moje známá místa, ale pokaždé se najde něco, čeho jsem si dříve nevšimla. A těch míst, která neznám vůbec je také určitě dost a dost. Měj se hezky 😊

      Vymazat
  8. Zdravím Tě Evi. Moc krásně ses prošla Prahou a já s Tebou. Děkuji za hezkou reportáž, krásné fotografie i popis míst. Přeji Ti příjemné dny, hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  9. Jarko, jsem ráda, že se ti fotky líbí. Fotím jenom mobilem a někdy to není nic moc. Sluníčko svítilo a to je hezky skoro všude. Měj se hezky, pá 😊🌞

    OdpovědětVymazat
  10. Evi, krásné fotky pražských uliček i domů. Kochám se. Mezeru zmenšíš tím, že do ní klikneš kurzorem a šipkou nad entrem ji zmenšíš na požadovanou velikost.
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo, jsem asi úplně blbá. Zmenšit mi to nejde, mezera je po mých pokusech ještě větší. Radši na to kašlu, ale za radu díky 😮😄

    OdpovědětVymazat
  12. Díky za krásnou pražskou procházku)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, za málo. Jsem ráda, že se ti procházka líbila. Zdravím 😊

      Vymazat
  13. Evi, zdravím. Nikam nemůžu, jsem po operaci v posteli, tak jsem se prošla Prahou alespoň takhle s Tebou virtuálně. A procházka se mi líbila moc. Nevím, o jakou mezeru jde, já žádnou nevidím a ani to u nikoho neštuduju, není to pro mně podstatný... Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, mezera už zmizela, nakonec mi dobře poradila Hanka. Doufám, že operace nebyla až tak vážná, i když samozřejmě každá je nepříjemným zásahem do našeho tělíčka. Přeji ti ať se brzy vyzdravíš a těším se na tvoje další parádní tvoření. Měj se hezky, pá 😊

      Vymazat
  14. Také ráda chodím po Praze a koukám po domech a místech, které se krásně zrenovovala a otevřela veřejnosti👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady se vždycky najdou místa, která prolezu ráda i po několikáté a nebo narazím i na něco neznámého. A když mám náladu, tak šmejdím v obchodech. Měj se hezky, zdravím 😊🌞

      Vymazat
  15. Evi já ani do Prahy jezdit nemusím,stačí,když prohlédnu krásné fotečky i s popisem od tebe. Já bych tam stejně bloudila,to víš ,,Mostečanka,,,Krásný a hlavně klidný nastávající týden. Zdravím Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, jsem ráda, že se ti moje fotky líbí a musím říct, že já bych zase bloudila v Mostě, tam jsem nikdy nebyla. Děkuji za návštěvu, pá 😀😀

      Vymazat