pondělí 23. ledna 2023

A opět něco ke čtení

Opět vám chci představit dvě naposledy přečtené knížky českých autorů.

Patrik Hartl    15 roků lásky 

Občas v životě prožíváme věci, které se zdají až nereálné, ale takový už život někdy je.  
Aleš, hlavní postava knihy se ve svých 32 letech bláznivě zamiluje do dívky Jeleny, která jeho život pořádně zamotá. Tématem je v podstatě otec-samoživitel a jeho profesní i osobní život spojený hlavně s výchovou a starostmi o holčičky, dvojčata. Děj je sice někdy až absurdní, ale i tak to někdy chodí. 
Mně se kniha líbila a jako odpočinkovou četbu klidně doporučuji. 
V knize jsem objevila i nové slovo chytroprd, v ději šlo o jakéhosi pochybného léčitele. To slovo mě hodně pobavilo. Kolik těch chytroprdů máme každý ve svém okolí, mnohdy i ve vlastní rodině, zvláště v této době. A kolik jich denně objevíme ve žvanírně (sněmovna), to přeci víme všichni. 





Karin Lednická   Šikmý kostel 

V poslední době celkem hodně vyhledávaná kniha je románová kronika z let 1894-1921 města, které již neexistuje. Historie Slezska, kraje těžké havířské práce a tvrdého života jejich rodin. 
Začíná důlním neštěstím v roce 1894, jehož následky zasáhly mnoho rodin neboť při něm zahynulo více než 200 horníků. 
Příběh románu je psán podle skutečných událostí a radostné a šťastné chvíle jsou v tomto světě opravdu vzácností, a to nejen pro rodiče, ale i jejich děti. Kolik těžké práce i tělesných trestů si děti vytrpěly už od útlého věku, to je téměř nepředstavitelné. Tady se opravdu o hezkém a bezstarostném dětství mluvit nedá. Kniha se mi moc líbila a určitě se pustím i do druhého dílu. 




27 komentářů:

  1. O té první knize se hodně píše a mluví, zatím jsem od autora nic nečetla, znám ho jenom z televize. Nedá se přeslechnout ten jeho originální smích.
    Oba díly "Šikmého kostela" mám doma a mám je přečtené. Vřele doporučuji. Pro nás, co bydlíme v hornickém kraji a v blízkosti Karviné je děj románu ještě bližší. Třetí díl se připravuje. Pěkné čtení, Evi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom třetím díle jsem ještě neslyšela, ale ten druhý si určitě objednám v knihovně. Helo, měj se hezky, zdravím 😉

      Vymazat
  2. Anonymní23/1/23 20:08

    Lezarts

    Hartla čtu ráda, to bude nový záznam na listině přání, díky.
    Šikmý kostel, oba díly jsem přímo hltala, považuji tuto knihu za jednu z nejlepších českých titulů. Už se nemohu dočkat 3 dílu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Hartla jsem už četla několik knih a také se mi líbily. O 3. dílu jsem nevěděla, ale druhý už si budu objednávat v knihovně. Měj se, pá 😊

      Vymazat
  3. Evi,psala jsem tu komentář asi před hodinou a je ve spamu.Když tak si ho tam vyzvedni.
    Obě knížky jsem četla a líbily se mi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, o Šikmém kostelu jsem slyšela hodně chvály a určitě je a místě. Už si objednávám v knihovně druhý díl. Měj se hezky, pá 😀

      Vymazat
  4. Evi, vybrala si knížky z obou pólů. Patrik Hartl, to je prostě legrace...
    Šikmý kostel jsem nečetla, ale poslouchala. Úžasně ho načetla paní Vilma Cibulková, byl to skutečně zážitek...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, slyšela jsem o audioknize s Vilmou Cibulkovou jenom chválu. Já mám raději papírovou formu knih, ale každému vyhovuje něco jiného. Do práce už dávno nechodím, takže mám čas na obracení stránek. Měj se, pá 😀

      Vymazat
  5. Četla jsem Šikmý kostel - oba díly a i 15 roků lásky. Obojí se mi líbilo.
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, také jsem byla spokojená a už si objednávám druhý díl 😉

      Vymazat
  6. Za mě jednoznačně Šikmý kostel, ne jen proto, že jsem knihy četla, ale znám problematiku tohoto kraje, kolem kostela sv. Petra z Alkantary pravidelně jezdíme, tak ho mám pravidelně na očích a několikrát jsem ho navštívila. Kostel stojí tam, kde bývala původní Karviná, když projíždíš tím "městem, které už není", pamětník jen říká - tady býval kostel, spořitelna, škola, zámek a teď? Pusto, prázdno...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já jsem si myslela, že Karwiná v knize je vlastně Karviná dnešní. Ono to tak není a věřím, že pokud ten kraj znáš, kniha je pro tebe ještě o to zajímavější. Těším se na další díly, pá 😊

      Vymazat
  7. Od Hartla jsem nic nečetla, ale Šikmý kostel by se mi líbil - o knize jsem slyšela jen chválu. 🙂
    Děkuji za fajn tipy, Evi. Mějte hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, od Hartla jsem četla několik knih a líbily se mi. Šikmý kostel by se ti mohl líbit, také jsem si ho půjčila, protože kdo četl, ten chválil. Pá 😉

      Vymazat
  8. Evi, tuto knížku od Patrika Hartla neznám.
    Šikmý kostel jsem četla, i jeho druhý díl. Přečetla jsem to jedním dechem. Prý autorka pokračuje s třetím dílem.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, myslím, že je to zatím jeho poslední kniha. Ten třetí díl kostela si také přečtu ráda, zatím mám v knihovně objednaný 2. díl. Pá 😉😊

      Vymazat
  9. Ahoj Evi, četla jsem obě knihy a líbily se mě obě dvě. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Leni, už jsem si v knihovně objednala 2. díl a s potěšením zjišťuji, že bude i jeho další pokračování. Snad bude také hezký, uvidíme. Zdravím, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
  11. Šikmý kostel jsem četla už před nějakou dobou, kniha se mi líbila moc.
    Patrika Hartla znám jako autora Líbánek na Jadranu, na představení jsme byli minulý týden a bylo to super :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je celkem všestranný, režíruje, píše knihy i scénáře a ještě se tomu tak hodně zvláštně směje 😂🤣

      Vymazat
    2. Ten smích už jsem zaregistrovala, to se nedá zapomenout :D :D.

      Vymazat
  12. Evi, děkuji za tip knih od Hartla. Šikmý kostel z prostředí mě blízkého,tak jak píše Hanka v komentáři,zůstal jen kostel a vzpomínky. Do Karviné jsem jezdila pracovně v době,kdy tam bylo ještě několik domů a obchodů,kolegyně tam vyrůstala a tak mě dosti o staré Karviné vyprávěla. Bydlím zde v okolí Karviné 50 let.

    OdpovědětVymazat
  13. Marti, pro tebe má kniha určitě ještě něco navíc, když ten kraj znáš. Přestože jsem v tomhle kraji nikdy nebyla, kniha mě zaujala, někdy až nepředstavitelnými příběhy. Život tam rozhodně lehký nebyl. Měj se hezky, pá 😘

    OdpovědětVymazat
  14. Evko, obě knihy zajímavé, každá jinak. Děkuji ti za tipy. Chytroprd je pěkné slovo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, myslím, že jich je kolem nás dost a dost, pá 😀😉

      Vymazat
  15. Od Patrika Hartla jsem ještě nic nečetla, ale Šikmý kostel jsem přečetla. Líbil se mi. Ale je to takové smutné čtení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, Hartl by se ti určitě líbil. Už jsem přečetla několik jeho knih a líbily se mi 😉

      Vymazat