pátek 11. února 2022

Ani střípek nazmar

Každoroční nákup svíček pro zimní večery a vánoční svátky přináší spoustu různých skleniček, které  je mi líto vyhodit, a tak se snažím alespoň některé nějak využít. Kulaté skleničky používám na chatě v altánku pro čajové svíčky a některé jsem letos nazdobila a vytvořila jsem si adventní věnec. 
Vzhledem k tomu, že jsem objevila nový typ voňavých, tříbarevných svíček ve čtvercových skleničkách, začala jsem přemýšlet, co s nimi. Mimochodem ty svíčky opravdu nádherně voní a navíc vydrží alespoň čtyři večery. Nakonec jsem do těch skleniček  zasadila netřesky, do jedné nasypala mořské kamínky a mušličky, další posloužila na oříšky. Pořád jich mám ještě dost, tak budou zřejmě také cestovat na chatu. 
A na tak trochu neobvyklou vázu jsem využila velkou láhev od finské vodky. Manžel ji před deseti lety dostal k šedesátinám a zase mi jí bylo líto vyhodit. Dost dlouho se povalovala ve skříni, ale nakonec se pro ní uplatnění našlo. U skláře jsem ji nechala oříznout a zabrousit a váza byla na světě. 





 

24 komentářů:

  1. Evičko,máš vynikající nápady jak využít sklo od svíček. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některých je mi fakt líto vyhodit, tak hledám nápady. Někdy u sebe a někdy na internetu. Zdravím 😊

      Vymazat
  2. Super nápady , jak dát věcem druhou šanci
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky. Přeji pěkný víkend, dnešní den se vydařil. Zdravím 😉

      Vymazat
  3. Evi,to jsi měla bezva nápad.Také mně zůstávají skleničky od svíček,protože pořád pálím.Možná,že se budu opičit
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItko, klidně se opič, já se také opičím. Na Pinterestu je spousta různých nápadů a nejen ze skleniček. Hezký víkend 😉

      Vymazat
  4. Moc povedené :) Skleničky mají nový hezký život.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, je škoda je vyhodit, tak se snažím. Je fakt, že všechny neschraňuju, to už by jich bylo moc 😊🌞

      Vymazat
  5. Evi, ani já sklo od svíček nevyhazuji. Používám je podobně jako ty.
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, kdybych schovávala úplně všechny skleničky, mohla bych si otevřít malou prodejnu. Nápady hledám na internetu, občas něco vymyslí o moje hlava. Přeji pěkný víkend, zdravím 😊

      Vymazat
  6. Evi, moc se mi líbí netřesky ve skleničkách. Našla jsi pro ně hezké využití.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo, netřesk je celkem nenáročný, tak doufám, že se mu tam bude dařit. Ještě si musím z chaty přivést i jiné skalničky a budu sázet. Přejí krásný víkend, dneska to bylo na krásnou procházku. Zdravím 😊🌞

      Vymazat
  7. Taky obdobně využívám skleněné obaly svíček. Ohledně netřesku se budu určitě opičit.
    Hezkou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, klidně se můžeš opičit. Chci kromě netřesků nasázet i jiné stálezelené skalničky. Musím si je ale dovézt ze zahrady. Přeji pěkný víkend, zdravím 😊

      Vymazat
  8. Slušivá, reci dekorace👍

    OdpovědětVymazat
  9. Díky za pochvalu, tu já můžu 😉😄

    OdpovědětVymazat
  10. My kupujeme svíčky pořád a toho skla z nich je hodně, takže i my pak hledáme využití - vždycky se nějaké najde. 🙂 Třeba taková pěkná dekorace jako ta vaše.
    Přeji vám hezký večer, Evi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, díky. Nápady sbírám většinou na Pinterestu, je tam toho strašně moc, od vaření, přes zahrádky, pletení, šití ... 😊😉

      Vymazat
  11. Evi, ahoj. Dříve jsem hodně kupovala svíčky v kulatých skleničkách v IKEA, teď je používáme na pití a porozdávala jsem je i známým, každému vždy po šesti a jak se hodily... Hodí se mně kde co, ale jak toho mám plnou bednu ve sklepě, tak něco i vyhodím. Líbí se mně Tvoje zahrádky ve skleničkávh ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Leni, tak to už si jich měla celkem fakt hodně. Tak takové množství nemám, některé jsem využila na svícínky, něco jsem i vyhodila, ale tyhle čtvercové se mi líbí. Asi pojedou na chatu a tam už něco vymyslím. Měj se krásně, pá 🌞😊

    OdpovědětVymazat
  13. Taky skleničky po vysvícení vyčistím a skladuji :-) Potom používám různě. Každá inspirace se hodí :-) Máš to krásné, Evi.

    OdpovědětVymazat
  14. Jsi šikulka. Vše se dá krásně využít, jen mít ten nápad. Já ozdobné láhve od darovaného alkoholu pak používám na domácí likéry. Moc se mi líbí ty malé skleničky od svíček. Díky za typ, že se dá u sklenáře odříznout láhev a zabrousit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, hodně nápadů dodá Pinterest nebo YouTube. Měj se hezky, zdravím 🌞

      Vymazat