neděle 6. února 2022

Kdo hledá, občas i najde

Jsem člověk veskrze městský, ale to neznamená, že nemám ráda přírodu. Opak je pravdou, o čemž svědčí i naše milovaná chata se zahradou, procházky lesem i občasné výlety nebo krátkodobé pobyty v naší krásné zemičce. 
Ve středu jsem, po hodně dlouhé době, z našeho bytu nevylezla ani na krok, a to byla chyba. Okamžitě se to projevilo na náladě. Každý den musím alespoň na nákup nebo s Barčou na malou procházku, ale sedět celý den doma, to nějak nedávám. Jsem na ten městský ruch zvyklá a prostě mi to chybí, přestože mně občas lidi pěkně štvou, to samozřejmě ano. 
Dneska odpoledne jsem jela za tátou, abych mu zase donesla nějaké jídlo a pak jsem si naplánovala procházku po Vinohradech. V ulicích to teda pořádně foukalo, a tak jsem nakonec opět zamířila na Vinohradský hřbitov, kde vítr tolik neřádil. A když už jsem tam byla, dala jsem se do hledání prvních poslů jara a vážně jsem měla štěstí. Sněženky, bledule, jeden nedočkavý petrklíč a snaživce na poslední fotce názvem neznám. Byla jsem ráda za procházku (podařilo se mi ujít 8tis. kroků) i za první jarní úlovky.   












24 komentářů:

  1. Evi, procházka Ti přinesla krásné poslíčky jara. Já jsem ráda, když je škaredé počasí, že nikam nemusím. Ale nesmí to trvat dlouho.
    Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V posledních dnech je vážně hnusno. Dneska to zase šíleně fouká, ale ven jsem musela. Ráno cvičit a potom na oční, na preventivní prohlídku. Měj se hezky a doufám, že se nám to počasí co nevidět zlepší 😄

      Vymazat
  2. Evi,to jsou nádherné fotografie,potěšily mě.Dnes jsem si všimla,že má na květy kaktus,který mně kvetl na Vánoce,asi se zbláznil,Velikonoce jsou až v polovině dubna.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItko, mám kaktusy dva. Jeden vánoční a jeden velikonoční. Na tom vánočním vykvetl jeden květ, přestože pupenů měl dost a proto jsem ho koupila. Ten velikonoční mám už několik let a zatím nekvetl vůbec. Jsem skvělý pěstitel kaktusů 😄😜

      Vymazat
  3. Tedy já koukám na ta jarní kvítka ! U nás si ještě chvíli počkám. Ale už se na jaro těším !
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, také už se moc těším. Každoročně jarní květy jako první nacházím na Olšanských hřbitovech. Les tady není a tam jsem jako v parku. Přeji hezké dny i když u nás je ten dnešní hodně větrný. Zdravím 😉

      Vymazat
  4. V zahradě se u nás už producírujou Sněženky. Petrklíče jak by smet ukazují své barevné korunky.
    Talvíny ( to jsou ty na poslední fotce) se natřásají od konce prosince. Ještě chvilku a Jaro je tu☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby u nás nebyl ten hnusný vítr, tak je docela teplo. Po sněhu ani památky, tak se první jarní bojovnice derou ven Hezké dny, zdravím 😊

      Vymazat
  5. Evi, dnes jsem na zahrádce objevila taky první květy talovínu i sněženky. Už to začíná být veselejší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chodila jsem po tom hřbitově docela dlouho, ale protože jsem si řekla, že domů nepůjdu dokud něco nenajdu, tak jsem se fakt prošla. Naštěstí jsem našla, jinak tam asi chodím ještě teď. Zdravím 😊😜

      Vymazat
  6. Tak v tomto ohledu si připadám, že bydlím v nějakém mrazovém kotli. Vždycky obdivuji jarní kvítky na vašich fotkách, u nás se ukážou až o dost později...
    Krásné fotky, Evi!
    Přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Praha není šumavská Kvilda ani hory v Krkonoších a nebýt toho nepříjemného větru, tak je docela teplo. Teda, já si teplo představuji úplně jinak, ale vzhledem k datu v kalendáři teplo je. Helo, snad se dočkáme nějakého toho sluníčka, protože ten vítr už je fakt hodně nepříjemný. Měj se hezky, zdravím 😊

      Vymazat
  7. Evi, hezké fotky jarních kytiček. Taky chodím ven, nejčastěji do lesa. Tam je mi nejlíp. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, v blízkosti les nemám a proto chodím na Olšanské nebo Vinohradské hřbitovy. Tam jsem "skoro" jako v lese. Někomu to může připadat morbidní, ale stejně tam jednou skončíme všichni. Přeji hezké dny a doufám, že už ten vítr konečně někam zmizí. Zdravím 😜😉

      Vymazat
  8. evi to jsou krásní poslové jara. Poslední žluté kvítky to je talovín zimní. Měla jsem ho také na záhonku na zahradě. M2j se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, také děkuji za název rostliny. Znám ji, ale jméno nevím a nebo jsem ho zapomněla. Je to příjemné pokoukání, opravdu první jarní poslíčci 😊

      Vymazat
  9. Evi, mě zaujal už ten úvod, že jsi ryze městský člověk. Tohle máme společné, já bych to mohla napsat stejně. Moje dětské roky byly podobné životu na vesnici. Nakonec jsme přišli do města a já bych už dávno neměnila. Tvrdím, že i ve městě se najde kus přírody, jen člověk musí vědět, kam zajít a kde fotit - jako u Tvých snímků. Já se do lesa také nedostanu, někdy jak je rok dlouhý, ale to mi nechybí. Pravda, častěji jsem také na hřbitově, v podstatě i ty hřbitovy jsou pěkné a kytiček tam bývá spousta. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já se narodila v Praze a od dvou let jsem jezdila s rodiči na chatu, která je jen 30 km za Prahou. Od jara do podzimu jsme tam trávili víkendy, později i celé prázdniny. S mým mužem jsme se seznámili právě tam a vlastně už skoro 50 let není buran (to říká on). Na venkově už by také nechtěl bydlet, nejspokojenější jsme ve městě s možností kdykoliv odjet na tu naši oblíbenou chatu. Měj se hezky, pá 😉😄

      Vymazat
  10. Evi, to je nádhera. U nás pomalu vše vykukuje, ale do květu to má ještě daleko. :o)
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, jak je vidět, jaro už opravdu není tak daleko. Teda aspoň doufám, protože já se na sluníčko a zahradu moc těším. Měj se hezky, pá 🌞

      Vymazat
  11. Praha, tam je ještě tepleji než u nás v Plzni. Ale taky už se to klube, já mám o tom článek zítra, ale úlovky mám jen ze zahrádky a ještě se nerozrostly.

    OdpovědětVymazat
  12. Už jsem se byla podívat, jak je to v Plzni. Jsme na tom skoro stejně 😊

    OdpovědětVymazat
  13. Jaro se blíží))) taky se musím pořád hýbat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, až tu bude to očekávané jaro, tak se všichni ti, kteří mají třeba i malou zahrádku určitě také budou hýbat. Hezké dny přeji 😊😄

      Vymazat